Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding på dette oppsettet

Anbefalte innlegg

Heisann, har tilfeldigvis fått litt for mye penger til overs, og av den grunn vurderer jeg å bygge en AMD 64 maskin.

Har kommet frem til dette oppsettet, gi meg tilbakemelding på hva dere synes.

• DFI Lanparty UT NF3
  • AMD Athlon 64 3700+
  • Corsair XMS PRO3200 1024MB x 3
  • Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB IDE x 2
  • Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA x 4
  • NEC ND-3500A x 2
  • Sapphire Radeon X800 XT PE 256
  • Samsung Syncmaster 710T Silver x 2

Samlet sum ca 35.000,-

Hvorfor 2 like DVD brennere? hvorfor ikke sier jeg, de er såpass billige at man kan like gjerne kjøpe 2 brennere istedenfor 1 brenner og 1 leser. (kom gjerne med innspill)

Da gir jeg ordet til dere, si deres mening, tar både positiv og negativ kritkk med et smil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at trådstarter kommer til å bruke den til tung videoredigering. (mye ram!) :)

Men vet ikke om windows liker å brenne 2 dvd samtidig.

Selv tør jeg ikke å brenne under windows pga dets mono-tasking. IMHO!

NEC'en har jeg hørt mye fint om, selv om Plextor (som er dyrere) skal være bedre.

(pga oppbygning i brenneprossessen. Om det betyr noe ANER jeg IKKE)

omtaler:: http://www.cdfreaks.com/article/search/B/

Sett opp DVD på hver sin IDEkanal som master for max ytelse.

Det er IDE sin svakhet at ytelsen går ned når begge kanalene i en kabel blir brukt samtidig.

Men - du har nok IDEkanaler slik at du slipper å slenge med et IDE-kort?!

Tenkt på kabinett og strømforsyning (stillegående!)?

Skjerm - Samsung. Er ikke Eizo sine bedre? (har hørt mye fint om dets skarpe bildekvalitet)

(jeg trenger også en ny LCDskjerm selv!) :p

/me sjalu! :D

Lenke til kommentar
Til denslags penger ville jeg vurdert AMD FX-55.

Joa, godt forslag, men jeg er nok ikke gal nok til å hive inn 7500 kroner på en prossessor

Hvorfor ikke, når du er gal nok til å blåse 35000,- på en enkelt maskin? ;) Du kan lett gå ned til 20-25000,- uten å gå noe særlig ned i ytelse.

Lenke til kommentar

hvis du ikke vil svi av så mye på en prosessor, så gå over til sokkel 939 og kjøp deg en AMD64 3500, da kan du benytte deg av doble minnekanaler også...(for det er ett socet 754 oppsett du har satt opp?)

E!

Endret av Skuld
Lenke til kommentar

Raptor er ikke noe raskere enn Maxtor MaxLine Plus III 300 GB 16MB og den har mye mer lagring og bedre MB/Pris. Og raid 0 gir veldig lite økning i ytelse, i allefall ikke med raprorer.

Ville ha ventet en liten stund og invistert i et nforce 4 SLI system med 2 6800GT/Ultra. Du bør også ha ram med bedre timings, hva med OCZ 3200 platinum R2. Men det er hvis du skal spille, skal den brukes til andre ting bør du vurdere et dual-opteron system eller et intel system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...