Gå til innhold

Firefox 1.0 sluppet

gspr

Anbefalte innlegg

Folk flest har vel fått det med seg, men jeg velger likevel å spre ordet til de som har hatt øynene lukket, fingrene i ørene, og befunnet seg i en lydisolert hule på en obskur Jupiter-måne...

FIREFOX 1.0 ER SLUPPET I DAG 9. NOVEMBER!

Selv om forskjellene nok ikke er de helt store siden forrige versjon, markerer releasen nok et skritt i kampen for et fritt Internett i en fri verden.

NEDLASTING:

BitTorrent (med hundrevis av seeds, dette går raskt) er absolutt å anbefale, siden mozilla.org og nesten alle offisielle mirrors omtrent ligger flate under pågangen. Til og med uninett gir beskjed om at for mange brukere er koblet til for øyeblikket. Her er torrents:

Kildekode

Binaries for GNU/Linux

Binaries for Windows

Installer for Windows

For de som absolutt ikke vil bruke torrents, se Mozilla Europe, som i motsetning til mozilla.org fortsatt er oppe og går.

Slashdot-artikkel om saken.

Måtte Firefox spres til de tusen hjem...

Edit: Oops, ser det er en tråd i en mer passende kategori, nemlig programlanseringer, som omtaler akkurat dette. Beklager... Vel, min har i hvert fall linker til nedlasting.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Dessuten er det veldig mange extensions som ikke ennå er kompitable med FF1.0. *tromme med fingrene*

Tabbed browsing har forresten endelig blitt bra. :D (Tools -> Options -> Advanced -> Tabbed browsing)

Extensions-utviklerne jobber nok på spreng nå for å oppdatere dem tenker jeg..

*glede seg*

Lenke til kommentar

venter bare i spening på at jeg skal kunne opdatere alle extensions eg har liggende inne som ikke er kompatible , selv om overaskende mange faktisk var kompatible allerede

regner med i løpet av morgen dagen

BTW:jeg synes nu at mozilla.org leverte kjapp linje , når jeg først kom gjennom , maxa ut 1,7Mbit linja til nexgentel og enda litt

Lenke til kommentar
Er alle plug insa der når eg innstalere 1.0?

dei du har instalert frå før er der framleis (vist du ikkje sletter firefox mappa), men det er ikkje sikkert at alle virker med v1.0, men dette vert sikkert fiksa snart, og då er det bare å oppdatere.

Lenke til kommentar
Er alle plug insa der når eg innstalere 1.0?

dei du har instalert frå før er der framleis (vist du ikkje sletter firefox mappa), men det er ikkje sikkert at alle virker med v1.0, men dette vert sikkert fiksa snart, og då er det bare å oppdatere.

Som du kan se i den andre tråden (link lenger oppe), er de der fremdeles selv om du sletter firefox mappen under "program files". Ihvertfall var det slik hos meg, og jeg måtte slette "Mozilla" mappen som ligger i under "Documents and Settings|Din bruker|Application Data".

Gjentar det her dersom noen, som meg, har lyst på en clean install nå som 1.0 har kommet. Første gangen jeg la inn 1.0 etter å ha foretatt en uninstall som slettet firefox mappen under "program files", var defor alle gamle extensions der fremdeles, og litt over halvparten så ut til å fungere med den nye versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...