JMW Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei hei... Fikk min nye Hyundai L70N i dag... Er en død pikel som "lyser" sort. Hva er sjansen får å få en uten døde pikler hvis jeg returnerer den ? Og kommer psdata til å bytte den eller må jeg bruke angreretten min ? Eller er jeg for kravstor...? legger jo bare merke til den av og til...men litt veldig irriterende da!! Takk for alle svar... Mvh, Jon Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 prøv å masere den da Døde piksler Døde piksler oppfattes på hovedsakelig to måter. Enten et helt svart i et punkt på skjermen eller det lyser konstant hvitt i et punkt. Lyser det hvitt i et punkt er det fordi en transistor kortslutter slik at den er konstant aktiv. Når et punkt ikke lyser, er det fordi at en transistor er ødelagt slik at den kan ikke skrues på. Dette vises da som et svart, manglende punkt på skjermen. Siden LCD-skjermer består av transistorer er det umulig å reparere LCD-skjermer etter ferdigproduksjon. Derfor er det viktig at du sjekker hva slags garanti som følger med. Myte: transistorer har den egenskapen at de aldri dør eller kortslutter over tid og du vil ikke få flere døde piksler på skjermen. En transistor kan ifølge eksperter ryke etter en hvis tid, og dermed kan du oppdage døde piksler etter hvert som du bruker skjermen. NB: Mishandling av skjermen kan også føre til døde piksler. Skrutrekkere egner seg dårlig til fjerning av fettflekker. Er du en av de som har døde piksler, så fortvil ikke. Denne metoden kan fungere: Slå av skjermen Finn frem en bomullsdott, linsklut e.l. Masser området forsiktig i sirkulære bevegelser, 30 sek bør holde Ikke bruk rå makt, men press forsiktig med tommel eller en finger Slå på skjermen og se om den er borte NB: ikke bruk rå makt, ca 30 sekunder bør holde. Når denne "heksemetoden" fungerer er det ikke transistoren som har røket. Derimot er det sannsynligvis krystallene som ikke har lagt seg i riktig stilling, slik at lys slipper gjennom. Eksperter jeg har rådført meg med sier at du har polarisert krystallene slik at de nå oppfører seg slik de skal. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Elsker den guiden din Dahle.. OT: tror ikke du har noe returrett edit: knappe 2 linjer, fortsatt en skriveleif Endret 10. november 2004 av Delroton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå