Gå til innhold

Hvordan får jeg fjernet CPU-viften?

PelleP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrutrekker? Kniv? :dontgetit: Dette ender sikkert med at jeg må kjøpe nytt hovedkort også! :cry: Vel jeg får vel prøve, men det kan ta noen dager for jeg får tid til det. I mellomtiden tar jeg gjerne imot flere (mindre brutale?) tips.

det beste er å bruke en skrutrekker ja.. bruker du fingrene kan du risikere å glippe taket å få et grovt kutt i fingern.. ( snakker av erfaring.. :cry: )

Lenke til kommentar

åssen kjøler og åssen cpu har du nå?

på amd så er det vanligvis et lite hakk til å putte en flat skrutrekker nedi på den ene sida av metalklipset. så bare dytter du den ned og vipper den ut til den går klar av socketfeste.

om du er litt forsiktig så er det ganske lett å få det til. det beste vil være å skru hele HK ut av pc'en din først. da er det mye lettere å se hva jeg mener og det er jo lettere å montere sakene også.

når du skal sette den på den nye cpu'en igjen, husk å sette kjøleren riktig vei. det hakket under blokka skal stå over den opphøyde delen av cpu socketen.

Lenke til kommentar

Ved hjelp av en tunn kniv og alle ti tommeltottene gikk det tilsynealtende bra etter hvert. Litt sært at jeg etter å ha kjøpt et verktyøysett med masser deler må bruke en vanlig husholdskniv for å få det til. Dessuten glemte jeg kniven igjen i PC-en og måtte skru den fra hverandre igjen. :D

Jeg har sett på den hersens viften og jeg kan ikke se at det er noe hakk til å sette en flat skrutrekker på så jeg får nok bruke samme metode neste gang også.

når du skal sette den på den nye cpu'en igjen, husk å sette kjøleren riktig vei. det hakket under blokka skal stå over den opphøyde delen av cpu socketen.

Kunne du ikke ha sagt det fem minutter før. :cry:

Jeg satte inn viften samme vei som den gamle, men strømledningen sitter på feil side i forhold til kontakten og det virker jo litt misstenkelig. Det fungere i hvert fall og tempen er f.n. på 32 C, da er det nok som det skal være, tror du ikke det Spirre? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...