Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skolen sperrer nettet litt vel mye?

Anbefalte innlegg

ERROR

The requested URL could not be retrieved

--------------------------------------------------------------------------------

While trying to retrieve the URL: http://download2.flashfxp.com/zip/FlashFXP_302_Setup.exe

The following error was encountered:

Access Denied.

Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

Dette er irriterende ettersom vi har fått lov til å bruke FTP til å legge opp siden til simubedriften vår. Men da trenger vi jo et program.

The following error was encountered:

Access Denied.

Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

Sånne mld får vi på mange sider, menigsløst og plagsomt.

Noen måte å slippe dette tullet? :hmm:

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørre admin pent om å åpne for forbindelse til de interessante stedene, vel...

Å prøve å omgå det vil være vanskelig og garantert i strid med reglementet for bruk av skolenettverket deres. Så for ikke å risikere noen form for straffereaksjoner ville jeg startet med å kontakte it-drift på angitt adresse. :)

Lenke til kommentar

Datakyndige ungdommer har en tendens til å ville gjøre skolepc'n om til sin personlige PC ved å laste ned alt mulig rart de bruker hjemme, surfe i timene når læreren snakker om noe de ikke syns er interessant osv. Klart skolene sperrer for mye av nettbruken. Det er en kjennsgjerning at ungdommer kaster seg inn på MSN og IRC med en gang de får en skolepc mellom nevene. Og spesiellt hvis denne står på pulten. Og med 20 elever som hamrer på tastene gjennom timene blir det frustrasjon for lærern. For ikke å snakke om sikkerhetsrisiko i disse virustider.

Lenke til kommentar
Helt enig med Inzane. Og tenk hvor mye jobb det er for dataansvarlig og flyge rundt på alle pc'ene og rydde opp etter al driten som blir lastet ned og tullet med.

Dette kan jeg også si meg enig i. Jeg jobbet som administrator et halvt år på en grunnskole og kan skrive under på at det blir lastet ned mye dritt av elevene. Det ironiske i saken er at jeg nå sitter på skole benken på en videregående skole og er "a pain in the ass" til administratoren her. :!:

Lenke til kommentar

Her er noen triks jeg fant på da jeg gikk på vgs:

De fleste steder blir sider blokkert på tekst. Skriver man da inn ip-adressen (avhenger av at du vet den da) så vil det funke. Ip-adressen kan man finne ved å pinge på url i cmd f.eks.

Downloading funka på vår skole hvis vi la til en variabel på slutten av linken. F.eks hvis jeg vil laste ned www.ettellannetdomene.com/fil.exe, legger jeg til noe ala www.ettellannetdomene.com/fil.exe?blabla=blabla.

Håper det var til litt hjelp :)

Vi gjorde alt enkelt ved å kjøre proxyserver på en søkepc på biblioteket da, men det kan jo fort bli litt verre :)

Endret av Bobby_Digital
Lenke til kommentar
Helt enig med Inzane. Og tenk hvor mye jobb det er for dataansvarlig og flyge rundt på alle pc'ene og rydde opp etter al driten som blir lastet ned og tullet med.

Jeg tror skoler som har utbygd datanettverket i senere tid har som oftest

slikt kort i datamaskinene som oppretter standard oppsett.

Dvs. alle filer blir slettet etc. Om man formaterer pcen så er den tilbake

til normalt når man booter igjen :cool:

Endret av melsom
Lenke til kommentar

til normalt når man booter igjen cool.gif

Dette er ikke en god løsning når man har windows xp i nett. Da du i tillegg sletter brukerprofilen. Det med sikkerhets oppdateringer er i tillegg veldig tungvindt med disse kortene. Disse kortene tror jeg ble brukt mye mer når man hadde win 98 maskiner i nett.

Lenke til kommentar

til normalt når man booter igjen cool.gif

Dette er ikke en god løsning når man har windows xp i nett. Da du i tillegg sletter brukerprofilen. Det med sikkerhets oppdateringer er i tillegg veldig tungvindt med disse kortene. Disse kortene tror jeg ble brukt mye mer når man hadde win 98 maskiner i nett.

er faktisk ingen problemer med det i nyere versjoner av windows, driver å legger de inn her nå...

sikkerhets-oppdateringer må legges inn manuellt, profilene blir slettet, ingen store problemer med det...

Lenke til kommentar

I store data nettver er det en ulempe å ha smartkort, det er mye raskere å bare ghoste om maskinene. Eks: Hvis du har SUS server oppe å går, så må du logge deg på som administrator på alle maskinene når det har kommet ut en sikkerhets oppdatering, dette er tungvint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...