audhage Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei Da jeg kjøpte ny prosessor (AMD 64 3200+) kjøpte jeg også et MSI kort! Det skulle jeg aldri ha gjordt! Hos meg er ikke dette kortet stabilt. Mulig det er andre grunner til det, men da jeg ser at mange andre har problemer med dette kortet så har jeg lyst til å bytte! Tenkte på et litt dyrere kort denne gang! Hva med Gigabyte? Eller ABIT? (vil helst ikke ha ASUS da jeg ikke er så glad i BIOS'ene demses (satt på et P4P800-E Deluxe)) Kravene er at det skal være 3 minneslotter (eller flere), Det skal klokke bra, være stabilt og ha en GOD retail! Noen som har noe på hjertet? Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
LarsN Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei Da jeg kjøpte ny prosessor (AMD 64 3200+) kjøpte jeg også et MSI kort! Det skulle jeg aldri ha gjordt! Hos meg er ikke dette kortet stabilt. Mulig det er andre grunner til det, men da jeg ser at mange andre har problemer med dette kortet så har jeg lyst til å bytte! Tenkte på et litt dyrere kort denne gang! Hva med Gigabyte? Eller ABIT? (vil helst ikke ha ASUS da jeg ikke er så glad i BIOS'ene demses (satt på et P4P800-E Deluxe)) Kravene er at det skal være 3 minneslotter (eller flere), Det skal klokke bra, være stabilt og ha en GOD retail! Noen som har noe på hjertet? Mvh Audun Hagen Heisann, hadde samme kortet som du nevner der... Oppgraderte bios og drivere, men det var som du nevner ustabilt for det. For noe dritt. mitt ligger på dynga nå. Kjøpte ett Abit KV8-MAX3 er kjempefornøyd med det Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Takker for forslaget. Men jeg kjenner en annen som har det kortet ditt også, og poenget er at den viften som skal kjøle hele HK (OTES eller no slikt) bråker som bare F! Og jeg er desverre VELDIG ømfintlig for støy! Men hva med GB eller EPOX? Takker for raskt svar LarsN! Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 EPoX EP-8KDA3J er gode greier! Stabilt og lydløst såvidt jeg kan huske! Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Du kan jo inkl Epox 8KDA3+ i listen din. Eg sitter med det og eg har ikke hatt noen problemer med det. Du får med en ganske god bundle, biosen er oversiktlig og det er ikke noe kjøler på nordsiden så det er stille. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 WOW Det gikk fort det krister! Men det er da BILLIGERE enn det kortet jeg hadde fra før. Det kan da ikke være SÅ mye bedre? Har jo også hørt at EPOX har dårlig BIOS men det får gå! Men jeg må si jeg har tenkt å investere (sikkert stavet feil ) i et "litt" dyrere kort! Takker for forlaget da likavel Hva med DFI LanParty? Er jo stygt som F men det virker jo bra! Eller? Noen som vil si noe om Gigabyte? Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 WOW Det gikk fort det krister! Men det er da BILLIGERE enn det kortet jeg hadde fra før. Det kan da ikke være SÅ mye bedre? Jeg er rask av meg! Kortet er ihvertfall stille og stabilt. Men, bruk gjerne mere penger om du ønsker! Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Må bare si at med epox kortet kan du overklokke med 1 mhz steg fra 200-400. Fant det ut no nettopp. Endret 9. november 2004 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Du har så rett (ang. raskhet ) Men det jeg lurer på er om det er verdt å investere (sikkert fortsatt feil ) i et dyrere kort? Eller blir det litt det samme? Takker fortsatt for svar da Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 om du ønsker andre features som f.eks. raid eller dual lan så er det nok verdt det...om ikke så tviler jeg litt... (var ikke så rask denne gangen, har vært ute en tur;)) Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Hehe! Neh, hmm, tja, jeg har jo bruk for RAID trur jeg og det hadde jo vært digg med dual lan! Men hvilket HK bør jeg da ha? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Epox 8KDA3+ har raid i alle fall...vet ikke helt hvilke som har dual lan... Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 RAID er for å ha flere disker? eller? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 hehe...du kan ha flere disker uten raid! raid er når du vil fordele dataene utover flere disker...(enten for å øke ytelsen, eller for å ha større sikkerhet) Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Men hvordan har man da flere disker enn to (P-ATA) når man bare har to P-ATA utganger (en til cdrom og en til disker)? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 for det første kan du ha to enheter på hver utgang...dvs. tre disker om du bare har en cd/dvd... ...men, disse hovedkortene kommer også med s-ata slik at du kan ha enda flere! Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Så da setter jeg et ansvar på deg krister! Du kan bestemme hbilket jeg skal ha! Ang. Raid så er jo alle nye disker S-ATA o da trenger jeg det vel ikke? Mvh Audun Hagen (Krister du er en knupp ) Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Takker for forslaget. Men jeg kjenner en annen som har det kortet ditt også, og poenget er at den viften som skal kjøle hele HK (OTES eller no slikt) bråker som bare F! Og jeg er desverre VELDIG ømfintlig for støy! Men hva med GB eller EPOX? Takker for raskt svar LarsN! Mvh Audun Hagen Skru av vifte og limme på transistorer en kjøleribbe. Har ikke prøvd selv, spiler hele tiden med headsett på så jeg gir fae* om det bråker eller ei. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Så da setter jeg et ansvar på deg krister! Du kan bestemme hbilket jeg skal ha! Ang. Raid så er jo alle nye disker S-ATA o da trenger jeg det vel ikke? Mvh Audun Hagen (Krister du er en knupp ) heh...rolig nu...skummelt med ansvar... men, EPoX EP-8KDA3J er det eneste hovedkortet jeg har vært borti selv...og siden du ikke har behov for raid så ser jeg ingen grunn til å velge noe annet! Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Du er fortsatt en knupp krister (med HELT hetero røst)!!! Går for det jeg. må bare finne ut om de selger det på komplett (datakjeden) eller digital-impuls eller no! Tusen takk alle sammen (og spesielt krister da (knuppen )) Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå