lærer'n Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei Jeg har en film i .avi formatet, som jeg vil brenne på dvd for å kunne spille den av på tv'en. Har jeg forstått riktig hvis jeg da først må "lagre" denne i mpeg2 formatet? Prøvde å gjøre dette i vegas 5.0, men der ble lyd og video sporet åpnet "sammen", med det resultat at når jeg kjørte prosessen "render", for å gjøre filmen om til mpeg2, så satt jeg igjen med bare lyd i den ferdige fila? Er ganske ny på dette med dvd- brenning (kjøpte brenner for 14 dager siden), så jeg håper noen kan komme med noen tips til hvordan jeg skal få .avi fila til å bli en dvd som kan spilles av på "stuedvdspilleren". Mvh Lærer'n Lenke til kommentar
ias Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Begynn her: AVI to DVD Lenke til kommentar
lærer'n Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Takker:) Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis det fulgte med noen program sammen med brenneren, så kan du sikkert bruke et av de. Jeg fikk med MyDVD som takler konvertering til DVD-format. Ellers tror jeg de fleste program for å lage DVD med menyer, gjør denne konverteringen automatisk. Men du må være obs på at AVI ikke er bare et format. Du er avhengig av å ha riktig codec installert i forhold til hva som er brukt på AVI-filen. Hvis du bruker andre program for å konvertere til mpeg2 før brenning, så er det visse krav til oppløsning og bilder pr sekund for at det skal være kompatibelt med DVD. En god forklaring på DVD-formatet finner du her. Lenke til kommentar
ermj Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 WinAvi er et glimrende program Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 anbefaler nero med nerovision du kan brenne mye lengre klipp på den enn med mydvd som jeg også har prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå