kilogram Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Nye regler for domeneregistrering ICANN, som blant annet styrer de kjente toppnivådomenene .com og .net, innfører fredag en automatisert registreringsprosess for overføring av domener. Prosessen kan gjøre det enklere for domenepirater. Les artikkelen her Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 La oss se for oss følgende scenario: Jeg eter domenet 'funnysite.com'. I jula dar jeg på fjellet, uten mobil, PC, internett eller andre høyteknologiske hjelpemidler. Piraten 'Max' vet at det er mange som er borte fra PCene sine i jula, og han har lyst på 'funnysite.com'. Siden juleferien varer lengre enn 5 dager, så er domenet hans når jeg er tilbake fra ferie. Dette blir gøy! Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Så dette gjelder selv om du har betalt for domenet og alt er i orden? .. høres ikke helt lurt ut Lenke til kommentar
MRN Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Bare sånn... HÆ?!? Jeg har tilfeldigvis betalt for domenet mitt fram til Juni 2008. Jeg hadde blitt forbanna om noen hadde prøvd å ta det ikke-viktige ikke-populære domenet mitt fra meg. På den annen side så forstår jeg hensikten. Å ha oppdatert kontaktinformasjon, slik at emailgrabbere kan ta emailen din med større treffsikkerhet OG fordi noen (ikke) skal kunne ta domenet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå