Gå til innhold

radeon 9600 til hl2?

genetex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Doom3 krever mer av skjermkortet enn HL2, spesielt siden Radeon har litt dårlig støtte for OpenGL. Jeg vil anslå at man får 30% fler FPS i HL2 enn Doom3, med samme oppløsning, og medium kvalitet. Det er et grovt overslag.

forutsett at du har et beist av en cpu.. :whistle:

Lenke til kommentar
Prøv med det skjermkortet du har. Det takler nok 800x600 medium greit. HL2 krever faktisk mye av CPU i forhold til andre moderne 3D-spill.

det blir som doom 3.. du vil klare å "kjøre" spillet, men ikke akuratt på et høyt nivå..

øh! jeg har 9600 og spiller doom 3 på høy grafikk!

Tviler litt på at et Radeon 9600 klarer å dra Doom III i "Ultra-High" og større oppløsning en 1024++++++ samtidig.

Lenke til kommentar
Prøv med det skjermkortet du har. Det takler nok 800x600 medium greit. HL2 krever faktisk mye av CPU i forhold til andre moderne 3D-spill.

det blir som doom 3.. du vil klare å "kjøre" spillet, men ikke akuratt på et høyt nivå..

Tviler litt på at et Radeon 9600 klarer å dra Doom III i "Ultra-High" og større oppløsning en 1024++++++ samtidig.

tviler litt mer enn litt.... :p i såtilfelle da 20 fps.. noe jeg ikke kaller å kjøre det "bra" akuratt..

Lenke til kommentar

For det første: Headcleaver har et 9600XT, som havner i nivået over et standard 9600-kort. For det andre: dersom man har 256 MB RAM med 600 MHz hastighet, så kan man kjøre Doom3 med innstillingene på "High". For det tredje: ... nei, nå var det ikke mer... :!:

Hele PCen må vurderes mht FPS, men generelt så skal HL2 gå greit på en PC med XP 2000+, og Radeon 9600. Man blir mest sannsynlig most i CS:S, men i singleplayer så tas det høyde for saktere reaksjonsevne.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
For det første: Headcleaver har et 9600XT, som havner i nivået over et standard 9600-kort. For det andre: dersom man har 256 MB RAM med 600 MHz hastighet, så kan man kjøre Doom3 med innstillingene på "High". For det tredje: ... nei, nå var det ikke mer... :!:

Hele PCen må vurderes mht FPS, men generelt så skal HL2 gå greit på en PC med XP 2000+, og Radeon 9600. Man blir mest sannsynlig most i CS:S, men i singleplayer så tas det høyde for saktere reaksjonsevne.

i min nåværende verden så definerer jeg ikke "greit" som low - 40 fps, eller medium - 20 fps.. but thats me.. :whistle:

Lenke til kommentar

Vizla:

Nei, men det vil heller ikke bli så lav FPS med en XP 2000+ og Radeon 9600. Jeg vil tippe 35-40 FPS i snitt med medium innstillinger og 800x600 oppløsning. Jeg får ca. 48 FPS i snitt i CS:S med en Radeon 9500Pro og XP 2400+, og grafikk på medium/800x600.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Jeg har et Creative FX5600 ULTRA kort, som er i ca. samme klasse som 9600 (GF kortet mitt kjører dårligere enn et 9600PRO og 9600XT), og det kjører CS:S med over 57 fps i gjennomsnitt (fiølge stress test). Jeg kjører 1024*768 oppløsning og har faktisk alt på "high." Jeg har en AMD Xp2500+ CPU og 768mb PC2700 ram.

Med fraps måler det opp mot 70 fps uten fiender i sikte. Med mange folk, vannet som plasker, tønner som blir skutt og fire-fem folk som skyter vildt mot hverandre, holder det stødig aldri mindre enn 25-30 fps. Om jeg møter en fiende i en mot en duell er det ca. 50 fps. Det vanligste er rundt 40fps når jeg møter på mange folk. Som sagt, på høyeste instillinger og 1024*768.

Jeg har også testet å ha på 4xAA og 8xAS og da kjører det opp mot 50 fps! Med mange folk på skjermen samtidig faller det til 17-30fps, men aldri lavere enn 17! Jeg synes det er helt greit å kjøre med 25 fps, blir ikke sååå mye dårligere av den grunn. Og man treenger jo ikke å ha på AA/AS. Det ser meget bra ut uten og. :)

Konklusjon: Jeg vil tro at et kort i 9600 serien (bortsett fra SE) vil kjøre Half Life 2 fett nok. Ikke alle som spiller vil ha den ultimate grafikken. Det holder at det ser bra ut!! Så derfor: om du ønsker å spare penger, ikke invester i et nytt kort. Grafikken er ikke det viktigste, men at spillet er kult. Og det ser bra ut uansett. Tro meg! ;)

Edit: Vizla. Ikke alle er så kresne/bortskjermte/du kan finne på et ord for det selv om du vil. Greit er et ord som brukes av den gjennomsnitlige spiller som synes et spill fungerer "greit" å spille. Det fungerer ikke for dårlig, men heller ikke overlegent. Bare man har en pc å spille på som det fungerer "greit" på, så er det "greit." Det er det viktigste. :) Hvis man synes grafikk er halve opplevelsen ved å spille så kan det igjen diskuteres, men jeg synes uansett HF2 ser veldig bra ut, også på lave instillinger. :thumbup:

Jeg synes det er så overfladisk sagt at man MÅÅÅ ha et kort til flere tusen kroner for å spille HF2 "greit." <<--- "greit???" :p Endret av Codex_FS
Lenke til kommentar

kjører i 800*600 men alt annet står på high.

har aldri sakt noe om ultra high...

men jeg har 9600xt da, men det er fortsatt et 9600 kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...