Gå til innhold

Hvordan feste teflon på mus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har en gammel teflonbelagt gryte liggende, og der skaller det av litt teflon. dette tenkte jeg å utnytte til å lage "skates" til mine logitech mx500 & 510. dermed kommer man til det evige spørsmålet; hvordan fester man teflon på plasten?  :p

offtopic: Mener jeg har hørt at om det er "sår" i teflonbelegget så må man ikke bruke gryta mere :) Teflon i mat er vistnok ikke noe bra for helsa...

ontopic: Prøv med tyyyn dobbeltsidig tape, eller et fint lag med lim om du absolutt vil prøve. For min del ville jeg heller brukt skarve 50kr på skikkelige teflonføtter...

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Jeg bare MÅ være veldig OT her:

Når jeg så denne tråden listet på forsiden leste jeg: "hvordan feste telefon på mus?".

Tenkte "hva i all verden er det folk har begynt å gjøre med modder nå.... " hehe :)

Men litt on-topic: Ville ikke brukt noen form for lim under musen, da du risikerer at det hele bygger for mye, og det kan være svært vansklig å få av... Teflonbelegget fra ei gryte er dessuten veldig sprøtt...

Og ja, det er skadelig å bruke slike gryter som flasser av - teflon er vist å være carcinogent, dog i store mengder. For vanlige folk er det ikke noe å tenke på egentlig - men ei slik gryte er vel ikke så mye å ha uansett...

Fredrik.

ser fortsatt for meg mus med telefon på. :D

Endret av frejoh
Lenke til kommentar

hm, kanskje jeg heller skal droppe planen og heller pante noen flasker så jeg får kjøpt meg skikkelig teflontape. :p

forresten; noen som vet hvor bra "teflonføtter" på mus er på hard, glatt (lakkert) treflate? vil det være noen forskjell overhodet, eller er jeg *nødt* til å kjøpe en mousepad for å få noen glede av teflonen?

hm, feste telefon til mus, ja... hva om begge deler har bluetooth, kan man gjøre noe artig da, mon tro... :hmm:

Lenke til kommentar
hm, kanskje jeg heller skal droppe planen og heller pante noen flasker så jeg får kjøpt meg skikkelig teflontape. :p

forresten; noen som vet hvor bra "teflonføtter" på mus er på hard, glatt (lakkert) treflate? vil det være noen forskjell overhodet, eller er jeg *nødt* til å kjøpe en mousepad for å få noen glede av teflonen?

hm, feste telefon til mus, ja... hva om begge deler har bluetooth, kan man gjøre noe artig da, mon tro... :hmm:

Jeg vil anbefale deg å ha en skikkelig musematte, ellers så vil teflonen slites VELDIG fort. En annen ting er at om du kjøper deg en musematte, husk å hold den ren. Smuss, rusk etc som blir liggende mellom teflonen og matten sliper som slipepapir på teflonen..

Lenke til kommentar
offtopic: Mener jeg har hørt at om det er "sår" i teflonbelegget så må man ikke bruke gryta mere :) Teflon i mat er vistnok ikke noe bra for helsa...

Tror ikke det gjelder nyere produkter.... mener den typen de henviser til er avlegs muligens forbudt.

Heter ikke den nye typen "silver" et eller annet?

Ellers:

Prøvd med silikonspary (feks. fra biltema).

ALT jeg har sprayet den på blir SVÆRT glatt

Lenke til kommentar
offtopic: Mener jeg har hørt at om det er "sår" i teflonbelegget så må man ikke bruke gryta mere :)  Teflon i mat er vistnok ikke noe bra for helsa...

Tror ikke det gjelder nyere produkter.... mener den typen de henviser til er avlegs muligens forbudt.

Det er mye mulig det... Jeg har ikke så mye peiling på kasseroller og kjøkkenredskaper generelt ;)

Silikonspray er forresten genialt for å få ting glatt ja! :thumbup:

Lenke til kommentar
offtopic: Mener jeg har hørt at om det er "sår" i teflonbelegget så må man ikke bruke gryta mere :)  Teflon i mat er vistnok ikke noe bra for helsa...

Det er mye mulig det... Jeg har ikke så mye peiling på kasseroller og kjøkkenredskaper generelt ;)

Jeg brukte silikonspray til å spraye det gulvbelegget jeg brukte som breake-matte (altså for break-dance) i ungdommen, og det var veldig glatt... Forholdet mellom breakematte og musematte på den ene side og mus og breakdancer er jo forsåvidt slående. :)

Lenke til kommentar

Jeg brukte silikonspray til å spraye det gulvbelegget jeg brukte som breake-matte (altså for break-dance) i ungdommen, og det var veldig glatt... Forholdet mellom breakematte og musematte på den ene side og mus og breakdancer er jo forsåvidt slående. :)

hehe :thumbup:

artig å se hvordan en diskusjon om 'teflon som mouseskatez' kan utvikle seg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...