sixx Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Trenger man egentlig å bruke vifte på cpuen hvis du ikke har overklokket den... har en p4 3,0 ghz "prescott"går det greit med bare kjøleribber?? evt. litt pasta? noe sånn som denne her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302130&cks=PRL Endret 10. november 2004 av sixx Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 ja, med vanlig kjøling trenger man en vifte, hvis man ikke har det vil ikke den varme luften flytte på seg og kjøle-effekten vil bli minimal etter en liten stund. viften er der for å bytte ut den luften som har blitt varmet opp med ny og kjølig luft Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 dette er en vifteløs cpu kjøler ment for nyere proseessorer. "vanlige" kjøleribber kan ikke kjøres uten vifte. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 ville anbefalt vifte uansett, men det går jo an å kjøpe meget stille vifter som gjør jobben. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 ville anbefalt vifte uansett, men det går jo an å kjøpe meget stille vifter som gjør jobben. Her er et viktig poeng! En vifte som er stille 10 - 20 db vil gjøre underverker i fohold til ingen vifte! Tenk på det... En god kjøler med en veldig stille vifte er nok ikke så dumt. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 ville anbefalt vifte uansett, men det går jo an å kjøpe meget stille vifter som gjør jobben. Her er et viktig poeng! En vifte som er stille 10 - 20 db vil gjøre underverker i fohold til ingen vifte! Tenk på det... En god kjøler med en veldig stille vifte er nok ikke så dumt. Jeg synes en 20 db vifte bråker! men hvis du tåler litt støy, bare litt assa:P Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 ville anbefalt vifte uansett, men det går jo an å kjøpe meget stille vifter som gjør jobben. Her er et viktig poeng! En vifte som er stille 10 - 20 db vil gjøre underverker i fohold til ingen vifte! Tenk på det... En god kjøler med en veldig stille vifte er nok ikke så dumt. Jeg synes en 20 db vifte bråker! men hvis du tåler litt støy, bare litt assa:P finnes jo folk som kanskje spiller, hører på musikk etc. når de holder på med en data. jeg har en litt bråkete data men jeg har ingen problem med å holde på med data uansett. Men jeg ville helt klart valgt en stillegående pc om jeg jobbet skikkelig med data (litt vanskelig da jeg er 14) på arbeidsplan. Men du hører jo ikke viftene når du spiller, med mindre du har 120 mm delta vifter da. 59 db er jo for mye for meg også det. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 ADDA 120mm vifter som jeg har er bare 16db Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis du underklokker så burde det gå. P4 3 GHz ned til 2,6 GHz, for eksempel? Muligens å banne i kjerka, siten heter tross alt overklokking.no. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis du underklokker så burde det gå. P4 3 GHz ned til 2,6 GHz, for eksempel? Muligens å banne i kjerka, siten heter tross alt overklokking.no. Hehe.. Går nok bra. Du prøver jo tross alt å tweake minst mulig lyd ut av pcn. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Her er et viktig poeng! En vifte som er stille 10 - 20 db vil gjøre underverker i fohold til ingen vifte! Tenk på det... En god kjøler med en veldig stille vifte er nok ikke så dumt. Kommer litt ann på hva man vil betale for ting også.. Slike vifter kommer gjerne på manger hundre kr. Edit: litt off topic kanskje men.. Endret 10. november 2004 av Luzifer Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Her er et viktig poeng! En vifte som er stille 10 - 20 db vil gjøre underverker i fohold til ingen vifte! Tenk på det... En god kjøler med en veldig stille vifte er nok ikke så dumt. Kommer litt ann på hva man vil betale for ting også.. Slike vifter kommer gjerne på manger hundre kr. joa, men vil du ha en lydløs data, så må man jo punge ut.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 eller et billig alternativ er jo 80mm på psdata for bare 25,- kroner, kunne jo ha kjørt de på 5 eller 7v da... kommer til å lage veldig liten lyd iallefall =) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det er en grunn til at prosessorer leveres med vifter og store kjøleribber! Prescott-prosessorene er såvidt meg bekjent også ganske hissige varmeovner! Det står også på beskrivelsen til den "passive" ribben til thermaltake at man må ha kabinettvifte. Har sett andre passive ribber som ikke tåler noen som helst form for belastning. Tåler bare kontorbruk og surfing, og da er det ikke vits med rask cpu. Skal du ha stille, kjøper du Zalman Reseator1. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg kjørte med ca. 52C på min XP2500+ med en thermalright SLK900 uten vifte (var vifte på den, men når jeg skrudde den av). Men Prescott er jo noen varmovner så jeg ville nok ikke tatt sjansen på en vifteløs løsning. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Thermaltake Fanless103 greia virker jo bra.. Det blir jo vifteløst, da man bruker bakre kabinettvifte til å blåse luft på ribben! Enig? Jeg tror jeg kjøper meg en slik en snart! Zalman Reseator1 - Fortell mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå