Gå til innhold

Vise CPU usage under linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

zyp root # uptime
20:44:09 up 2 days,  2:13,  1 user,  load average: 0.44, 0.27, 0.15
zyp root # free -m
            total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:           502        488         13          0         13         69
-/+ buffers/cache:        405         97
Swap:         1027        198        828

Av dette kan jeg lese at cpuload for det siste minuttet har et gjennomsnitt på 44%.

Om tallet går over antall cpuer så betyr det at cpu(ene) er fullt belastet, og oppgaver blir liggende i kø.

Angående ram er det den nest siste linja som er greiest å se på, den sier at jeg har 405mb ram i bruk og 97mb ledig.

Lenke til kommentar

Jeg har 5 klienter her hos meg som jeg eksprimenterer på. Jeg har ikke konfigurert noe særlig, for når det er installert så er det en konfigurasjon som virker på disse maskinene uten at jeg trenger å gjøre noe spes.

Men jeg bruker de ikke noe særlig, nei. Ikke enda.

Jeg hadde alt utstyret fra før og klientene er p75-120 med 32-64MB ram og duger ikke noe særlig til annet. De booter fra en diskett først siden du ikke har boot-rom på nettverkskortet, så klientene har bare hovedkort og floppy

Endret av Gozarpz
Lenke til kommentar
Er ikke sikker på LTSP versjonen, men det er vanlig fedora installasjon bare at der du velger tjener, arbeidsstasjon og det der, står det Linux Terminal Server Project.

Har vert interisert i tynne klienter lenge og har endelig funnet noe å bruke de gamle maskinene mine til

*forvirret* Har installert fedora "en del" ganger, men har aldri sett det valget... Sikker på at det er "vanlig" fedora? Hvor lastet du det ned? Fc1, 2 eller 3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...