Gå til innhold

Web server .. MySQL og phpBB

jsdf

Anbefalte innlegg

vi har en skoleside vi driver litt med no.....

jeg har sett etter en måte og skaffe ett forum på, og fant da phpBB..

men det krever MySQL som krever en server... en server er ikke noe problem å skaffe... men ikke med særlig mye ram, og ganske treg.. går vel an å skaffe en raskere en men da må vi kjøpe ny, eller kjøpe en brukt.... vi har linux som vi kan legge inn men er usikker på om det er for vanskelig.. viss ikke blir det w2k..

vi har ikke kjøpt eget domene enda, vi vil se om det er noe av siden før vi bestiller... (ligger på .tk nå (gratis domene) men med mye pop-up)

må vi åpne en port på routeren får å bruke serveren?

er MySQL vanskelig?

vet dere om flere måter å ha et forum på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har dere av maskinvare per i dag? Hvor mye minne, hvor rask/type CPU?

Hvis du allerede har en webserver så kan du godt installere mySQL på den. Du trenger ingen egen databaseserver med mindre du har stor trafikk.

Hvis du skal nå webserveren utenfra må du nok sette opp portforwarding fra port 80 på routeren til port 80 på webserveren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg anbefaler deg Linux til dette... pgr phpBB bruker php som da egentlig ikke er noe populært i windows!

Det du trenger...

Apache (Webserver)

PHP mod til Apache

MySQL

Om du legger inn Fedora så er det utrolig enkelt og legge inn.. og mener det skal komme med ferdig apache med støtte for php og mySQL skal også være der :)

Så prøv på det.. har du noen problemer er det bare og spørre :)

Lenke til kommentar

jeg har fedora liggende... men det er til 64bits prosseorer.... så det må jeg i så fall laste ned på nytt... er det mulig å laste ned de 2 første cd'en å bruke de 2 siste fra 64bits installeringen? siden de for det meste inneholder programvare... jeg har også suse 9.1 liggende om det fungerer... jeg må også laste ned MySQL og phpBB på nytt... men det går fort

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...