Gå til innhold

gta3, er jeg den eneste??

Anbefalte innlegg

Kjører 1600x1200 med full draw distance + max details

Føles ut som jeg har 100fps :razz:

Men, syntes ikke grafikken er så mye å rope hurra for, spillet var også litt skuffende syntes jeg!

Til dere som sier det hakker, som har bra pc, sjekk om dere har virus, en jeg kjenner hadde "klez" e-post virus, og det hakket ennå han hadde 2GHz. Da han fjernet det gikk det helt smooth.

[ Denne Melding var redigert av: cky på 2002-05-25 22:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den såkalte q306676 fiksen fikser jo følgende:

Summary: If the 3D Flowerbox, 3D Flying Objects, 3D Pipes, 3D Text, or another Direct3D-based screen saver is running in Windows XP, the computer may be unable to enter standby or hibernation by using the timer in Power Management properties.

Category = Support & the Knowledge Base: SUPPORT - support

Har ikke prøvd den enda men det ser jo ikke ut til åp ha noe med dette å si.

Spillet hakker forøvrig ikke på min Tbird 800 med geforce1 på standard instillinger:)

Lenke til kommentar

Noen som har funnet GTA3 fixen til XP? (eller, det er vel egentlig en Direct 3d fix tror jeg)

En får problemer med menyen og grafikken generelt.

http://download.microsoft.com/download/whi...SP1_x86_ENU.exe

Men det er til den engelske...

Men hva med den norske XP versjonen?

det hjelper lite å skrive Q306676_WXP_SP1_x86_NOR.exe

som det ble nevnt tidligere

Har lett på microsoft sine sider, og http://www.win-xp.no sine sider.Men ingen resultat.

Noen som kan hjelpe?

Quote:

Har ikke prøvd den enda men det ser jo ikke ut til åp ha noe med dette å si.

Tror den har mye å si ja. Les readme filen som ligger i spill katalogen. Der beskrives nøyaktig de samme symptomene som en del av oss får.

[ Denne Melding var redigert av: JoaJoa på 2002-05-25 23:43 ]

Lenke til kommentar

Hos meg går det greit i 2 sekunder, så slakker spilelt ned i 2 sekunder og så går det greit igjen i 2 sek etc etc. Nyeste drivere etc etc WinXP med patchen.

Fakta er at folka bak GTA er elendige til å programmere. Eneste forklaringen jeg kan komme frem til. Alle andre spill kjører som de skal. Har GF1 DDR AMD 1.3GHz 512RAM. Skjer det samme på alle oppløsninger.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 23:43, Mulch skrev:

Hos meg går det greit i 2 sekunder, så slakker spilelt ned i 2 sekunder og så går det greit igjen i 2 sek etc etc. Nyeste drivere etc etc WinXP med patchen.

Fakta er at folka bak GTA er elendige til å programmere. Eneste forklaringen jeg kan komme frem til. Alle andre spill kjører som de skal. Har GF1 DDR AMD 1.3GHz 512RAM. Skjer det samme på alle oppløsninger.

Hmm, høres merkelig ut. Men kjører du norsk XP, isåfall hvor fant du direct 3d fixen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei... har fixene dere er ute etter: disse fungerer, har lastet ned begge to selv:

http://download.microsoft.com/download/whi...SP1_x86_NOR.exe <- norsk XP

http://download.microsoft.com/download/whi...SP1_x86_ENU.exe. <- engelsk XP

------------------------------------------------------

Jeg spiller spillet i 1024x768, med surround, høyeste lydkvalitet, bildekvalitet, + jeg kjører mp3 som bilradio.

Det går HELT knirkefritt, hakker ingenting. ikke engang i det verste regnet eller røyken.

har fullført ca. 30 prosent av spillet.. Er i bydel 2, by 1... har gjort alle missionene i den stygge telefon boxen, og for hun derre akura lr.no.... har vel gjort ca 5 missions for dem andre folka.. har ca. 500.000.. noen som vet når jeg kommer til by nr2?

:smile:

Nor_Beret

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemet deres, men jeg måtte i alle fall update xp med denne fixen for å kunne "se" tekst i spillet.

les readme'en :smile:

[quoute]Windows XP + nVIDIA based cards (possibly other brands):

We have found a possible problem with Windows XP that manifests itself

as graphical problems both in the game menu and also during game play.

We have traced this problem to be a Windows XP problem.

Technically this problem is solved by the use of a newer version of

d3d8.dll than is shipped on CD with Windows XP. (The version on the

Windows XP CD that has problems is 5.1.26000.0 – versions tested

without error include 5.1.2600.15 and 5.1.2600.29)

Currently the only way we know to update this dll file is to install

the Windows XP Patch: “The Computer Cannot Enter Standby or Hibernate

If a Direct3D-Based Screen Saver Is Running (Q306676)” downloadable

from the following Web Site:

http://download.microsoft.com/download/whi...SP1_x86_ENU.exe.

This update may in the future be available as part of an official

Windows XP Service Pack, a Windows XP Compatibility Update, or possibly

a DirectX 8.1 update.[/quoute]

xp engelsk; http://download.microsoft.com/download/whi...SP1_x86_ENU.exe.

Lenke til kommentar

HAH! Installerte patchen på nytt, da forsvant problemet! Tror det var fordi at jeg installere nyeste nvidiadrivere etter at jeg kjørte patchen og tok windows update, da ble den d3d8.dll fila skrevet over av en gamlere versjon. Nå funker det mye bedre! Endelig kan jeg spille det uten å bli gal hehe

Lenke til kommentar

Hos meg funker GTA3 helt utmerket i 1024 * 768...helt til det har gått ca 10 min. Da begynner spillet å oppføre seg merkelig: 2 sek flytende grafikk og 2 sek med hakking. Så at en av dere lenger opp i tråden slet med samme problem. Er det noen som har en løsning på dette? Har forresten installert patchen fra Microsoft.

Lenke til kommentar

Jeg har et annet problem med dette spillet.

Jeg saver og skal loade, da får jeg en feilmelding:

Unhandled Exception: c0000005

At Address 005454d4

Noen som har det samme problemet, for det er kipt å begynne på starten ver gang =(

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 00:32, house skrev:

jeg kjører XP 1800, 512DDR.. og flaskehalsen, gf2MX 400 .. hakker ikke... eneste problemet er radio og høyfart svinging... =)

HOusey

har samme maskin var config... var ikke no problem for meg heller, men er det meningen at man skal spille med "trails"? ettersom disse var på som standard?

Lenke til kommentar

Trails skal være AV! Det ser ut som grøt hvis ikke. Enda en teit ting som de ikke har klart å få vekk fra PS2 versjonen. Jeg slår av frame limiter og frame sync også.

Jeg har 2 store problem med spillet, til nå:

1. Verdenen er ALT for dynamisk, du ser på en bil 10m borte, snur deg slik at bilen AKKURAT kommer utenfor synsvidden din, og snur deg tilbake, og så er den borte eller det er noen helt andre biler der!!! Sinnsykt irriterende, greit om det hadde skjedd et par kvartal borte, der du ikke vet hva som foregår likevel, men. Er det noe som kommer pga PS2 også?! Av og til når jeg kjører litt fort så krasjer jeg i usynlige ting!? Virker som om spillet loader hele tiden, plagsomt.

2. Det går ikke an å skifte oppløsningen når du har startet spillet. Det går ikke an å avslutte et spill heller, en må helt UT av spillet og så in igjen for å skifte oppløsning. Grr, irriterende når en skal tweake.. Skulle vært flere ting å stille detaljene på også :sad:

Ellers er det veldig morro :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...