Gå til innhold

Komplett med slappe tilbud

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å klø meg i hodet og. Ukens tilbud: X-Box Crystal: 1.445,-.

På Elkjøp koster denne 1.195,-.

Og sist jeg sjekka så var veil. pris på denne 1.495,-. Dette er 50,- avslag. Ikke akkurat det beste tilbudet jeg har sett nei.

Heisan,

Xbox crystal er ikke på ukens tilbud, den ligger kun på forsiden vår :-)

Dog er ikke dette standardpakken men en pakke som inneholder 2 stk. kontroller S og 2 mnd gratis Xbox Live!

:yes:

Edit: Greit å få quotet og ja :whistle:

Sorry!

My bad :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MAn kan vel egentlig si at Komplett kan ikke være billig på alt.

Komplett har sikkert forskjellige leverandører, med forskjellige avtaler, og forskjellige rabatter. MPX har sikkert en mer gunstig avtale på enkelte produkter, men en dårligere avtale på andre produkter. Sånn er butikkmarkedet i dag.

Noen nevner feks Elkjøp og gode tilbud. Tenk på hvor stort Elkjøp kjøper inn før dere utaler dere.

Er ikke snakk om kanskje 500 enheter med X-box'er... men derimot 500 000 enheter..!

Man får nok pyntet en del på prisen fra leverandøren om man bestiller i så mange kvonta vetts;)

Men, Komplett er ellers særdeles gode på sine tilbud, ihht hvor stort produktspekter de har.

-Me

Elkjøp kjøper opp i enorme antall, de har jo butikker over hele skandinavia, og eies av et britisk selskap, som sikkert har en heftig avtale med produsenter. Det skal litt til for at f.eks HP lager egne produktnavn til produkter som skal selges med prisgaranti på Elkjøp, slik at de ikke kan sammenligne priser med noen andre, fordi ingen andre har den modellen. :p

Lenke til kommentar
Det skal litt til for at f.eks HP lager egne produktnavn til produkter som skal selges med prisgaranti på Elkjøp, slik at de ikke kan sammenligne priser med noen andre, fordi ingen andre har den modellen. :p

Det er ikke HP som lager egne produktnavn, men Elkjøp selv.

Lenke til kommentar
Det skal litt til for at f.eks HP lager egne produktnavn til produkter som skal selges med prisgaranti på Elkjøp, slik at de ikke kan sammenligne priser med noen andre, fordi ingen andre har den modellen. :p

Det er nok HP, man kan ikke kalle ting hva man vil, for så å utlyse tilbud. De har avtaler med produsentene, det er jeg ganske sikker på. Ta f.eks en printer fra HP, deskjet-serien, vet ikke hvor langt de har kommet, men vi tar en random tall, 900C heter den kanskje på Expert, komplett.no osv, men på elkjøp heter den kanskje 901C. Med riktig emblemer, der det står 901C på. Dette er jeg ganske sikker på, har vært en diskusjon om dette før.

Lenke til kommentar

Det er nok HP, man kan ikke kalle ting hva man vil, for så å utlyse tilbud. De har avtaler med produsentene, det er jeg ganske sikker på. Ta f.eks en printer fra HP, deskjet-serien, vet ikke hvor langt de har kommet, men vi tar en random tall, 900C heter den kanskje på Expert, komplett.no osv, men på elkjøp heter den kanskje 901C. Med riktig emblemer, der det står 901C på. Dette er jeg ganske sikker på, har vært en diskusjon om dette før.

Sånn er det massevis av i elektrobransjen. Hos expert heter modelle en ting, hos Elkjøp en helt annen.

Og dere som tror dette er et problem i databransjen; prøv å kjøp noen hvitevarer fra nevnte kjeder. Der står INGENTING i NOEN katalog :p

Sony er også grusomt stygg på dette modell-tullet.

Lenke til kommentar

haha.. nå koster vel en slik RyanAir reise like mye som en melkesjokolade så jeg 'tar' ikke av helt av den grunn... :!:

Ellers så har jeg handlet 70-80% mitt data utstyr på komplett de siste 8-10 åra (grøss, mye penger som har tatt veien ditt)..

Hva med å sende ut skikklige supertilbud til gode kunder som handler for tusenvis år etter år? Feks. når dere ser at jeg har handlet for 50.000 oss dere så sender dere meg et supertilbud (snakker da om 30 til 50% av normal pris på en hardisk eller noe lignende).. :cool::dribble:

go natt!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Vært i diskusjon med noen som diskuterer dette med Elkjøp og Expert hver dag? Må daglig be dem opplyse om de faktiske produktnavnene om de ønsker hjelp med produktene, da HP IKKE setter slike navn på dem. HP lar butikkene kalle produktene det de "finner mest hensiktsmessig", men nei, HP er ikke de som setter produktnavnene, det bestemmer Elkjøp helt selv.

Komplett skal ha en stor takk for at de beholder produktnavnene slik de kommer fra HP :cool:

900C er forøvrig en serie-betegnelse. Altså heter ikke skriveren 900C, men f.eks. 918C etc. Om Expert, Komplett osv kaller den 900C er det bare i markedsføringen. På papirene vil det stå noe annet.

Lenke til kommentar
Om HP lar Elkjøp kalle det for noe annet er jo det en avtale, det er ikke noe elkjøp bare finner på og gjør. Samtykker man så er jo det en avtale.

Poenget her er at det ikke er HP som sitter og finner på modellnavn til de ulike butikkene og kjedene. HP selger de modellene som du finner i HPs kataloger og på http://www.hp.no/. Disse modellene ender opp hos f.eks. Elkjøp, hvor hovedkontoret finner ut hva de skal markedsføres som.

Om du ringer HP for brukerstøtte på et slikt produkt, vil du bli bedt om å finne ut hva produktet faktisk heter før du kan få noe hjelp med det.

Lenke til kommentar
Poenget her er at det ikke er HP som sitter og finner på modellnavn til de ulike butikkene og kjedene. HP selger de modellene som du finner i HPs kataloger og på http://www.hp.no/. Disse modellene ender opp hos f.eks. Elkjøp, hvor hovedkontoret finner ut hva de skal markedsføres som.

Om du ringer HP for brukerstøtte på et slikt produkt, vil du bli bedt om å finne ut hva produktet faktisk heter før du kan få noe hjelp med det.

Greit, greit. Om jeg bare hadde byttet ut "laget" i første post så ville det vært greit? Det er uansett modellnavn som ingen andre har, og dermed er det jo heller ingen med bedre pris. Tvilsom prisgaranti, imo.

Lenke til kommentar
Greit, greit. Om jeg bare hadde byttet ut "laget" i første post så ville det vært greit? Det er uansett modellnavn som ingen andre har, og dermed er det jo heller ingen med bedre pris. Tvilsom prisgaranti, imo.

Om du ikke hadde blandet inn HP i Elkjøps lureri med prisgaranti hadde det vært greit ;)

At Elkjøp opererer på denne måten er ikke noe man trenger å blande HP inn i. Jeg ser noen nevner Expert her også. Nå skal jeg ikke uttale meg 100% bastant her, men de som har kjøpt et HP produkt hos Expert har mye større sjanse for å ha beholdt det originale modellnavnet enn Elkjøp-kundene har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Syns det var greit å dra frem denne tråden igjen. :thumbdown:

For dette er da virkelig den samme spilleren som var på Ukens "Tilbud" forrige uke?

Men med den eneste forskjellen at den kostet 1150,- Altså 60 kroner mer enn den koster i dag. Og det skal kalles tilbud??? :no:

Slutt å syt!

Edit: tok vekk noe tull! ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...