Gå til innhold

Hvorfor er ikke multi session genialt?

Xantix

Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg har lekt meg litt med multi session i nero når jeg har brent ut på dvd og det funker veldig bra. Jeg er av de som ikke med lett hjerte ser at 400 - 900mb går "tapt". Når det er bestemte saker jeg ønsker å legge ut som "hører" sammen fyller opp la oss si ca 3.7gb av plata så ønsker jeg å ha plassen til å legge ut andre ting på et senere tidspunk. Dette har jeg nå prøvd og det har fungert utmerket. Min stue dvd/divx spiller klarer fint å spille av plata og en eldre dvd-rom som jeg har også. Er det slik at eldre versjoner av windows ikke vil klare å lese plata eller er det kun dvd-rom som avgjør om plata kan leses eller ikke? Hva med andre operativ systemer? Vil en multi session plate brent i windows xp med nero f.eks være umulig å lese i linux?

Videre er det en ting til jeg lurer, jeg brente først plata i multi session, brente så på nytt og valgte da at den IKKE skulle være multisession og plata fungerte fint etterpå........ Vil plata da opphøre å være en multi session plate? Er det tilfellet så vil jeg si at det nærmest er genialt...... Tror nok ikke dette er tilfellet da jeg på nero og "disc info" ser at den står oppført som 2 sessions. Før jeg nå brenner ut hundrevis av plater (skal ta mye backup) så ville det være fint med veldig gode argumenter for at jeg ikke skal ta helt av med bruken av multi session.

Som nevnt tidligere så må man jo en god del år tilbake for å treffe på spillere som ikke klarer å lese multi session plater.

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linux skal fint klare å lese multisession DVD'er. Eldre windows'er derimot klarer det ikke, f.eks. win98 og ME. (Men hvor ofte er det man bruker det? :) )

Hvis du legger til en session på en multisession DVD, men velger da at den ikke skal være multisession, så vil DVD'en fortsatt være multisession. Du får bare ikke lagt til enda en session.

Endret av larsli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...