Zettie Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Vi skal nå sette i gang en hjemmepc-ordning og siden vi jobber i ett datafirma er det jo bare rett og rimelig å dulte innom litt uortodokse løsninger Vurdererer derfor en form for HTPC som også kan brukes til spill og applikasjoner. Følgende er vurdert til nå: Skjerm: LG 42" plasma med DVI Kabinett: Silverstone SST-LC03 (VFD) m/Fortron 400w 120mm SATA special ed. Vitale deler: MSI 915P NEO2 (PCI-Ex/16) Intel P4 540 (3,2 GHz) Corsair Value PC4200 DDR2 1024mb 533Mhz 2x200GB DiamondMax 10 8mb 7200rpm Skjermkort/Tv-kort: Sapphire Radeon X700PRO 256MB DVI-I PCI-Ex16 Hauppage WinTV PVR-350 DVD/Brenner: NEC ND3510A Tast/mus: Logitech Cordless MX (får fjernkontroll med PVR350 som sikkert kan brukes i girder) Totalpris rundt 36000,- (EDIT: La til en skriver, +2000) Link til Komplett Data' webshop' "handleliste": her Noen som kan si om dem vet av bedre løsninger eller ting som må endres? Må være 42" plasma, må ha full tv-funksjonalitet og være "forholdsvis" rått... Har her valgt det meste fra "nye" standarder slik at levetiden er ok når det gjelder oppgraderinger senere. Noen ting her i oppsettet som ikke vil funke? Max-prisen MED 42-skjermen er rundt 40000,- Endret 10. november 2004 av Zettie Lenke til kommentar
apwr Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) En LCD skjerm er betraktelig bedre egnet som pc-skjerm enn skjermer av plasmatypen, bare så det er sagt. Når du skal legge ut 40000,- for en pc, ville jeg også ha gått for et bedre skjermkort. Her er X800XT å anbefale. Endret 10. november 2004 av apwr Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) En LCD skjerm er betraktelig bedre egnet som pc-skjerm enn skjermer av plasmatypen, bare så det er sagt. Når du skal legge ut 40000,- for en pc, ville jeg også ha gått for et bedre skjermkort. Her er X800XT å anbefale. Vel, som du sikkert ser av oppsettet er plasma'n ment til TV-bruk og kan velges bort av den ansatte, pc'en blir da 15000,- Vi har alle mann en egen pc og trenger egentlig ikke en pc til, derfor har vi satt sammen en rå HTPC-løsning som skal inn under skalkeskjulet "Hjemmepc".. En LCD er aktuellt, men ikke til høyere pris enn plasman og minimum 36" (sier seg selv det er umulig omtrent). Toshiba har en skjerm (32") som man får hos mpx. Oppløsningen på den er jo HDTV, men vet ikke kvaliteten på den. Dessuten er det dessverre tv-tuner i den (noe vi ikke kan ha i følge hjemmepc-reglementet...) Muligheten ved å bruke X800XT eller andre skjermkort har jeg sett på, men jeg er selv 23 og den yngste på bruket, jeg er også den eneste som spiller spill overhodet her.. Jeg har ikke store kravene da jeg spiller veldig lite, jeg.. Multimedia står veldig i fokus her. EDIT: Skriveleif. Endret 10. november 2004 av Zettie Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Dette tastaturet er et must for HTPC Bedre blir det ikke, min personlige mening. Og plasma er greit nok, men skjermen bør støtte 1024x768 Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hva med detta oppsettet. Det er til å bytte ut de tilsvarende varene i ditt oppsett. Du får alt på netshop for 14700. I tillegg trengs det ram, fant ikke den rette på prisguiden, men de har den på netshop: OCZ DDR2 1024MB EB Dual Channel Platinum . Denne pc'en har 925XE brikkesett og er dermed fremtidsretta (1066FSB), har bedre og billigere skjermkort, raskere disker og bedre ram. Satt opp pc'n så det gikk an å få alt fra en butikk. Vil du ha den billigere kan du kjøpe et litt mindre fancy tastatur eller biligere ram. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) En LCD skjerm er betraktelig bedre egnet som pc-skjerm enn skjermer av plasmatypen, bare så det er sagt. Når du skal legge ut 40000,- for en pc, ville jeg også ha gått for et bedre skjermkort. Her er X800XT å anbefale. Som skjerm må du sjekke ut Sagem Axium 50" DLP bakprojeksjons tv! (ca.23k) 1280x720 native dlp chip, 720p/1080i HDTV klar, rett og slett konge-pc monitor og tv. Plasma har problemer med innbrenning, LCD får du ikkje skikkelig sort-nivå.. Bildekvaliteten på DLP skjermen overgår alt av plasma og lcd! Denne TVen er som sagt HDTV klar, 1080i, DVI inn fra PC, haug med andre tilkoblinger. Fekk min i hus forrige måned, og makan til kongeskjerm har eg ikkje vert borti. Skulle egentlig bare ha ein storskjerm for film og litt spilling, men den er perfekt til alt fra tekstbehandling til surfing også. Blant anna avshop selger denne, prisen er laangt under alle andre alternativer.. billig plasma holder ikkje til verken film eller pc bruk, skal du ha ein plasma som nærmer seg litt denne skjermen må du ut med det dobble og vel så det..