Crusader* Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg har akkurat kjøpt meg en 92 modell Opel Omega 2.4i automat og har lyst til å trimme den litt. Synes den kanskje bruker litt mye bensin og tenkte å "oppgradere" ti enl 2.0i 16v turbomotor. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt og hvor jeg kan selge den gamle? Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hør med huggere. Evt meld deg inn i Opel motorsport klubb. Du kan få utfordringer med automatkassa di, men det får du isåfall beskjed om der. Opel-klubben har også eget forum. Lykke til! Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 tviler på det skal være noe problem siden jeg skal bytte hele motoren. Skal ikke være noe problem å få ut ting:| Lenke til kommentar
FI Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Blomdal opel huggeri. prøv han. LET motorer er sygt dyre, og viss du skal ha med 6-trinns kassa så må du blokkere forhjuls trekken på en måte, gå heller for en 5-trinns Manta/omega kasse, må vel kansje ha bunnpanna fra en Manta 1,8l. Mulig at du får problem med at fordeleren på LET motoren tar i varmeaparat registeret ditt. Da må du eventuelt bygge om varme aparatet ditt eller få en fordeler flytter kit. Men dette er forsåvidt ikkje noen problen, er ikkje så veldig omfattende ombygging dette. Lykke til. Mvh: FI Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hør med opelmotorsport.com Opelklubben. C20LET koster fra ca.20000kr og oppover. Mange i Opelklubben som leker seg med dette så det enkleste blir vel å høre med de Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hva med å bytte til en 2.0l 8v 115hk 1992-93 modell? (C20XE?) opel vectra motor. Ryker register reima på de kan du bare skifte den og kjøre videre og de tåler mye bank... Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hva med å bytte til en 2.0l 8v 115hk 1992-93 modell? (C20XE?) opel vectra motor. Riktig motorkode på denne er C20NE. Dette er en billig motor som er billig i drift. Husk at Vectra er framhjulstrekk, Omega har bakhjulstrekk. Motoren må snues og bygges om for å passe. Det er vel heller ingen vits i å gå ned i Hk når man skal trimme. 2,4liter har mer Hk enn 2,0 (tror det er 136 mot 115). Du kan derimot kjøpe en C20XE 16V på 150Hk. De er ganske greie å trimme, men alt av trim koster. Motor får du fra ca.8000kr og oppover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå