Gå til innhold

Komplett med slappe tilbud


Anbefalte innlegg

jeg anser komplett, netshop, mpx, psdata og microplex som meget trygge nettbutikker og handle hos. alle har god service både med bestilling og returer.

Jeg handler der de har alle delene inne (av de overnevnte butikkene) som jeg skal ha og evt. de som er billigest.

 

100% Enig.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt intresangt innlegget fra Arneee, så jeg fikk det for meg å sette opp to like oppsett i norge vs england, prisene jeg regnet utfra er uten mva eller vat som det heter i england.

 

Kurs pund 11,705

komplett...................................................uk norge prisf.

AMD 64 3000 boxed.......................... 1125,67 1169,35 3,88 %

Seagate Baracuda 160 GB................ 557,86 637,10 14,20 %

Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB.. 856,69 886,29 3,46 %

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 786,93 805,65 2,38 %

NEC DVD recorder ND-3500A............ 493,13 479,84 -2,70 %

Cooler Master Cavalier 3 case Black... 587,71 721,77 22,81 %

Gainward GeForce 6800LE 128MB..... 1793,09 1931,45 7,72 %

Eizo 17" LCD FlexScan L568K........... 3974,67 4028,23 1,35 %

Creative Megaworks 550THX, 5.1........ 1792,97 2254,03 25,71 %

Logitech Cordless Desktop LX700...... 587,71 641,13 9,09 %

 

Priser eks vat/mva............................ 12556,42 13554,84 7,95 %

 

Rimeligere i england eks mva 998,42

 

Vel så med engelske priser i norge så hadde Komplett nokk vært best på pris i norge, stort sett

 

:D Statestikkpervoen slår till igjen :!:

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Heisan, tydeligvis at dette engasjerer. Mange spørsmål her, skal forsøke å svare på en del, beklager hvis vi ikke får tatt alle i denne omgang:

Xavier878 skrev 11/11/2004 : 11:43

  Komplett.no er av di tryggeste butikkene på webben!! Men tilbuda står det dårligere til med!! Spesielt med grafikkort!! Lenge siden det har vært noen særlige bra tilbud på det!!

Skal sparke litt i baken på produktansvarlig for skjermkort og se hva vi kan få til fremover. Generelt så er det dessverre litt for store leveringsproblemer på skjermkort om dagen til at det er hyggelig for noen part...

Ghost Tulsa skrev 11/11/2004 : 11:42

  Det som òg er hårreisende, er produktene de selger som "ukens tilbud". Som f. eks en plasma TV. Og på lager har de den heller ikke.

 

Legg heller ut litt mer folkelige tilbud, flere skjermkort, ram, prosessorer. Tror flere hadde benyttet seg av ukens tilbud da! Jaffal jeg

Ser poenget, men dette har litt med smak og behag å gjøre. Kanskje vi burde skille mellom dataprodukter og det som har mer allmenn interesse ? Gruble-gruble :hmm: For øvrig er årsaken til at vi er tom for plasma TV-en at vi har solgt svært mange, så noen likte det tydeligvis ;) Kommer også flere inn straks...

Arneee skrev 11/11/2004 : 11:29

  Vel at ukens tilbud til tider er slappe plager meg ikke så mye, men at Komplott tar seg ørten ganger mer betalt for samme vare i Norge enn i tyskland og england plager meg.

Skal se over kabelprisene igjen, som regel skyldes prisforskjellene at f.eks. mva-satsen er forskjellige, men det er nok ikke tilfellet her. Klager på mva-satsen kan forresten sendes til Stortinget.

hanigjen Skrevet 11/11/2004 : 11:10

Synes tilbudsiden til Komplett er litt tam selv. Tilbudene er sjeldent noe særlig og de lister heller ikke FØR priser.

Førpriser skal komme tilbake på selve siden, skyldes bare at vi ikke har rukket det enda. I mailen står derimot førpriser klart og tydelig.

hanigjen Skrevet 11/11/2004 : 11:10

Nå er utvalget utrolig dårlig på områder hvor ikke det selges mye. Ta skjermer, der kan man klart se at det går mest 17" og 19" LCDer. Lurer på om komplett er klar over at de mister annet salg på slikt crappy utvalg?

....

Hva med rimlige 20" LCDer? Til spilling er fremdeles CRTer best og du får helt ypperlige 22" skjermer i 5-6000 kroners klassen, hvorfor har Komplett bare 19"? Og hvis det går lite Opteron kan jo det være fordi de kun selger MSI hk som jeg ihvertfall aldri ville finne på å putte i en serverboks.

"Crappy" synes vi er litt i overkant, men noterer tilbakemeldingen og river produktansvarlig på dette litt i ørene. Ser ut som om det blir noen som må jobbe overtid i dag :)

ZyberZone skrevet 11/11/2004 : 10:56

...

Noen som forresten husker hva Komplett hete før de byttet navn til Komplett? Handlet min første hjemmebygde PC der. Har kopi av ordreseddelen hjemme..

Komplett Data ? :p Seriøst, du tenker kanskje på Compunet eller Viking Computer, som ble en del av Komplett etter hvert ?
Guffen- skrev: 11/11/2004 : 03:17 

Siden komplett forhåpentligvis leser denne tråden, vil jeg bare si at jeg ønsker meg 6800LE tilbud på superweekend denne 

Igjen, litt vanskelig levering på skjermkort, men skal se hva nissen klarer å få lurt frem :)

Fixer'n skrev: 11/11/2004 : 03:23 

Jeg synes Komplett kan komme å gi oss på HW en del fine spesial tilbud nå fremover til jul. Å da mener jeg gode tilbud bare til oss brukere her på Hw.no

Hysj! Det er en hemmelighet foreløpig :p

 

Ellers setter vi virkelig pris på tilbakemeldingene og forsøker selvfølgelig å gjøre det meste for at alle skal bli fornøyde. Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Ja, særlig at jeg vil kjøpe et produkt fra QPV eller hva søren de kaller det. Samsung er et mye mer solid selskap, og har bedre rykte på seg når det gjelder kvalitet.

 

Og en tusenlapp for tuner? Tunere kan da umulig være særlig dyre, når du får de i grisebillige TV'er og VHS spillere til under en tusenlapp.

Da skal jeg fortelle deg noe: QPV bruker tunere fra Phillips og plasma-panel fra Samsung....

 

... hmmm... hva nå...?

Den skjermen som heter QPV42SDL har derimot det nye plasma-panelet fra LG som visstnok skal fungere veldig bra... så ikke pjatt så mye før du har sjekket litt fakta.... :p

 

 

 

PS: Vet ikke om det heter plasma-panel eller plasma-duk..... så du får unnskylde meg der...

Endret av [Atomic_Bomberman]
Lenke til kommentar

QPV er allikevel et ukjent merke, og jeg ville nå sjekket kvaliteten før jeg kjøpte det. Det er ikke bare kvaliteten på tuneren og plasma panelet som teller. Det finnes f.eks mange bra digitalkamera jeg aldri ville kjøpt, blant annet basert på mulighet for service, tilgjengelighet på ekstrautstyr (deriblant ekstradeler om noe skulle gå i stykker), brukervennlighet og så videre.

 

Rscue hevder også at QPV mangler fot, og at det koster nesten 2000 kroner, slik at man må betale nesten 3000 kroner mer for "tuneren", når TV'n i tillegg er av et ukjent merke. En tuner er ikke verdt mange hundrelappene. Jeg ser at QPV har bedre kontrastforhold, men alle som har lest diverse LCD tester, ser at man ihvertfall her opererer med forskjellige måter å teste dette på. Ukjente produsenter har en tendens til å ta kraftig i på sånne ting, men skal ikke hevde at QPV gjør dette.

 

Men jeg har ikke testet verken QPV eller Samsung sin plasma, så jeg skal ikke bastant påstå hva som er det beste tilbudet. Ville bare ikke kjøpt QPV til nesten 3000 kroner mer en Samsung, bare fordi den har tuner. Ville ikke kjøpt den til samme pris en gang. Da hadde jeg heller lagt noen lapper ekstra for et kjent merke med tuner.

Lenke til kommentar

Komplett var, men er ikke norges beste webshop. De har tapt seg i forhold til andre på:- pris - reklamasjon - leveranse(fart) - nettløsning.

 

Å si noe annet er rett og slett ikke noe annet enn løgn.

 

Dessuten...Hva i alle dager gjør det at MPX setter ned prisene samme dag som komplett? Det er faktiskt en fordel for oss forbrukere at markedet fungerer som det skal, hvis ikke vil alt ha vært mye dyrere!

Lenke til kommentar
rolfar skrev 12/11/2004 : 08:59

  Komplett var, men er ikke norges beste webshop. De har tapt seg i forhold til andre på:- pris - reklamasjon - leveranse(fart) - nettløsning.

 

Å si noe annet er rett og slett ikke noe annet enn løgn.

Heisan, løgn er vel litt i overkant, men kan gå med på at det er åpent for diskusjon ;) Når du sier at vi har tapt oss på reklamasjon og leveranse(fart) er dette beviselig feil (jada, vi har statistikk), men la oss ikke lage en diskusjon av det.

 

Poenget er at kunden har makten og står fullstendig fritt til å velge den leverandøren han ønsker og vi (som alle andre) kan sikkert forbedre oss på alle måter. Siden du over tid har lagt inn negative omtale om oss i "enhver" anledning, så vil vi høre hva som ev. har skjedd feil og at få en mulighet til å vise at vi faktisk er interesserte i rydde opp. Ta gjerne kontakt via PM/mail/telefon eller hva du måtte ønske.

 

Dessuten...Hva i alle dager gjør det at MPX setter ned prisene samme dag som komplett? Det er faktiskt en fordel for oss forbrukere at markedet fungerer som det skal, hvis ikke vil alt ha vært mye dyrere! 

Øh, ja ? Det er det vi sier også og vi er altså rørende enige :D

Lenke til kommentar

Komplett: Dere sier at stort sett er det bare differanser pga merverdiavgift på prisene her i norge og england, det er for å bruke en frase fra forrige innlegg, "heisan, løgn er vel litt i overkant", joda vi har "statestikk på det" , hehe

 

Viser til innlegg tidligere som viser at på en standard komplett maskin er Dere 7,95% dyrere i norge.

 

Dvs at på en omsettning på 10 mill (eks. mva) tar Dere inn kr 795 000,- mer i fortjeneste i Norge enn i England.

 

Det er nok forskjeller på fraktpriser , lønninger o.l. i england, norge.

 

Men at det skulle være grunn for prisdifferanser på opp till 25-26% er rart og viser at prispolitikken ikke er lik i Norge og i England.

 

Stort pluss for at engelskmennene må ut med mer for NEC 3500 :D

 

Trodde først Dere hadde gjort et dårlig innkjøp på Semptron prosserorer, siden Dere var så mye dyrere enn PSdata, men joda i England er Dere konkuransedyktig.

 

Semptron 2600 PSdata: 590,32

Komplett England : 597,65 - Kurs 11,705 (gårdagens)

Komplett Norge : 721,77

 

Alle priser er uten merverdiavgift og vat, så de er direkte sammenlignbare

Lenke til kommentar
Buddy skrev: 12/11/2004 : 11:25  

Semptron 2600 PSdata: 590,32

Komplett England : 597,65 - Kurs 11,705 (gårdagens)

Komplett Norge : 721,77

 

Alle priser er uten merverdiavgift og vat, så de er direkte sammenlignbare

Hei igjen,

 

Sjekket opp dette med produktansvarlig og tilbakemeldingen er at vi ønsker å være svært konkurransedyktig på de mest populære cpu'ene. Utfordringen med akkurat Sempron-cpu'er er at de er svært utsatte for skader på kjernen. Ut i fra alle problemene som kundene våre har med dette (og ikke minst kostnadene), anbefaler vi langt heller Celeron eller Athlon 64 enn Sempron.

 

Dersom noen insisterer på å kjøre Sempron så kan vi derfor skaffe det, men ønsker ikke å oppfordre til å velge denne CPU'en fremfor andre modeller som er langt bedre kvalitetsmessig. Vi ønsker jo faktisk at kundene blir fornøyde...

 

Generelt sett så skal prisene i de forskjellige landene vi opererer i være tilnærmet like, med unntak av mva og andre lokale forhold. Det kan også være noen forskjeller ut i fra hva som er mest populært de forskjellige stedene og ikke minst konkurransesituasjonen. Ønsker du å handle fra Komplett.co.uk fremfor Komplett.no så er det absolutt mulig, men krever da at man har en britisk adresse som vi kan sende varer til.

 

Uansett, takker for tilbakemeldingen: Vi ser over prisene på Sempron i løpet av dagen og foretar noen justeringer. Ikke forvent alt for mye, men litt skal vi få til :)

 

Edit: skriveleif

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar
Når du sier at vi har tapt oss på reklamasjon og leveranse(fart) er dette beviselig feil (jada, vi har statistikk), men la oss ikke lage en diskusjon av det.

 

Det finnes løgm, forbanna løgn og statestikk ;) tall kan leses på mange måter, men som sagt, vi lager ikke noe diskusjon ut av det!

 

Er helt enig med komplett at de ikke kan endre prisen på "ukens tilbud" midt i uken, dette ville være svært urettferdig. At konkurenter sjekker priser og justerer disse etter komplett er slik det skal fungere, og det er opp til oss kjøpere og vurdere hvor vi skal handle. Skal du bruke mye penger lønner det seg å sjekke hvem som blir billigst tottalt, medregnet frakt osv...Gjør man litt arbeid her så kommer man stort sett godt ut av det. Skal du ha bil kjøper du ikke den første og beste bilen som er blankest...du besøker gjerne endel forhandlere før du bestemer deg...

 

At komplett tar betalt for litt ekstra service ser jeg ikke på som noe problem. Som alltid gjelder regelen "du får det du betaler for, og er det for godt til å være sant så stemmer nok dette".

 

Har aldri hatt problemer med komplett, har en retursak med de nå, så vi får se :) , rask levering, godt service og hyggelige mennesker....Kjenner ikke igjen frasen "det må vi sjekke med sjefen" eller "mind your own buisness" overhodet.

 

Tilslutt, kan ikke komplett skaffe deg en spesiell vare så er det altid andre som sikkert kan...Ser ikke problemet... :yes:

 

Ha ellers en flott dag! :D

Lenke til kommentar
komplett.no

Utfordringen med akkurat Sempron-cpu'er er at de er svært utsatte for skader på kjernen. Ut i fra alle problemene som kundene våre har med dette (og ikke minst kostnadene), anbefaler vi langt heller Celeron eller Athlon 64 enn Sempron. 

 

Så utfra dette skal vi konkludere med at engelskmennene ikke har slike problemer med kjærnene (les bedre til å bygge maskiner), eller at Dere ønsker å selge semptron i england men ikke i norge :!:

 

Tja min første quote .

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Buddy skrev: 12/11/2004 : 12:44 

Så utfra dette skal vi konkludere med at engelskmennene ikke har slike problemer med kjærnene (les bedre til å bygge maskiner), eller at Dere ønsker å selge semptron i england men ikke i norge 

Ventet på det spørsmålet :p

 

Neida, problemene er i de samme i alle land, men av en eller annen merkelig grunn så sliter vi litt med å få hamret inn kvalitetsbudskapet i UK. Derfor har vi resignert litt med prisene på Sempron der, men siden du minnet oss på saken så blir prisene også i Storbritannia sett over i dag.

 

Skal også rive i en billett med Ryanair til UK hvis du virkelig har lyst på den prisen ;) Flyet går fra Torp som ligger ca 3 minutter unna kontoret vårt.

Lenke til kommentar

Ai Ai Ai, den skal jeg huske, skal bare sjekke hvor fort jeg kan komme meg til Oslo, England here i come :p

 

 

 

 

 

Komplett.no  Skrevet 12/11/2004 : 11:48

Skal også rive i en billett med Ryanair til UK hvis du virkelig har lyst på den prisen wink.gif Flyet går fra Torp som ligger ca 3 minutter unna kontoret vårt.

 

"Buddy hopper rundt av glede" :w00t:

 

Dersom det tilbudet ikkje bare gjelder meg, så kan vi jo ta en HW samletur til uk, besøke komplett der og kjøpe semptron, morsomt kan det bli , :love:

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Buddy skrev 12/11/2004 : 12:58

  Ai Ai Ai, den skal jeg huske, skal bare sjekke hvor fort jeg kan komme meg til Oslo, England here i come 

 

....

 

"Buddy hopper rundt av glede"

 

Dersom det tilbudet ikkje bare gjelder meg, så kan vi jo ta en HW samletur til uk, besøke komplett der og kjøpe semptron, morsomt kan det bli  :love:

He-he, glad for å kunne glede :D Tror vi ikke kan invitere hele hw.no, selv om det kunne blitt morsomt! Avdelingen vår som styrer UK sitter for øvrig i Nederland så det er ikke så mange "Komplett'ere" å besøke, men det er jo mange andre ting å se der ?

 

Ryanair er jo kjent for rimelige billetter så ikke ta helt av nå, men vi skal garantert dekke turen din både frem og tilbake. Ta kontakt med oss via PM når du er klar til å reise.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...