Gå til innhold

Dual vannkjølt cpu, med noen få bugs.

Anbefalte innlegg

Sitat av en mail jeg sendte, mener den gir god beskrivelse av situasjonen.

Hei

Jeg kjøpte et msi KD 7 master kort +1giga ram og 2 stk. thoughbred kjerner. Kosebyggingen av Dual pc`en har tatt noe tid, men nå er jeg godt i gang.

Slik er opsettet nå : Strømforsyning: Sweex 650watt, hk: MSI KD 7 master, 1 giga reg ram, 2stk:Thorughbred kjerner.

Kjøleløsningen på cpu`ene ble vannkjøling. Jeg testet systemet for lekasje ved å la vannet sirkulere i pc`en i 24 timer itilegg brukte jeg destilert vann for å minimere risikoen. Kretsløpet er slik: Pumpe, Cpu 1, Cpu 2, Chipset, Vanntank, Radiator som så føres til pumpa.

Vekta på kjølerne er 400 gram hver , noe tungt , men ikke tyngre en SLK ene.

Jeg har kjøpt to skjermkort et Geforce 4 Ti 4200 og et Radeon 9000 Pci.

I dag satte jeg i kontakten til pumpa for så og starte maskina. Strømforsyninga begynnte og surre og gå. Dessuten blinket hovedkortet og viste tegn til at det var i drift.

Følgene problem oppsto: Jeg fikk intet skjermbilde opp. Jeg prøvde og reboote bios (husker du hva du stillte den inn på ?) . Likevel var det intet skjermbilde. Videre prøvde jeg og bytte skjermkort mellom apg og PCI fortsatt intet skjermbilde.

Jeg har også prøvd og hatt rambrika i 1 andre og 3dje spor, men dette skulle ikke ha noe og si.

Har imidlertid mistanke om en ting: Du fortalte at du satte multiplayeren manuelt, jeg går utifra at dette var metall trådene som var flettet inn i den hvite plasten der du plasserer cpu`ens pigger. Jeg måtte fikle noe for og sette cpu``ene nedi men det gikk.

Nå lurer jeg på hva som kan være galt,

Mvh

gjermundnes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...