Supreme Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 jeg har følgende problem: jeg har nå i ca 1,5 års tid delt internett mellom to pcer, la oss kalle de pc 1 og pc 2 det er gjennom pc 1 at internetten går, og pc 2 kobler seg opp til nettet ved denne. tidligere har dette fungert bra, men nå har det skjedd noe snodig. fortsatt kobles pc 1 på nettet, men nå vil ikke pc 1 bruke nettet, dette er det bare pc 2 som kan. og det går helt uten problemer pc 1 klarer ikke å lese vg.no eller hw.no for sakens skyld, eller i det hele tatt gjøre noe som kreves nettbruk dvs spill. dette klarer derimot pc 2 jeg har kjørt en mengde antivirus program og adaware men dette løser ikke problemet hvis dette er relavante opplysninger for noen kommer det litt ekstra her: bruker en hub har telenor adsl Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 ps: det virker som om jeg er sperret fra nettet på en måte, siden pc 2 kommer fint inn virker nesten som om det er en motsatt firewall Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hva slags feil mld får du? Er det analog oppkobling eller adsl du bruker? Bruker du adsl så kan du prøve å fornye ip adr. Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hmm Ser at du skrev telenor adsl.... Har du prøvd å bytte port på hub'en? Evt. koble pcnr1 rett på modemet, se om du kommer på nett da. Fornye ip adr. når den er koblet rett på modemet. Hvis det funker - så koblet du tilbake sammen med den andre pc'en. Hvis du da ikke kommer inn så kan hub'en være problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå