Gilbert Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg forstår det slik at mysql_close() lukker tilgangen til en mysql-database. Hvilken fordel gir det? Bør den brukes hver gang man åpner en tilgang? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvis du f.eks vil avslutte en mysql_pconnect(), så er den jo kjekk. Eller hvis du skal ha data fra to forskjellige databaser, kanskje.(usikker) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg bruker ikke den funksjonen hvis jeg kun skal ha en databasetilkobling åpen i scriptet, iom. at den bruker så irriterende lang tid å koble fra. Ved å skippe den i slutten av scriptet kan man spare en hel del tid. Lenke til kommentar
haavis Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Mjeeei, mysql_close vil ikke lukke persistente tilkoblinger, jfr PHP-manualen: Note: mysql_close() will not close persistent links created by mysql_pconnect(). I PHP er det skjelden nødvendig å fri opp slike resursser siden dette blir tatt hånd om automatisk. Et av unntakene er vel slike persistente tilkoblinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå