Gå til innhold

Forceware 66.93 sluppet


TaLo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. for det første virker det som det er en knallhard bug ved installasjonen,

når jeg prøver forsiktig å skrive inn programfiler mellom C:\ og NVIDIA\Win2KXP\66.93 klikker daten til pokker i vold! :hrm:

 

men ellers funker driverne bra, selv om jeg fikk bedre score i 3dmark 03 med noen andre drivere(som jeg selfølgelig ikke husker hva heter :confused: )

 

Fikk i gjennomsnitt 8083 i 3dmark 03 med 6800le og nVidia driverne

 

og 8110 i gjennomsnitt med de ukjente driverne, så det er ikke så stor forskjell :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye dere har testet, men jeg har testet avspilling av DivX filmer. Testet James Bond: The Spy who loved me

 

CPU'en min lå på: 20-30% (noen ganger helt ned i 15%)

CPU'en kjørte hele tiden på 1000Mhz (Athlon 64 med Cool 'n Quiet)

 

Det er iallefall en forbedring fra driver 66.81 (non-WHQL) da lå jeg på rundt 50% mener jeg... Jeg har AGP versjonen av GeForce 6800Ultra. Har ikke DVD Decoder eller nV DVD inne...

 

Edit: Dette var med Windows Media Player 10

Edit2: Testet 2 andre filmer nå. Var i snitt mellom 10 og 15% nå... Kan se hva som hvordan det blir hvis jeg sørger for at CPU går på 2,2Ghz og ikke 1,0Ghz

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' date='09/11/2004 : 23:38'] Vet ikke hvor mye dere har testet, men jeg har testet avspilling av DivX filmer. Testet James Bond: The Spy who loved me

 

CPU'en min lå på: 20-30% (noen ganger helt ned i 15%)

CPU'en kjørte hele tiden på 1000Mhz (Athlon 64 med Cool 'n Quiet)

 

Det er iallefall en forbedring fra driver 66.81 (non-WHQL) da lå jeg på rundt 50% mener jeg... Jeg har AGP versjonen av GeForce 6800Ultra. Har ikke DVD Decoder eller nV DVD inne...

ved avspilling av xvid og divx i vlc player - cpu = 0%, i wmp - cpu ca 10-15 %

 

dette med 6800gt

Lenke til kommentar

Spiller av MPEG-2 video nå (fil fra harddisken) i DVD kvalitet

 

CPU ligger på mellom 5-7%. Dette er med Windows Media Player 10

 

CPU kjører fremdeles på 1000Mhz (Athlon 64 med Cool 'n Quiet)

 

Ut i fra disse resultatene mine (både DivX og MPEG-2/DVD) så ser det ut som Video Prosessoren i Geforce 6800 Ultra kortet mitt fungerer bra. Har ikke testet Windows Media 9 enda, da jeg ikke har noen Windows Media filmer... :ermm:

 

Edit: Trykkleif... Er sent... ;)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Må den gamle driveren avinstalles før den nye installeres?

Redigert har funnet ut at jeg må dette

Jeg har prøvd å spille av de nye wmv filene med high opløsning 1080i

og her er prosesorkraften mellom 50 og 90 prosent

Har også prøvd dvd film og her er prosesorkraften mellom 15 og 20%

Bruker mediaplayer 10.

Amd 64 3400 1024mb minne

geforce 6800gt

har ikke prøvd andre filer enna ,jeg har nvidia decoder innstallert

Endret av vix
Lenke til kommentar

Lagde bare krøll for meg i begynnelsen. Så avinstallerte jeg den, kjørte DriverCleaner å la den inn på nytt. Funker nå utmerket. Har ikke testet å sammenligne den med forrige driver, men føler at denne er hakket bedre. Kjørte en 3DMark2001 før jeg reiste på jobb idag. Kjørte 6800Ultra uklokket, å endte opp på en score på rett over 28000. Kan ikke klage på ytelsen for å si det sånn. Skal legge til at jeg har en A64 [email protected]. Skal teste den mer idag etter jobb, men so far so good :thumbup:

 

Bevis på mitt utsagn

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
skal installere kortet etterpå, skal jeg bruke medfølgende driver først eller gå rett på denne? (pov 6800gt)

Rett på nyeste driver. Bytter du driver, så kjør avinstaller av den gamle, så kjør Driver Cleaner. Da blir du kvitt alle rester av den gamle driveren. Å bare legge ny driver over den gamle kan føre til problemer. Se min første post her.

Lenke til kommentar

La inn den nye driveren, men da begynte Rivatuner å skape seg, sa jeg måtte ha en nyere versjon, men det finnes vel ingen nyere enn 15.2 enda?

Og er det noen med et 6800GT kort som har prøvd å spille av Step into Liquid for å sjekke CPU load (sitter på jobben atm. og får ikke sjekket)

Lenke til kommentar
La inn den nye driveren, men da begynte Rivatuner å skape seg, sa jeg måtte ha en nyere versjon, men det finnes vel ingen nyere enn 15.2 enda?

Og er det noen med et 6800GT kort som har prøvd å spille av Step into Liquid for å sjekke CPU load (sitter på jobben atm. og får ikke sjekket)

Jeg har prøvd cpu last ved step into liquid og her arbeider prosessoren som før mellom 60-90%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...