Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele Telenor ADSL=jeg får det ikke til!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har telenor adsl. Bruker det lucent adslmodemet som fulgte med. kjøpte i dag en bredbåndsrouter. alt skulle være "bare å koble til". ja jøss..

nå har jeg følgende greie her:

kabel fra adsl splitteren inn til lucent adsl modemet. kabel derfra til bredbåndsrouteren (på lucent modemet er det bare en inn og en ut:-) derfor fra utporten, eller ethernetporten som de kaller det, inn på wan på bredbåndsrouteren). kabel fra lanport 1 til nettverkskortet i pc'n. Hva er feil? hva må jeg gjøre for å få det til å fungere? Er det noe jeg må gjøre i programvaren til routeren? eller i XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har telenor adsl. Bruker det lucent adslmodemet som fulgte med. kjøpte i dag en bredbåndsrouter. alt skulle være "bare å koble til". ja jøss..

nå har jeg følgende greie her:

kabel fra adsl splitteren inn til lucent adsl modemet. kabel derfra til bredbåndsrouteren (på lucent modemet er det bare en inn og en ut:-) derfor fra utporten, eller ethernetporten som de kaller det, inn på wan på bredbåndsrouteren). kabel fra lanport 1 til nettverkskortet i pc'n. Hva er feil? hva må jeg gjøre for å få det til å fungere? Er det noe jeg må gjøre i programvaren til routeren? eller i XP?

Hmm, var ikke litt av kluet at routeren har innebygget modem eller? Slik at den skal erstatte greiene?

Uansett må jo bredbåndsrouteren settes opp antar jeg, til å motta ip osv? Eller har du en slik løsning at du må koble opp med en slik dialup hver gang du skal på nett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...