b0rre Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg satt i går kveld å bestilte en pc til en kamerat.. vi fant et fint oppsett og la det til i handlekurven, men så viste det seg at han ikke fikk nok penger til alt før om 14dager så vi tok bort endel ting så summen kom ned til 3000kr ca så skulle vi bestille resten litt senere i uka.. Etter at bestillingen ble lagt inn diskuterte vi dette litt og kom fram til at han kunne snakke med posten så pakken lå maks 1 uke til på posten før retur (altså 3 uker tilsammen).Da ble det til at jeg gikk inn på konto siden min og avbestilte den bestillingen jeg hadde gjort for 10min siden.Bestilte så alt jeg skulle på nytt og la inn en ny weborde pålydende ca 9500,-. Idag fikk jeg mail om den første ordren var innlevert på postkontoret!? jeg sendte straks mail til support avdelinga til komplett.no i går kveld fordi at dette ikke skulle skje, virket som det var noe tull med siden dems..idag fikk jeg dette til svar.. "Hei Klarer dessverre ikke dette da de er sendt med posten 00370702051003137410 - Posten Norge AS 00370702051003137427 - Posten Norge AS Men ønsker du ikke varene så betal bare retur porto til oss så er saken ute av verden. MVH *** " Hvorfor skal jeg betale noe som helst når det er komplett.no som roter? Jeg vil si at jeg er lite villig til å bruke snaut 10000kr på komplett.no en gang til etter dette.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det var jo veldig mye styr i bestillingen også. Lønner seg å tenke igjennom før man begynner å trykke frem og tilbake og gjøre om i etterkant etc. på en webløsning som aldri er feilfri. Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 men skal vel være mulig å bruke den avbryte knappen uansett, er jo derfor den er der. Og det var ikke mye tull med bestillingen heller, jeg la alle varene i og bestilte. avbestilte etterpå og bestilte nytt etter en stund. om ikke den knappen fungerer så får de da se til å fjerne den..er ikke verre enn det. Når jeg avbryter en ordre så forventer jeg at den blir det. jeg bestilte jo i 7-8 tia på kvelden så jeg så ikke noe problem i at dette skulle skape noe problem som helst. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Så du hadde ikke bekreftet bestillingen ferdig når du avbrøt? Da skulle den ikke vært effektuert. Selv har jeg etterpå gått inn og slettet en ordre før den har status "behandlet". Det kan man gjøre. Men det var maks et par minutter i etterkant. Endret 9. november 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 jeg hadde trykket ferdig på den siste bestillings siden. 5-10min etterpå trykka jeg på den avbryt knappen de har på ordre siden sin..den skal da fungere? fikk fram at det sto "Shipped/canceled order" mener jeg å huske.. da tok jeg det som at varene var avbestilt og jeg kunne bestille varene på nytt + noen varer ekstra..gikk tydligvis ikke sånn..=\ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) ok, den har ikke jeg sett. Jeg leste en veiledning som sa at hvis jeg ville slette orderen måtte jeg gå inn og fjerne alle varene fra ordren, så ville den bli behandlet som slettet. Det fungerte helt greit. Men det måtte gjøres før den fikk status som "under behandling" eller "behandlet" eller hva det var. Endret 9. november 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Så lenge du har kansellert ordren din (og er HELT sikker på dette, kanskje du ikke bekreftet at du skulle kansellere feks), så er det komplett som har bomma. 2 ting er mulig her, komplett har gjort en glipp, ellers så har du ikke bekreftet at du har kansellert ordren (i websystemet til komplett). Om det er komplett sin feil, så skal ikke du betale porto hverken frem eller tilbake. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) jeg syntes det å gå inn og slette alle varene i ordren gir en større trygghet. Da ser man at varene er borte fra "plukklista". ordren blir stående tom, ergo kan det ikke gå feil. Endret 9. november 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ser ut som du og kameraten din har rota det til. Kan ikke se noe annet en rask og effektiv leveranse fra Komplett. ;-) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) jeg hadde trykket ferdig på den siste bestillings siden.5-10min etterpå trykka jeg på den avbryt knappen de har på ordre siden sin..den skal da fungere? fikk fram at det sto "Shipped/canceled order" mener jeg å huske.. Jeg har en sånn ordre hos Komplett jeg også, men der står det "Ordrestatus: Confirmed/Kansellert". Jeg fikk imidlertid aldri tilsendt noen pakke, så det funket fint i mitt tilfelle. Endret 9. november 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Ser ut som du og kameraten din har rota det til. Kan ikke se noe annet en rask og effektiv leveranse fra Komplett. ;-) enig... Og jeg stoler aldri 100% på en webleser... opplevd så mye merkelig i slike situasjoner. Derfor likte jeg at jeg kunne fjerne varene fra ordren i steden. Da var jeg sikker. Endret 9. november 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Bare av erfaring så er det ikke lurt trykke på bestill knappen hos Komplett uten å være sikker på at du skal ha varene. At du må betale retur porto på en pakke de har sendt er bare rett og rimelig. Ellers kunne man jo bare bestillt i hytt å pine og latt være å hente pakkene. Det taper de store penger på til slutt. Komplett er veldig raske med å behandle ordrer å få pakkene i posten. Satt en søndags formiddag og bestillte noen varer. De var sendt en time senere. På en SØNDAG. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Alltid vært fornøyd med komplett. Kun en gang jeg har stusset og det var ikke komplett sin skyld hehe. Alle skulle plutselig ha skjermkortet "mitt" og de ble tomme på 2 dager Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jepp, dette er nok ikke komplett sin skyld. De pakker til langt over 22 på kvelden av innkommende ordre, for at kundene skal få varene sine så raskt som mulig. Et automatisk system kan ikke tilfredsstille alle dessverre, sånn er det bare. Og er man for treg, så er man for treg. Shipped betyr nok at den er ferdig pakket allerede og ligger i postburet i løpet av en halv dag vil det da ligge mange hundre pakker stablet rundt og over den, praktisk talt nesten umulig for de å finne den. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ser ut som du og kameraten din har rota det til. Kan ikke se noe annet en rask og effektiv leveranse fra Komplett. ;-) enig... Og jeg stoler aldri 100% på en webleser... opplevd så mye merkelig i slike situasjoner. Derfor likte jeg at jeg kunne fjerne varene fra ordren i steden. Da var jeg sikker. Bare for å kverulere: Hvis du ikke stoler på nettleseren, hvordan kan du da være sikker på at den måten fungerer? Kan jo bli feil der også Jepp, dette er nok ikke komplett sin skyld. De pakker til langt over 22 på kvelden av innkommende ordre, for at kundene skal få varene sine så raskt som mulig. Et automatisk system kan ikke tilfredsstille alle dessverre, sånn er det bare. Og er man for treg, så er man for treg. Shipped betyr nok at den er ferdig pakket allerede og ligger i postburet i løpet av en halv dag vil det da ligge mange hundre pakker stablet rundt og over den, praktisk talt nesten umulig for de å finne den. Først: Jeg har aldri hatt samme problemet som trådstarter. Og jeg har også opplevd slike ting som du beskriver hos komplett, ekstremt rask levering. Men det er langt fra alltid tilfellet. Har også flere ganger opplevd at ordren står som startet behandlet bare minutter etter bestilling, for så å ikke bli sendt før på ettermiddagen/kvelden dagen ETTER. Og vi snakker da om ordrer på bare en 3-4 ting, så det burde være ganske kjapt. I de tilfellene har man FØLELSEN (sier ikke at det er det som skjer) at komplett bevist har laget systemet sitt slik at det raskt går til plukking. For da får ikke kunden avbrytt ordren. Når det gjelder saken til trådstarter kommer jo saken etter min mening som flere har nevnt helt an på om du er sikker på at du kansellerte. Hvis du ikke har gjort det, ville i alle fall jeg forsøkt å sende en mail til til komplett med eksakt hva du gjorde... Og selv om det er delte meninger her, sikkert ikke dumt å linke til denne tråden heller. Er uansett ikke god reklame for dem! Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) snakket med posten idag og de sa at jeg slapp å betale noe porto tilbake såfremst jeg sa ifra at jeg ikke skulle ha pakken når den kom. Vil da tro at komplett må betale denne portoen? Uansett så synes jeg det er merkverdig at man ikke kan ombestemme seg før de allerede har pakket og sendt pakken avgårde..Dette tar jaggu mer enn 5-10min i mine øyne, med mindre de ikke hadde noen andre bestillinger inne..(noe jeg tviler på) Men det som er litt merkelig er at de ikke har sendt den pakken som jeg bestilte i etterkant..på ca.9500kr..men de har heller sendt den første som jeg avbestilte.. Vil tro at det er komplett.no som har enten sett litt feil eller har hatt en sliten og trøtt ansatt som har pakket dette å kjørt ut pakken.. Men, dette er ikke noe "rakke ned" post overfor komplett.no. Jeg har lagt igjen mange tusen kroner hos dem oppigjennom tiden og det har gått så si smertefritt hver gang. Er bare dette ene tilfellet som jeg stusset litt over.. Her er det som står på ordre listen min på komplett.no sin side.. * Leverte ordre Bestillingsdato: 2004-11-08T18:43 Ordrenummer: 10471470 Ordrestatus: Shipped/Kansellering ubekreftet * Endret 10. november 2004 av b0rre Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det har aldri skjedd med meg. men jeg har jo ikke besmtillt så mye derifra..... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Du har vel ikke kanselert feil ordre da? Bare en streif tanke. Edit: En e passet fint inn Endret 10. november 2004 av KVTL Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ser ut som du og kameraten din har rota det til. Kan ikke se noe annet en rask og effektiv leveranse fra Komplett. ;-) enig... Og jeg stoler aldri 100% på en webleser... opplevd så mye merkelig i slike situasjoner. Derfor likte jeg at jeg kunne fjerne varene fra ordren i steden. Da var jeg sikker. Bare for å kverulere: Hvis du ikke stoler på nettleseren, hvordan kan du da være sikker på at den måten fungerer? Kan jo bli feil der også Det er enkelt. En nettleser og en webside kan ha mange feil mot hverandre. Hvis man trykker avbryt ordre og jeg kun får beskjed "ordre kansellert" så synes jeg det er en dårlig garanti for at noe faktisk har skjedd i ordresystemet til butikken. Derfor ved å gå på plukklista og fjerne en og en vare og oppdatere (ctrl+update) og se at hver vare forsvinner fra plukklista, gir en større sikkerhet for at det ikke har skjedd noe tull mellom webleser/cache/website for min del. Da ser man faktisk at ordren er tom. Hvis jeg kansellerte ordren ville jeg i det misnte sjekket på "mine ordre" at den ikke fantes der. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) *Leverte ordre Bestillingsdato: 2004-11-08T18:43 Ordrenummer: 10471470 Ordrestatus: Shipped/Kansellering ubekreftet * Det virker som om du ikke bekreftet etter du slettet ordren. Endret 10. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå