mX mann Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg er nå lei av Windows og vil nå prøve Linux men hvet ikke hvor jeg skal begynne. jeg har tengt og formatere maskinen og innstalere Liux på maskinen, men hvor finner jeg linux, koster det penger, hvilket programmer kan jeg bruke sammen med Linux osv. Kan noen hjelpe meg. Lenke til kommentar
smh Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Mandrake er greit å begynne med. Du finner det på ftp://ftp.uninett.no/linux/mdl/official/ Under ISO ligger det iso du kan brenne ut til CD. Slik at du slipper å installere over internett Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Jeg trenger litt mere forklaring og veiledning til dette her tror jeg, før jeg setter igang. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 De fleste distroer koster ikke penger. Hvilken linux-distro du velger, kommer an på hvor mye du vil lære, og hvor lett denne skal kunne administreres. Hvis du bare vil bruke linux, uten å lære noe særlig bak, er f.eks. SuSE, Fedora, Mandrake gode alternativer Hvis du vil bruke skikkelig linux, og virkelig se hvordan ting faktisk fungerer, har du Debian, Gentoo, og min favoritt, Slackware. Sistnevnte ligger faktisk ganske nærme BSD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 De fleste distroer koster ikke penger. Hvilken linux-distro du velger, kommer an på hvor mye du vil lære, og hvor lett denne skal kunne administreres.Hvis du bare vil bruke linux, uten å lære noe særlig bak, er f.eks. SuSE, Fedora, Mandrake gode alternativer Hvis du vil bruke skikkelig linux, og virkelig se hvordan ting faktisk fungerer, har du Debian, Gentoo, og min favoritt, Slackware. Sistnevnte ligger faktisk ganske nærme BSD. Alle linux distroer er "skikkelige" om du vill det eller ei. Ontopic: Jeg vill ogsaa ambefale deg aa bruke Fedora/Mandrake/suse Jeg ambefaler deg ogsaa aa lese litt rundt om for du sporr... Lykke til i GNU/Linux verden! Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg trenger litt mere forklaring og veiledning til dette her tror jeg, før jeg setter igang. Noen nyttige artikler fra Linuxguiden (som jeg elsker å spamme for): Hva er Linux for noe? Generelt om installasjon av Linux Hva er en distribusjon, hvilken finnes, og hvilken passer meg? Så ... alt er installert, hva nå? Om daglig bruk. Noen av artiklene er dessverre litt uferdige -- vi trenger mer arbeidskraft! Bedre å skrive én artikkel der enn å skrive samme svaret tusen ganger her. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) ok skjønner litt mer av linux nå. da begynner jeg med Mandrake. Endret 9. november 2004 av mX mann Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Mandrake er greit å begynne med. Du finner det på ftp://ftp.uninett.no/linux/mdl/official/ Under ISO ligger det iso du kan brenne ut til CD. Slik at du slipper å installere over internett Jeg kommer ike inn på den siden men fant en annen side men hiken av de versjonene skal jeg laste ned http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=29 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Mandrake er greit å begynne med. Du finner det på ftp://ftp.uninett.no/linux/mdl/official/ Under ISO ligger det iso du kan brenne ut til CD. Slik at du slipper å installere over internett Jeg kommer ike inn på den siden men fant en annen side men hiken av de versjonene skal jeg laste ned http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=29 Virker heilt fint den uninettlinken Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) den virket nå Endret 9. november 2004 av mX mann Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 mX mann litt mange skrivefeil i de '2' sentingene dine ?? Fedora Core3 prøv den ftp.uio.no Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Fedora Core3 prøv denftp.uio.no Les hele tråden. Trådstarter har bestemt seg for å prøve Mandrake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå