nd4spd Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Hei jeg har nettopp byttet til et nytt hovedkort, MSI 865PE NEO2, først var problemet at pc-en nektet å starte, dette klarte jeg å løse. Etter dette så jeg at jeg hadde glemt å koble på strømledningen til grafikkortet. Jeg koblet den til og håpet at det skulle funke. Problemet nå er at når jeg slo på pc-en, startet den som normalt, den starter harddiskene og viftene, og så går sikringene , og ca. 1. sekund etter at lyset har gått blitser det et sted inne i pc-en. Jeg slår så på sikringene igjen og tar ut grafikkortet, og prøver og starte, viftene, harddiskene og cdrom, starter som de skal... Noen som vet om en løsning? kan cpu-en ha blitt ødelagt? Kan grafikkortet ha tatt kvelden? (Grafikkortet funket bra tidligere i dag) (Jeg prøvde å starte den på nytt nå, uten grafikkort, og den piper 3 ganger...) Edit 1: Hvordan finner jeg ut om cpu har blitt ødelagt? Edit 2: Nå virker det igjen... Endret 10. november 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Ryker sikringer (til strømnettet i huset?) og lysbue i kabinettet... duverden, det virker som noe er alvorlig iveien med psu, evt. med jording generelt - finn et annet hus :!: edit: ang. 3 pip (beep code) - hvis de er korte så vet jeg ikke, men 3 lange er ofte ram-feil. Endret 9. november 2004 av tjaa Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) psu-en funker den... men jeg tror det er noe med grafikkortet/cpu... Edit: Alt virker nå... Endret 10. november 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå