BlinkyBill Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 ta i bruk iexplore da. ftp://brukernavn:passord@ip/hjemmesideplasser vel ikke det mest stabile, men funker dette vil nok ikke alltid funke. jeg aner ikke hvorfor/hvordan, men jeg får ikke lov til å logge på me ftp på mitt domene med iexplore. egentlig like greit, siden det suger _b_i_g_t_i_m_e_ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hmmmm... finnes web-sider som lar deg logge på ftp-servere.. web2ftp... Lenke til kommentar
zvein Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 kjør gjennom en webproxy Funka som bare det, og hadde ingen sperre på sidene! Lenke til kommentar
INzane_1 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hvilke sider var det du var på? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sidan du skal bruke det til skulearbeid så spør du læreren om å få tilgang, bruk argumentet at du ikkje kan utføre oppgåva utan det programmet. Tror du at lærere har tilgang til å åpne sånne ting, det får jeg da ikke håpe at de har. Du spør læraren om lov\tilgang, og går så vidare til ein IT-person som kan utføre det. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 her er jo et eksemple: http://www.guardster.com/ ikke akuratt det beste alternativet men søk litt på google, så finner du fram Lenke til kommentar
GeO Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Greit, dette faller litt utenfor den diskusjonen som foregår akkurat nå, men jeg synes nesten jeg må nevne at www.google.com er sperret på skolen vår. Lurer på hva admins begrunnelse er. Lenke til kommentar
INzane_1 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sidan du skal bruke det til skulearbeid så spør du læreren om å få tilgang, bruk argumentet at du ikkje kan utføre oppgåva utan det programmet. Tror du at lærere har tilgang til å åpne sånne ting, det får jeg da ikke håpe at de har. Du spør læraren om lov\tilgang, og går så vidare til ein IT-person som kan utføre det. Det kan gå, men jeg tipper at it folken forstår lunta..... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Forstår lunta? Du må ha tilgang til FTP for å kunne laste opp ei side i samband med skulearbeid...kva er det å forstå? Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 I store data nettver er det en ulempe å ha smartkort, det er mye raskere å bare ghoste om maskinene. Eks: Hvis du har SUS server oppe å går, så må du logge deg på som administrator på alle maskinene når det har kommet ut en sikkerhets oppdatering, dette er tungvint. Nå er ikke SUS 100% heller, med WUS som er annonsert våren 05 vil du slippe dette - dessuten tror jeg ikke en skole ville brukt SUS, de bruker nok heller SMS Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 dessuten tror jeg ikke en skole ville brukt SUS, de bruker nok heller SMS Det er veldig mange skoler som kjører sus-servere. Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 For en skole er jo sms et mye bedre alternativ, såfremt det ikke er en liten skole med lite ressurser. Har en kamerat som jobbet på en vgs, der kjørte de sms, en annen kamerat jobber i sandefjord kommune og reiser rundt på forskjellige skoler i området rundt der, og det er stort sett sms det går i. sus ikke gir de helt store tilbakemeldingene på hva som er installert eller ikke uten bruk av tredjepartsprogramvare, derfor velger svært mange sms istedet, og da får man også et mye kraftigere verktøy. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Dette er ikke en god løsning når man har windows xp i nett. Da du i tillegg sletter brukerprofilen. Det med sikkerhets oppdateringer er i tillegg veldig tungvindt med disse kortene. Disse kortene tror jeg ble brukt mye mer når man hadde win 98 maskiner i nett. Kort-løsningene er gammeldags og tungvint. Nå finnes det software som gjør samme jobben mye bedre, og i tillegg øker fleksibilteten mhp. installering av oppdateringer. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sms koster jo penger, i forhold til sus som er gratis. Skole budsjettene er ganske stramme, kommer jo veldig ann på hva du velger og bruke pengene på. Men litt mye off topic nå Lenke til kommentar
INzane_1 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 SUS funger bra og det er greit å bruke, og at det er gratis er et +. Man må bruke de pengene man har, på en best mulig måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå