h-e-i Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei. Min far skulle spandere en bærbar en til meg og min bror, men det eneste er at den måtte bli kjøpt igjennom DELL. Har i dag en heit grei stasjonær her hjemme, så det skal ikke bli noe erstatter for denne. Skal bruke den til studie, nett, mye bilder og ha med seg når vi er rundt å reiser. Bærbare kjenner jeg fryktelig lite til så derfor spår jeg dere om råd. Maks pris 19-20000. Håper noen kan hjelpe meg MVH Heidi Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Jeg mente derfor spør jeg dere, ikke spår. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Mine valg for Bærbar: - Størrelse og tyngde - Støynivå - Internt snacks ..En lap i Latitude serien funker vel fett. Hadde jeg vært deg ville jeg ha holdt meg til Intel med mobile teknologi. F.ex 1,7GHz er slettes ikke å spøke med.. 1,4 holder oxo i massevis for det du beskrev. I tillegg er det jo kjekt å ha innebygt 802.11 a/b/g trådløst og slot for SD minnekort.. HigSpeed USB er oxo et muzzt (helst mange) Vær beskjeden når det gjelder HD størrelse.. 40 - 60 gigg holder.. og når det ikke lengre er nok, så må en ty til extern disk (usb 2.0) ..Ikke spar på RAM! Lenke til kommentar
gilsa Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Hei.Min far skulle spandere en bærbar en til meg og min bror, men det eneste er at den måtte bli kjøpt igjennom DELL. Har i dag en heit grei stasjonær her hjemme, så det skal ikke bli noe erstatter for denne. Skal bruke den til studie, nett, mye bilder og ha med seg når vi er rundt å reiser. Bærbare kjenner jeg fryktelig lite til så derfor spår jeg dere om råd. Maks pris 19-20000. Håper noen kan hjelpe meg MVH Heidi Jeg har i bestilling en 510m (får den i morgen! ), det synes jeg var et greit kompromiss mellom mobilitet og ytelse. Du kan lese om mine behov og hvilke specs jeg valgte i denne tråden. Du kan også vurdere Latitude D505, det er omtrent samme maskin, bare litt dyrere (hvis du har flaks med tilbudene til Dell), skal visst være litt mer solid (både kabinett og innmat). Bortsett fra at jeg får inntrykk av at det "alltid" er kluss med levering av Dell og at du "aldri" kan regne med å få maskinen så fort som de lover (8-10 dager), så tror jeg at jeg blir veldig fornøyd. Endret 9. november 2004 av gilsa Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Satte opp en fin Dell Inspiron 8600C til deg, som endte på 19 580,- Spesifikasjoner: # Intel® Centrino™ Mobile Technology (1.7Ghz Pentium M) # Microsoft® Windows® XP Home Operativsystem # 15.4" Widescreen LCD skjerm med UltraSharp™ teknologi (WUXGA) # Intel® 855PM brikkesett # 1MB on-die L2 cache # 1 Type I eller Type II PC Card spor # Internt 56K V.92 modem # Integrert 10/100 Ethernet LAN # Intel® ProWireless 2100 802.11b Mini-PCI trådløst LAN # I/O: S-video out, 2x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45, VGA, Docking # Innebygde kvalitetshøyttalere # Dell tastatur med Touchpad # Lithium Ion 72Whr (9 cell) batteri # 1024Mb 333MHz DDR RAM (2x512 MB) # 100GB IDE (4.200 RPM) # 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO # 8x DVD / 24x CD-RW COMBO Dette blir riktignok litt sløsing, men med tanke på PCen du får er det greit. Spesielt når du ikke betaler selv. Her får du endel mer lagringsplass enn de fleste andre bærbare PCer har, samt mer enn nok RAM. Skjermkortet er rimeligbra. Veldig godt med tanke på at det er bærbare maskiner vi snakker om. Skjermen er det største plusset med denne maskinen. Har selv en slik skjerm på min maskin, og den er utmerket. Denne maskinen kan du også bruke til spilling hvis du skulle ønske det, selv om det ikke er blant kravene dine. For å spare penger kan du selvsagt strippe maskinen ned, men det får være opp til deg og faren din. Vekten på maskinen er heller ikke plagsom. Du skal fint klare å holde den mellom tommel og pekefinger, bare så det er sagt Endret 9. november 2004 av Complexion Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Bortsett fra at jeg får inntrykk av at det "alltid" er kluss med levering av Dell og at du "aldri" kan regne med å få maskinen så fort som de lover (8-10 dager), så tror jeg at jeg blir veldig fornøyd. Da har jeg og du forskjellige erfaringer med Dell. Jeg har bestilt to maskiner derfra det siste året. En bærbar til meg, og en stasjonær til moder'n. Det tok vel faktisk 8 dager før den stasjonære maskinen var i hus, akkurat som de lovet oss. Den bærbare tok nesten to uker, men det fikk jeg besked om da jeg bestilte den også, så det kan de ikke klandres for. Den var forresten innom store deler av landet, pluss at den skulle sendes opp til Rusta leir i Bardufoss. Mine erfaringer med Dell er gode hvertfall. Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Den enkleste og beste måten å spare noen lapper på, er å unngå å bestille gjennom nettbutikken til Dell. Bruk den bare for å konfigurere, for deretter å ringe en selger hos Dell og be om å få en god pris... Så enkelt er det faktisk. Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Takker for alle svarene. En ting jeg lurer på er hva er forskjellen på Dell Inspiron og Dell Latitude??? Er enig med tempezzzt ang det med vekten og støynivå, det er det noe av det viktigste for meg. Og et innebygd tråløst nettverk Maskinen skal ikke spilles på, det får guttungen gjøre hjemme på det han har der. Har kikket både på Latitude D505, D400 eller X300, men om det blir en av disse vet jeg ikke. Har noen noe kjennskap til disse, unntatt testen på X300 på denne siden?? For om det står Intel® Pentium® M Processor 725 eller 735/745/755 sier meg ingen verdens ting. Som sagt så om det blir en i Latitude eller Inspiron serien har jeg ingen formening om enda, men om den kommer på 15000 er det bare bra men ikke over de magiske grensene min far har satt. MVH Heidi Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Takker for alle svarene. En ting jeg lurer på er hva er forskjellen på Dell Inspiron og Dell Latitude??? Er enig med tempezzzt ang det med vekten og støynivå, det er det noe av det viktigste for meg. Og et innebygd tråløst nettverk Maskinen skal ikke spilles på, det får guttungen gjøre hjemme på det han har der. Har kikket både på Latitude D505, D400 eller X300, men om det blir en av disse vet jeg ikke. Har noen noe kjennskap til disse, unntatt testen på X300 på denne siden?? For om det står Intel® Pentium® M Processor 725 eller 735/745/755 sier meg ingen verdens ting. Som sagt så om det blir en i Latitude eller Inspiron serien har jeg ingen formening om enda, men om den kommer på 15000 er det bare bra men ikke over de magiske grensene min far har satt. MVH Heidi Er vekt og størrelse viktig, så styr unna Inspiron. Her er test av Dell Lattitude http://barbara.no/art.php?artikkelid=8312 Denne ville jeg valgt: Latitude D505 (L1109) - Intel® Pentium® M Processor 725 (1.60Ghz, 2MB L2 cache, 400Mhz FSB) + 15.0" SXGA+ TFT (1400x1050) - 6 Cell primært batteri for maksimum batteri levetid - Novembertilbud: 1024Mb DDR minne (2 x512 MB) - Internt Bluetooth™-kort - Kun installeret fra fabrikken (+208 kr) - 60GB harddisk ATA-100 (modulær) - 8x DVD+RW med Decoder Software - Spesialtilbud: 3 års internasjonal på-stedet-service, neste arbeidsdag + 3 års CompleteCare Accidental Damage Cover (+3 310 kr) (et MUST til den prisen) Pris inkl. frakt og moms: 19222,- Endret 10. november 2004 av SILVERDOM Lenke til kommentar
poZZe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis du har stasjonær i tillegg ville jeg valgt X300 eller D400 pga. at en bærbar ofte skal fungere som en BÆRBAR!! Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Takker for all hjelp jeg har fått, skal bestille maskinen rett over helgen så vi får se hva det blir til. Takk Heidi Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 MVH Heidi Er vekt og størrelse viktig, så styr unna Inspiron. Her er test av Dell Lattitude http://barbara.no/art.php?artikkelid=8312 Denne ville jeg valgt: Latitude D505 (L1109) - Intel® Pentium® M Processor 725 (1.60Ghz, 2MB L2 cache, 400Mhz FSB) + 15.0" SXGA+ TFT (1400x1050) - 6 Cell primært batteri for maksimum batteri levetid - Novembertilbud: 1024Mb DDR minne (2 x512 MB) - Internt Bluetooth™-kort - Kun installeret fra fabrikken (+208 kr) - 60GB harddisk ATA-100 (modulær) - 8x DVD+RW med Decoder Software - Spesialtilbud: 3 års internasjonal på-stedet-service, neste arbeidsdag + 3 års CompleteCare Accidental Damage Cover (+3 310 kr) (et MUST til den prisen) Pris inkl. frakt og moms: 19222,- Latitude D600 er faktisk et enda bedre valg. Her får du Gblan og dedikert grafikkbrikke med eget minne, slik at du slipper den delte løsningen. Jeg holdt på å kjøpe Latitude D505, men da jeg så spec'en på D600, endret jeg raskt mening. Dell Latitude er Dell sin proffserie med mye større fokus på driftsikkerhet og støtteapparat rundt. F.eks. på D600 er den billigste garantien du kan få, 3 års på stedet-service neste arbeidsdag. Latitude D600 kommer du kun til hvis du går inn på Dell sine sider som bedrift. Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg vil å anbefale D600. Har to venner som har denne og begge er storfornøyde Lenke til kommentar
phonk Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hva med denne? pris ink. frakt 12.189kr for å få denne prisen må man gå inn via en reklame på sol.no, velge Inspiron 8600C Multimedia og personlig tilpasse slik en ønsker. (hvis man velger basic så blir de mindre fratrekk i prisen når en velger 1års garanti istedet for 3) Dell Inspiron 8600C Multimedia Standard komponenter: Intel® Centrino™ Mobile Technology Inneholder Microsoft® Windows® XP Operativsystem 15.4" Widescreen LCD skjerm med UltraSharp™ teknologi Intel® 855PM brikkesett 2MB on-die L2 cache 1 Type I eller Type II PC Card spor Internt 56K V.92 modem Integrert 10/100 Ethernet LAN Intel® ProWireless 2100 802.11b Mini-PCI trådløst LAN I/O: S-video out, 2x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45, VGA, Docking Innebygde kvalitetshøyttalere Dell tastatur med Touchpad Lithium Ion 72Whr (9 cell) batteri Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home Service: 1 års henteservice. Standard på denne modellen Prosessor: Intel® Pentium® M processor 725 (1.6 GHz, 2 MB L2 Cache, 400 MHz) Skjerm: 15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050) Minne: 512Mb 333MHz DDR RAM (2x256) Harddisk: 40GB IDE (5.400 RPM) Grafikkort: 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO - Optisk enhet: 8x DVD / 24x CD-RW COMBO, modulær, med decoder-programvara Modem og nettverkskort: Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort Trådløst nettverk: Intel® ProWireless 2200 802.11b/g mini-PCI trådløst LAN Bæreveske: Deluxe bæreveske, nylon - Farge: Ion Silver/Moonlight Silver ellers lurer jeg på om noen har noe erfaring med denne pc'en. lurer på om jeg skal kjøpe denne Mvh Phonk Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 har en 8600, 1.7m, 1920x1200, 60G 7200, 1 gig ram, intel 2200. 8mnd gammel, er meget fornøyd god maskin og siden dell er vel de eneste med wuxga widescreen var valget enkelt Lenke til kommentar
Leben Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Oki. Kjøpte en Dell D-400 selv for noen mnd siden. 1,7 M prosessor og beste batteri samt beste HD,og ekstra batt for å være eksakt. Jeg er utrolig fornøyd med dataen og kunne ikke ønske meg en annen. Lett og "dra" med seg og super til alt jeg trenger den til. Eneste er at batt holder bare i 2,5 timer, mens en d-600 fesk har plass til et ekstra batt der dvd ell cd-rom sitter. Mwn om d kommer til mobilitet så er d-400 å foretrekke (drar den med over alt) fordi x-300 har et batteri som stikker utenfor selve maskinen (om du velger d beste batt) For å gjøre d kort så er jeg utrolig fornøyd med D-400, om d skulle være noe så er d bare og PM-meg. Iom du måtte ha en Dell så er ikke utvalget sååå variert, hva du trenger forreten? eksakt.... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 har en 8600, 1.7m, 1920x1200, 60G 7200, 1 gig ram, intel 2200. 8mnd gammel, er meget fornøyd god maskin og siden dell er vel de eneste med wuxga widescreen var valget enkelt Dell er ikke de eneste med WUXGA skjerm. Jeg har sett at blant annet HP har det, men jeg har riktignok ikke sett det i Norge. Lenke til kommentar
plinko Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Latitude D600 er en knallmaskin, anbefales på det varmeste! Kjører Fedora Core 3 med 1400x1050 oppløsning, forøvrig høyst bærbar slank og lekker. Lenke til kommentar
th155 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hva med denne? pris ink. frakt 12.189kr for å få denne prisen må man gå inn via en reklame på sol.no, velge Inspiron 8600C Multimedia og personlig tilpasse slik en ønsker. (hvis man velger basic så blir de mindre fratrekk i prisen når en velger 1års garanti istedet for 3) Jeg sitter her å har tenkt å bestille en maskin og da lurte jeg på Dell Imspiration 8600C, men hvor er den reklamen som du sier er på sol.no, kan du legge ut en kink til denne? For denne maskine var mye billigere en den jeg hadde bygget på dell. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Latitude D600 er en knallmaskin, anbefales på det varmeste! Kjører Fedora Core 3 med 1400x1050 oppløsning, forøvrig høyst bærbar slank og lekker. Hvordan er trådløs-støtten for Latitude D600 på FC3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå