NewShuttle Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Er på jakt etter artister som spiller melankolsk rolig musikk... Ala type Dybdahl, Minor Majority osv.... Noen gode råd? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) The National Bank (er jo Dybdahl, så det kjenner du vel til) Madrugada (enda mer norsk!) Nick Cave & The Bad Seeds Sigur Rós Björk Endret 9. november 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Godspeed You Black Emperor! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Godspeed You Black Emperor! Og Mogwai. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kom på en til: Emmerhoff & The Melancholy Babies Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Tindersticks - Simple pleasure Beck - Sea Change Aimee Mann - Lost in space og et par norske: Thinkerbell - Thinkerbell Midnight Choir - Amsterdam stranded Hvis du sjekker ut bare en, så hør på Midnight Choir. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Så at HalTan nevnte det, men jeg må bare få trukket frem Madrugada en gang til. Glimrende. Spesielt Industrial Silence. Skikkelig fine greier. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) siden mine favoritter allerede var nevnt(dybdahl,madrugada og minor majority) så får jeg slenge på damens favoritter: lene marlin og kurt nilsen! selv så er jeg stor fan av david gray også...og en del av låtene hans har jo et melankols preg...f.eks. this years love... edit: bladde igjennom samlingen min...kanskje ikke helt det trådstarter spør om, men norah jones og damien rice er også blandt mine favoritter... ...dave mathews band er heller ikke så dumt...og long gone before daylight med the cardigans må være en av de beste platene jeg har i alle fall... edit2: sa jeg jonas fjeld - nerven i min sang? og kings of convenience...og midnight choir (amsterdam stranded)... Endret 9. november 2004 av krister461 Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Radiohead spiller også tidvis melankols og rolig musikk. Anbefales. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kan nesten ikke tro at Jeff Buckley ennå ikke er nevnt Ellers: Low, Max Richter, Fennesz, David Sylvian, Cat Power, Jason Molina (Songs: Ohia), Pan American, Espers etc. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Pink Floyd har også noe av denne typen, kommer ikke på akkurat hvilte plater nå da... :-/ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 En god del av Eels. Depeche Mode. Matthew Good Band. Staind. Porcupine Tree. Noe av Placebo. Mogwai. Asura (electronica). Det var vel det jeg kom på i farten som jeg synes passer under "melankolsk rolig musikk". Lenke til kommentar
NewShuttle Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Takker for mange gode råd, har en del å prøve ut nå ja.... Men for all del bare kom med flere forslag... Har jo vært borti en del av det dere har skrevet, men også mye nytt... HalTan Skrevet 09/11/2004 : 19:38 Kom på en til: Emmerhoff & The Melancholy Babies Fyren som heiter Emmerhoff kommer i fra samme øy som meg... ei lita øy på vestlandet som heiter Halsnøy, ligg sør-øst fra stord, 2500 innbyggere... Morsomt at de ble nevnt ..... Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ting som ikke er nevnt: Eagles, noe Nirvana, noe Opeth (merk NOE, de har sanger som nesten er ren death metal, skjekk ut "Harvest" og "Benighted") Simon and Garfunkel Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Opeth - Damnation albumet. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Pink Floyd har også noe av denne typen, kommer ikke på akkurat hvilte plater nå da... :-/ Tja..nevn noen rolige melankolske sanger da. Vil høre hvilke sanger du mener.. Nick Cave & the Bad Seeds Uslåelig på det du leter etter. Knall live:) *godte seg* Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Kom forresten på et par andre ting: One Mile North (In 1983 He Loved to Fly), Six Organs of Admittance (litt "sært" muligens), Broadcast, Cyann and Ben (virkelig digg fransk slowcore), Karen Jo Fields (à la Minor Majority), Slowdive. Endret 9. november 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kom forresten på et par andre ting: One Mile North (In 1983 He Loved to Fly), Six Organs of Admittance (litt "sært" muligens), Broadcast, Cyann and Ben (virkelig digg fransk slowcore), Karen Jo Fields (à la Minor Majority), Slowdive. Imponert over antall grupper, kan ikke sende meg en liste over ting og tang du mener er det med høyest kvalitet? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Johnny Cash sine American Recordings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå