Gå til innhold

Hva med dette anlegget?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at høyttalerene er en klasse under de andre komponentene du har valgt, som jeg igjen gjerne skulle hatt selv :yes: Dali går for å være god match til Vincent så det vil nok ikke låte dårlig, men forsterkeren gjør ikke skam på høyttalere en klasse opp.

Sånn rent estetisk ville jeg kanskje ha valgt Vincent spiller også, både forsterker og cdspiller ser utrolig bra ut, men jeg har ikke hørt den. (hvis den er noe i nærheten av SV-236 er den vel et rimelig trygt valg).

På den andre siden vil du få mer lyd igjen for å kjøpe en cdspiller til rundt 5 høvdinger i stedet for 10 og så ligge de 5 som står igjen til på høyttaler posten på budsjettet.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

hei, takk for svar, jo, daliene har en ganske mørk og deilig klang men det mangler litt i toppen og mellomtonen men de spiller overaskende bra... Skal faktisk bytte de ut om en ukes tid, til et par selvbygg av en viss danske, niels nørby eller noe, en kamerat ville bytte med meg pga vanskeligheten med å selge de siden det ikke er noe merke, det er et par gulvstående med bare scan-speak elementer, bass på 6.5 tommer men overaskende mye bass til å være 6.5 tomms, han gav vel rundt 16000 hvis jeg ikke tar helt feil.. Jeg tror det kan bli meget bra, de har også forøvrig en ganske nøtral klangbalanse men heller nok mot det mørke\varme, som passer meg perfekt.. CD spilleren skal være i samme klasse som den jeg har så det blir nok ikke aktuelt å nedgradere den! :D tror dette blir bra jeg...

MVH

Ole

:thumbup:

Endret av borgenvik
Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på var at man bør passe seg for å kombinere en forsterker med varm mørk klang med høyttalere som også har varm mørk klang.Det kan fort bli for mye av det gode.Et par høyttalere som har mer nøytral lyd,eller som er litt lys i klangen tror jeg vil bli en bedre match.Det er selvfølgelig smak og behag,men etter mine erfaringer blir det ikke bra hvis det blir alt for mørk lyd.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ja det værste mareritt hadde vært hvis jeg hadde endt opp med lyden som EC frembringer, den er håpløs mørk og kjedelig synes nå jeg! :hmm: men som du sier alt kommer an på smak og behag.. Ser fram til å prøve det nye høytaler paret i stua.. :w00t:

Helt enig med deg angående lyden på EC.Jeg hadde AW100DMB og EC4,6,det låt trist synes jeg.Bassen var også elendig.Lørdag får jeg en Vincent SV-233,gleder meg som en unge til å teste den! :w00t:

Lenke til kommentar
Ja det skjønner jeg, håper du blir meget fornøyd, har lest en del meget positive tester av sv-233, og power nok er det ikke tvil om at den har, er overbevist at du blir fornøyd!

Lykke til iallefall

MVH

Ole Borgenvik :love::whistle:

Nå har jeg prøvelyttet på den nye Vincenten i hele dag.Gjett om jeg er fornøyd! :w00t:

Denne forsterkeren er rett og slett sinnsyk på alle måter! Lyden,byggekvalitet og ikke minst power er over all forventning! Den er utrolig oppløst,men har samtidig en avgrunnsdyp bass og stålkontroll over høyttalerne. Dette er utrolig morro å lytte på!

Lenke til kommentar

Jeg liker godt EC lyden! :D

Levende og organisk, mot det mørke, ikke det typiske digtallyden de fleste er glad i!

(mindre forvrenging gir mørkere lyd som kan oppfattes først som mindre detaljer)

Nok om det. Her gjelder det Vincent.

Men lurer på hva spørsmålet er fra trådstarter?

Det står ingenting om hva han er misfornøyd.

Trådstarer: drit i om folk disser anlegget ditt.

Feks her var det jo EC-dissing, og jeg har jo en EC forsterker selv som jeg liker godt! :D

Kremt, det får meg nesten til å lure på om trådstarter spør om hans anlegg er "godkjent" :D

hegel heller mot det nøytrale lydbildet, oppimot avslørende.

Det passer meg ikke, men kanskje fint for borgenvik, men hva er grunnen til

at borgenvik ønsker å bytte cdspiller? (/me nysgjerrig)

Ellers takk for link til Niels Nørby sine høytalere.

Snuser litt omkring om bedre høytalere selv for tiden... :)

Lenke til kommentar

Hadde i utganspunktet ikke lyst til å skifte cd spiller, men lurte på om vincent cd-s6 passet bedre til min vincent sv-236! Det var den tydlivis ikke, hadde den passet bedre til sv-236 hadde jeg bytta men hegelen funker nydelig til mitt opppsett..som jeg alltid sier: SMAK OG BEHAG, noen liker EC, respekterer det som bare rakkern jeg, EC er ikke dårlig i det hele tatt, bare at ikke lyden passer MEG, men den passer andre, så BRA at andre folk liker lyden på EC, koser meg å høre det, ikke missforstå her, så lenge folk er fornøyde er det vel det samme hva andre synes!

MVH

Ole Borgenvik

Endret av borgenvik
Lenke til kommentar
Hadde i utganspunktet ikke lyst til å sikte cd spiller, men lurte på om vincent cd-s6 passet bedre til min vincent sv-236! Det var den tydlivis ikke, hadde den passet bedre til sv-236 hadde jeg bytta men hegelen funker nydelig til mitt opppsett..som jeg alltid sier: SMAK OG BEHAG, noen liker EC, respekterer det som bare rakkern jeg, EC er ikke dårlig i det hele takk, bare at ikke lyden passer MEG, men den passer andre, så BRA at andre folk liker lyden på EC, koser meg å høre det, ikke missforstå her, så lenge folk er fornøyde er det vel det samme hva andre synes!

MVH

Ole Borgenvik

Ah. Bra svar! Da min CDspiller (varmlydende) drar på årene

(bassen blir mer upresis og grøtete), tenkte jeg å kjøpe en ny CD/DVD-spiller.

Da kikket jeg litt på Hegel. :cool:

Topp kvalitet, norsk produkt,bærre lækkert!

Men omtalene sa at Hegel heller mot det avslørende/nøytrale.

Sexy ja, men passer ikke meg da jeg satser på det musikalse fremfor alt.

(men har fremdeles lyst å ta en lytteprøve bare for moro skyld en dag)

Liker godt at musikken griper tak i meg og rister i meg og drar meg ned/opp,

selv om det bare er en jazz-skive. :D

(Jeg har noen CD med RÆVA lydkvalitet, men de spiller så fantatisk at det er verdt det, så

greit å ha en anlegg som ikke avslører så fælt og spiller klinisk)

Det er alltid noe møkk å gjøre kompromisser mht penger og lydkvalitet.

Men det verste er jo at det er ikke så vanlig med cd med audiofil kvalitet. :(

Jeg syntes at det er alltid morsomt å høre hva folk mener om ens anlegg, og

det er nok grunnen til at borgenvik spør. (hørt EC? hva feilet?)

Så jeg bruker friheten til å slenge ut: Hva er det som suger med EC?

Jeg hører selv at det er musikalsk,detaljert, mørk.

Jeg testet først en ECI-3 (intergrert forsterker brukt some ffektforsterker), hørte at den rotet litt

i det øvre mellomtone (litt uklarhet). Men min AW220 er det ikke noe problem, den

henger med. Har fortstatt ikke hørt noe "mangler", men har planer å fikse

romaukistikken her for å forbedre lyden. Så får jeg se om det kommer noen feil! :D

Rotet i øvre mellomtone kan være relatert til CDspilleren, men med AW220 hører jeg ingenting av det.

Intressant.

Bassen kunne hatt vært bedre( dvs mer presis og nyansert),

men det er mest CDspilleren min som feiler pga dets tunge byrde av alder. :cry:

Kanskje det er det folk reagerer på av EC, det får en til å nyte musikken! :D

(bare moro å høre andres meninger, så kom igjen, diss EC!!!) :p

sjekket ut Vincent sine forforsterkere selv (min drar også på åra),

hadde hørt mye fint om dem, men økonomien stopper

foreløpig enhver hifi-oppgraderingen for tiden. Ergelig! :cry:

Lenke til kommentar
...Og da må jeg egentlig ta litt selvkriktikk her, siden jeg spør folket hva de synes om MITT anlegg, hadde jeg vært fornøyd hadde jeg vel ikke for f... spurt hva andre mener

MVH

Ole Borgenvik

Så hva er det du IKKE er fornøyd med anlegget ditt for å komme til sakens kjerne?

Prøvd å tweake litt? (dempeputer/spikes under forsterker/cdspiller/høytalere?

Fiks romaukistikken med

5. Demping av rom: Les denne guiden: http://www.recording.org/users/acoustics/.

Stive, tyngre glassullplater ca 5cm tykke, trekkes med stoff og henges på

vegg/tak (snappet fra www.avforum.no) (damn, død URL)

(et tips la anlegget være på i minst 24 timer!) :D

Lenke til kommentar
Ja det skjønner jeg, håper du blir meget fornøyd, har lest en del meget positive tester av sv-233, og power nok er det ikke tvil om at den har, er overbevist at du blir fornøyd!

Lykke til iallefall

MVH

Ole Borgenvik :love:  :whistle:

Nå har jeg prøvelyttet på den nye Vincenten i hele dag.Gjett om jeg er fornøyd! :w00t:

Denne forsterkeren er rett og slett sinnsyk på alle måter! Lyden,byggekvalitet og ikke minst power er over all forventning! Den er utrolig oppløst,men har samtidig en avgrunnsdyp bass og stålkontroll over høyttalerne. Dette er utrolig morro å lytte på!

Blir deprimert av å lese dette. Jeg angrer bittert på at jeg solgte Vincenten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...