(50k+) og LCD på 50" blir nok neppe aktuellt. Endret 11. november 2004 av crusade Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Skjermkort/Tv-kort:Sapphire Radeon X700PRO 256MB DVI-I PCI-Ex16 Hauppage WinTV PVR-350 À mon avis (min mening). Det er et dårlig kjøp. Du vil neppe angre på å kjøpe noe kraftigere. Selv om du ikke skal bruke den til spill f.eks. Sapphire Radeon X800XT 256MB edit: omformulert Endret 11. november 2004 av Dasse Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Skjermkort/Tv-kort:Sapphire Radeon X700PRO 256MB DVI-I PCI-Ex16 Hauppage WinTV PVR-350 À mon avis (min mening). Det er et dårlig kjøp. Du vil neppe angre på å kjøpe noe kraftigere. Selv om du ikke skal bruke den til spill hvis pcene ikke skal brukes til spilling - hvorfor skal han kjøpe bedre skjermkort da? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hvis pcene ikke skal brukes til spilling - hvorfor skal han kjøpe bedre skjermkort da? Nettopp, da bruker du heller pengene på noe annet;) Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hva med mitt forslag? Bedre minne, skjermkort, PSU, hovedkort og ikke minst hardisker (de er like raske som Raptor 74GB). I tilleg har du det beste tastaturet for HTPC. Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Alle forslagene vil vurderes selvfølgelig, men hvis noen har ett komplett "drømmeoppsett" til rundt 40000 vil selvfølgelig det bli vurdert. Av fremviser har en kjapp undersøkelse her vist at kun LCD eller Plasma vil bli vurdert av de ansatte, så da må man nok (dessverre) holde seg til det. OBS! Den Sagem-saken kan ikke brukes, skjerm med tuner = tv og omfattes ikke under hjemmepc-ordningen. Derfor, kun skjermer UTEN tuner! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei Susser litt over prioriteringen her. Du sier du skal ha en HTPC. Greit nok. Men hvis du ikke skal spille på den ser jeg ikke behovet for et så bra skjermkort... Da ville jeg heller valgt skjermkort med tanke på støy(temperatur). Et klart bonus med de fleste nye kort er at de har dual-DVI og godt med video ut/innganger. Det måtte isåfall vært et argument for å velge et såpass bra kort. De pengene dere da sparer på skjermkort kan heller brukes til et godt lydkort, høytalere etc. Eller så kan dere bare spare pengene og gjøre pakka billigere, så kan de som vil oppgradere gjøre det selv. Og hvis da PC'en skal spilles på i tillegg (som jeg skjønner det ikke skal), så ser jeg det utelukka dumt å ha en slik skjerm. Du har ingen oppløsning og responstiden er vel... Min anbefalling ved en slik PC er å prioritere støy, støy og ytelse. Derfor kan man godt ha en god prosessor etc. men legg da også til en god kjøler som ikke bråker så mye. Der har dere gjort et godt valgt på PSU forsåvidt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Logitech diNovo kan anbefales på det sterkeste, eneste som er negativt er at det tar noen timer før du liker å spille med det.. Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 gimme half of that money Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 gimme half of that money For da ville du satt sammen hva? Come'on Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) ddr2 = i hvertfall enn så lenge spør du meg Corsair @ DDR2 802MHz! 4-4-4-12 Endret 12. november 2004 av Goodall Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hadde nok investert litt i et dedikert lydkort, hvis man først skal bruke såpass med spenn. Så får man støynivået ned en smule. Et hipt creativekort hadde hjlupet, men enda bedre hadde det vært med et kort fra M-audio eller tilsvarende....procom.no har masse hipt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå