Gå til innhold

Komplett med slappe tilbud


Anbefalte innlegg

Hurra, ukens tilbud på komplett.no: Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM kr 895,-

 

Hmm skal vi se hva denne koster hos andre bare for morroskyld :yes:

 

MPX - 890,- ink. mva. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30821

 

Databutikken.com 894,- http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=SGB7-200

 

Og endelig på 3. plass Komplett.no 895,- og merk dere at dette er TILBUD, de andre har den billigere til ordinær pris :thumbdown:

 

Det er for dårlig, skal det være et tilbud så bør det droppe under den vanlige prisen til konkurrentene... Synd det komplett, kjøpte 2 stk fra annen butikk pga dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Energi skrev: 10/11/2004 : 11:22 

Er det ikke mulig at de andre webshopene følger med på hva tilbudene til f.eks. komplett er og senker sine litt under dem. Synes spesielt den til 894,- ser litt påfallende ut.

Takk! Tror den analysen er svært korrekt :)

 

Kan vise med et enkelt eksempel:

 

MPX har denne uken et Casio Elixim EX-Z50 på tilbud til 3.390,-. Vår vanlige pris er 3.495,-. Siden julestemingen har kommet over oss, redigeres nå prisen hos oss til 3.375,-. Plutselig har det gode tilbudet til naboen blitt "slapt". Ikke fordi tilbudet er noe dårligere, men fordi vi har redusert prisen. Vi ser at konkurrentene våre både abonnerer på vår "ukens tilbud-mail" og er inne på sidene og vi regner ikke med at det er for å handle ;)

 

Så enkelt er det og slik gjør nok flere. Det positive er at dette medfører lavere priser på dataprodukter.

 

Vi kan dessverre ikke oppdatere prisene på ukens tilbud mer enn en gang pr. uke (hadde vært urettferdig mot de som kjøper tidlig), slik at det er fullt mulig for konkurrenter å prise seg lavere. Regner ikke med at noen av dere synes det er negativt ?

 

Hvis lavere priser er slapt, så kommer vi til fortsatt være slappe fremover. Som vanlig anbefaler vi uansett alle å sjekke priser flere steder, legg også spesielt merke til om varene er på lager.

 

God jul! :xmas:

Lenke til kommentar

Må si at "Gainward 6800LE til 1995-. " var et ok tilbud, men de hadde jo et knalltilbud før det, Gainward 6800LE til 1850,- Ingen andre som har hatt i nærheten så bra tilbud som det...

 

Det går altså an å gjøre varp på komplett. Hvor bra et tilbud er vil variere ganske mye, det er bare å se etter varpene og ignorere de dårlige tilbudene..

Lenke til kommentar

har også sett dette fenomenet. Så at komplett hadde en mp3-spiller på ukens, samtidig hadde pcutstyr den samme til en tier mer.

Da uken (og tilbudet) var over, satte pcutstyr opp prisen igjen. De fikk sikkert ikke solgt noen fler, men fikk signalisert at de var nesten like billig som kompletts tilbud (egentlig bare den uken).

 

Ukens tilbud er ikke alltid noe å hoppe i taket for, men jeg synes det er spennende å følge med på.

Lenke til kommentar

Ser poenget til komplett i denne saken her, konkurrentene går inn på tilbudene til komplett og priser seg selv lavere, da synnes jeg heller komplett burde starte med en viss prisgaranti som at for eksempel har man kjøpt et produkt som kan fåes billigere til en annen produsent så får man prisforskjellen tilgode ved neste kjøp.

 

Men komplett har alltid vært en seriøs aktør i mine øyne og er et sikkert valg når man skal ha visse produkter.

Lenke til kommentar
Ser poenget til komplett i denne saken her, konkurrentene går inn på tilbudene til komplett og priser seg selv lavere, da synnes jeg heller komplett burde starte med en viss prisgaranti som at for eksempel har man kjøpt et produkt som kan fåes billigere til en annen produsent så får man prisforskjellen tilgode ved neste kjøp.

 

Men komplett har alltid vært en seriøs aktør i mine øyne og er et sikkert valg når man skal ha visse produkter.

Det er nok ikke så lett å holde prisgaranti med et så bredt utvalg som Komplett har. Et mer realistisk forslag er vel kanskje å ha prisgaranti kun på ukens tilbud (og kanskje superweekend-tilbudene).

Lenke til kommentar

En ide som bør være ganske enkel å få til (Ikke bare for Komplett.no) er å opplyse om hva den vanlige prisen er.

 

Skjønner at konkurrentene er ute med sine manøvere, og senker sine vanlige priser under Komplett's tilbud og det kan jo ingen nekte dem, men de har jo egene tilbud som de burde konsentrere seg om.

Lenke til kommentar

MPX har som prinsipp å ikke følge konkurrenter's tilbud, da vi føler at dette er en ufin fremgangsmåte. I dette spesifikke tilfellet fikk vi inn noen hundre harddisker i går, 9. oktober til en god pris, vi justerte dermed våre utpriser i henhold til dette. Vi har over lang tid solgt andre 200GB harddisker enda billigere. Det gjelder å ha gode kilder...

Lenke til kommentar
MPX har som prinsipp å ikke følge konkurrenter's tilbud, da vi føler at dette er en ufin fremgangsmåte. I dette spesifikke tilfellet fikk vi inn noen hundre harddisker i går, 9. oktober til en god pris, vi justerte dermed våre utpriser i henhold til dette. Vi har over lang tid solgt andre 200GB harddisker enda billigere. Det gjelder å ha gode kilder...

Må si meg ganske enig med den analysen jeg å, for nor jeg skulle bestille Logitech Z-5500 fra MPX kostet disse ca 3700 inkl frakt og på Komplett kom det på 3105 kr inkl frakt. MPX hadde mangen inne og komplett ventet inn et sett og jeg la inn en bestilling i håp om å få det å jaggu kom det i posten i går HURRA for komplett :thumbup: der sparte jeg 600 raske

 

men poenget med denne posten er at nå har MPX satt ned prisen til 3115 kr inkl frakt altså 10 kr mer men uansett mistenkelig. Så da kan man spørre seg hvilke kilder dere fikke disse høytallerne fra siden dere ville ha blod pris for de. :whistle:

Lenke til kommentar
Energi skrev: 10/11/2004 : 11:22  

Er det ikke mulig at de andre webshopene følger med på hva tilbudene til f.eks. komplett er og senker sine litt under dem. Synes spesielt den til 894,- ser litt påfallende ut.

 

 

Hvis lavere priser er slapt, så kommer vi til fortsatt være slappe fremover. Som vanlig anbefaler vi uansett alle å sjekke priser flere steder, legg også spesielt merke til om varene er på lager.

 

God jul! :xmas:

He he... meget bra svar på tiltale :thumbup:

 

Skal litt til å være superbilligst når butikkene abbonnerer på hverandres tilbud...

Lenke til kommentar
MPX har som prinsipp å ikke følge konkurrenter's tilbud, da vi føler at dette er en ufin fremgangsmåte. I dette spesifikke tilfellet fikk vi inn noen hundre harddisker i går, 9. oktober til en god pris, vi justerte dermed våre utpriser i henhold til dette. Vi har over lang tid solgt andre 200GB harddisker enda billigere. Det gjelder å ha gode kilder...

Må si meg ganske enig med den analysen jeg å, for nor jeg skulle bestille Logitech Z-5500 fra MPX kostet disse ca 3700 inkl frakt og på Komplett kom det på 3105 kr inkl frakt. MPX hadde mangen inne og komplett ventet inn et sett og jeg la inn en bestilling i håp om å få det å jaggu kom det i posten i går HURRA for komplett :thumbup: der sparte jeg 600 raske

 

men poenget med denne posten er at nå har MPX satt ned prisen til 3115 kr inkl frakt altså 10 kr mer men uansett mistenkelig. Så da kan man spørre seg hvilke kilder dere fikke disse høytallerne fra siden dere ville ha blod pris for de. :whistle:

:!:

 

Ja, du kan så si. For det er jo en "ufin" fremgangsmåte hvis MPX gjør det på den måten...

Lenke til kommentar
' date='10/11/2004 : 19:51'] For det er jo en "ufin" fremgangsmåte hvis MPX gjør det på den måten...

Hva er ufint med det? Det er det som er konkurranse. Det er det som har gjort Komplett store (at de har vært flinke til å konkurrere), det er det som gjør at du får lave priser og det er det som kommer til å avgjøre hvem som overlever over tid.

Lenke til kommentar
Hurra, ukens tilbud på komplett.no: Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM kr 895,-

 

Hmm skal vi se hva denne koster hos andre bare for morroskyld :yes:

 

MPX - 890,- ink. mva. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30821

 

Databutikken.com 894,- http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=SGB7-200

 

Og endelig på 3. plass Komplett.no 895,- og merk dere at dette er TILBUD, de andre har den billigere til ordinær pris :thumbdown:

 

Det er for dårlig, skal det være et tilbud så bør det droppe under den vanlige prisen til konkurrentene... Synd det komplett, kjøpte 2 stk fra annen butikk pga dette.

Må si at prisen hos databutikken må være veldig mye lavere for at jeg velger dem istedet for komplett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...