geirroen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har en compaq presario 500 MHz med 13 gb ide disk som standard og win98 se. Maskina fungerer greit nok til mitt bruk, men det er for lite plass til alle bildene som jeg etterhvert har begynt å få på disken. Så jeg gikk hen og kjøpte meg en 200 gb seagate baracuda og et serial ata pci card (st-lab). tenkte samtidig å få installert win xp på maskina. Monterte noe tilsvarende på en annen maskin (merkeløs) uten nevneverdige problem. Her har problemene stått i kø. Monterte kort og disk, og maskina ville ikke lese OS. Hang seg uansett om eg prvde å boote fra hd, fd eller cd. Lasta ned siste drivere uten at det hjalp noe for eg fikk jo ikke starta maskina likevel. Så kom eg på å koble fra ide disken. Da fikk eg bootet, men etter å ha trykka meg inn med F6 og skal legge inn driverene til s-ata pci-kortet kommer en melding eg ikke klarer å komme forbi: Filen txtsetup.oem forårsaket en uventet feil (1038) på linje 1742 i d:\xpsp1\base\boot\setup\oemdisk.c Trykk en tast for å fortsette. Så da får eg ikke lagt inn xp... Har brukt seagate sit utility program og partisjonert og formatert i alle mulige tyoer, men nei. forårsaket en uventet feil dukker alltid opp. Har kommet dit hen at eg kan boote på min gamle disk med 98 og ser den nye disken og kan bruke den derfra, men får ikke installert xp. HJELP Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå