Gå til innhold

trenger man egentlig vifte?

sixx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ville anbefalt vifte uansett, men det går jo an å kjøpe meget stille vifter som gjør jobben.

Her er et viktig poeng! En vifte som er stille 10 - 20 db vil gjøre underverker i fohold til ingen vifte! Tenk på det... En god kjøler med en veldig stille vifte er nok ikke så dumt.

Lenke til kommentar
ville anbefalt vifte uansett, men det går jo an å kjøpe meget stille vifter som gjør jobben.

Her er et viktig poeng! En vifte som er stille 10 - 20 db vil gjøre underverker i fohold til ingen vifte! Tenk på det... En god kjøler med en veldig stille vifte er nok ikke så dumt.

Jeg synes en 20 db vifte bråker!

men hvis du tåler litt støy, bare litt assa:P

Lenke til kommentar

Jeg synes en 20 db vifte bråker!

men hvis du tåler litt støy, bare litt assa:P

finnes jo folk som kanskje spiller, hører på musikk etc. når de holder på med en data. jeg har en litt bråkete data men jeg har ingen problem med å holde på med data uansett. Men jeg ville helt klart valgt en stillegående pc om jeg jobbet skikkelig med data (litt vanskelig da jeg er 14) på arbeidsplan.

Men du hører jo ikke viftene når du spiller, med mindre du har 120 mm delta vifter da. 59 db er jo for mye for meg også det.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hva man vil betale for ting også.. Slike vifter kommer gjerne på manger hundre kr. ;)

Edit: litt off topic kanskje men..

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hva man vil betale for ting også.. Slike vifter kommer gjerne på manger hundre kr. ;)

joa, men vil du ha en lydløs data, så må man jo punge ut..

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at prosessorer leveres med vifter og store kjøleribber! Prescott-prosessorene er såvidt meg bekjent også ganske hissige varmeovner! Det står også på beskrivelsen til den "passive" ribben til thermaltake at man ha kabinettvifte. Har sett andre passive ribber som ikke tåler noen som helst form for belastning. Tåler bare kontorbruk og surfing, og da er det ikke vits med rask cpu. Skal du ha stille, kjøper du Zalman Reseator1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...