Litejk Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 ingen har nevnt Enemy at the gates... Handler om ein snikskyter som skyter mange ledere og slikt. 8/10....Hendelsen er i Stalingrad. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 ingen har nevnt Enemy at the gates... Handler om ein snikskyter som skyter mange ledere og slikt. 8/10....Hendelsen er i Stalingrad. Trådstarter viste allerede om den: Jeg har fått en enorm interresse for 2.Verdenskrig og i den sammenheng lurer jeg på hvilke filmer som er laget i tilknytning til den. Jeg vet om Schindler's List og Enemy at the gates. Men hvilke andre fins det? Det gjør ingenting om det er fra Vietnam Krigen eller Jugoslavia krigen heller. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Saving private Ryan er den klart beste WW2-filmen. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Noen dokumentarer/filmer med hovedsakelig autentiske filmklipp? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Noen dokumentarer/filmer med hovedsakelig autentiske filmklipp? Tja, "The fog of war" er jo helt autentisk, intervju med han som var forsvarsminister for USA under cuba-krisen og vietnamkrigen samt strategisk planlegger under WW2, men det er jo stort sett bare fascinerende historier og livslærdom, ikke noe for de som bare vil se krigsforherligelse. 8.4/10 på imdb.com Endret 14. november 2004 av Saftis Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Stalingrad Beste filmen jeg har sett fra den russiske fronten, sett fra nazistenes synsvinkel. Filmen er tysk - men jææævelig bra. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Windtalkers må jo og være med, men, har lese i gjennom threaden of lurer på om nokken kan komme med nokre bra filmer om 2. verdenskrig laga >1985? Har sett desse: - Windtalkers - The Thin Red Line - Saving Private Ryan - Schindlers Liste - Livet er Herlig - The longest day - Enemy at the gates - Band of brothers-serien - og Pearl Harbour har eg unngått å sjå Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Windtalkers må jo og være med, men, har lese i gjennom threaden of lurer på om nokken kan komme med nokre bra filmer om 2. verdenskrig laga >1985?Har sett desse: - Windtalkers - The Thin Red Line - Saving Private Ryan - Schindlers Liste - Livet er Herlig - The longest day - Enemy at the gates - Band of brothers-serien - og Pearl Harbour har eg unngått å sjå Har du sett Windtalkers, så utgjør det absolutt ingen fare om du ser Pearl Harbour. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Noen dokumentarer/filmer med hovedsakelig autentiske filmklipp? The World At War Tidenes beste dokumentarserie. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Der Untergang, om hitlers siste dager. Kommer snart på kino ! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Den skal man få med seg Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Der Untergang, om hitlers siste dager. Kommer snart på kino ! Den har forsåvidt premiere i dag. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Der Untergang, om hitlers siste dager. Kommer snart på kino ! Den har forsåvidt premiere i dag. Denne må jeg få med meg... Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg kan anbefale Saving Private Ryan, Band Of Brothers, Pianisten, Windtalkers. Det er 4 av de beste krigsfilma jeg har sett... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg kan anbefale Saving Private Ryan, Band Of Brothers, Pianisten, Windtalkers.Det er 4 av de beste krigsfilma jeg har sett... På de tre første punktene er jeg fullstendig enig. Kongefilmer. Men jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor du tar med Windtalkers i din liste?? Dette er vel en av de krigsfilmene som jeg har blitt mest skuffet over. Selv en karakterskuespiller som Nicolas Cage klarte ikke å redde denne filmen. Dårlige effekter, manus og skuespillerprestasjoner, totalt sett en fryktelig kjedelig film. Det kan være at min skuffelse er ekstra stor på grunn av at Windtalkers kom kort tid etter Saving Private Ryan. Kanskje litt for store forventninger? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Windtalker er ikke en gang en ww2 film, det er en dårlig amerikansk B action film som tilfeldigvis utspiller seg under ww2 Lenke til kommentar
jack_ Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 PlatoonRørende, realistisk, blodig, velfortalt og med litt humor på toppen. Elskverdig. Platoon er fra Vietnamkrigen, ikke andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Noen jeg synes er bra: Saving private Rayn Pearl Harbour Band of brothers we were soldiers pianisten windtalker Harts wars Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Talvisota er nevnt bare én gang. Dette må det gjøres noe med! Denne filmen er veldig, veldig bra. Bedre enn de fleste andre krigsfilmer, selv om den er finsk (noe som kan virke sinnsvakt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå