LekebiL Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Jeg har hørt av flere att med VideoLAN kan du se tv på pcen hvis du har Lyse. Eneste du trenger å gjøre er å ha samme MAC Adr som tv-dekoderen. Har også fått tak i link filene som gjør det mulig å se Lyse TV i VideoLAN. Men som sagt, eneste som må gjøres er å bytte MAC adr. Har sett litt rundt på nettet og lest att en MAC adr kan spoffes i Linux. Noen som har erfaringer, guider o.l om hvordan jeg kan gjøre dette? (Ønsker å få dette til å fungere fint i Windows) Endret 9. november 2004 av LekebiL Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ikke alle kort som har denne muligheten, men hvis den finnes så er den sannsynligvis der. Lenke til kommentar
LekebiL Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Jeg har ikke det nettverkskortet. Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har ikke det nettverkskortet. 3096086[/snapback] Nå har du sikkert funnet ut dette for LEEEENGE siden, men, tenkte jeg kunne dele det jeg har funnet ut i regedit kan du endre mac adresse på samtlige kort i maskinen, dette gjøres slik: først, deaktiver nettkortet ditt via control panel. så gjør du dette: start --> run skriv "regedt32" enter navigér til HKEY_local_machine\system\currentcontrolset\control\class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}\xxxx en av de mappene inne der 0000 - 0001 - 0002 and so on, i mitt tilfelle var mitt NIC (nettkort) under mappa 0001. i denne mappa høyre klikker du, velger "new" --> string value kall string value for NetworkAddress dobbelklikk på den nye string valuen du nettopp laga, og skriv inn mac addressen (uten mellomrom eller ":") kun bokstaver og tall velg "ok" og reaktiver nettkortet ditt i command console kan du nå skrive "ipconfig /all" og se at den nye mac addressen er aktiv happy hackin'! Richard Lenke til kommentar
melsom Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Uansett så er alle kanalene krypterte med PKI og macrovision nå. Så det virker ikke å se kanaler i VLC lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå