Gå til innhold

Noen som er flink på Flash?

Anbefalte innlegg

Noen som kunne ha fortalt meg litt om Flash?

Holder på å lære meg det og har fortstått litt om hvordan det funker.

Men det er noe som fortsatt er veldig uklart.

Jeg har sett masse fine Flash-sider på nettet og skjønner ikke hvordan de tegner dem?

Går det an å tegne design i Flash som i Photoshop? Med forskjellige effekter osv?

Eller finnes det noe Macromedia-program som lar deg tegne design med litt flere verktøy som i Photoshop?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at vi må skiller litt i mellom Vector og bitmap. De er "beregnet" for forskjellige bruksområde.

Vector har lite mulighet til å gjennskaper feks fotografi-bilder. Mens den er geniale til animajoner eller "tegnefilm".

For elementer med rene streker som feks logoer(store), tegnefilm, animajoner eller knapper, vil flash være genialt til den type bruk. De vil derimot ikke funke så godt med fotografi i flash...

Når det gjelder web så tror jeg at størrelsen framdeles teller tror jeg. :p

-- Photoshop til foto og Flash til trek tegning, for å si det enkelt --

Eksempel her... http://www.cameleonskin.com/_temp/flash/

Endret av Jandee
Lenke til kommentar

I flash så kan du bruke tegnepennen, og sette den på "smooth", slik at linjene blir litt mere gjevne hvis du skjønner hva jeg mener. Er ikke sikker på om gjevne er det rette ordet, men da blir det ihvertfall ikke SÅ hakkete hvis man skjelver på hånden.

Det kan ihvertfall hjelpe hvis det var selve det å tegne du har problemer med... ;)

Lenke til kommentar

Jojo jeg forstår alt det dere sier her, men hvordan får jeg til å tegne bra i Flash?

Hvor finner jeg feks sprayboks? Eller et verktøy med mulighet for gradient.

Jeg vet det finnes gradient i Flash, men det funker ikke!

Om noen av dere så mitt siste design som jeg posta her hadde jeg noen knapper som ser ganske kule ut osv, men jeg vil at de feks skal skifte farge osv og kanskje få litt skyggeeffekt osv.

Har lest en del tutorials, men der tar de ikke for seg sånt grafikkarbeid

Lenke til kommentar

visst du er lur, så tegner du det du skal ha i illustrator, og eksporterer det som en swf fil... så kan du skalere og feste som du vil med det...! ;)

Når det gjelder oppbygging av en flash hjemmeside er den (som regel) oppbygd av gjennomsiktige lag, nærmest som du lager et bilde med flere lag i ps etc. dermed bruker du bare load/unloadMovie (du laster ut og inn de gjennomsiktige lagene) når du skal lage linker osv. jævla simpelt når man skjønner prinsippet... :yes:

Endret av andreas_dohl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...