rallrall Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Tenker på å lage et lite program som fikser id3tager på mp3filer, finner aldri et som gjør akkurat det jeg vil det skal gjøre. Men er det noen som har kode for å endre dette? Ja, har googlet og fant fint lite aktuelt Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Tenker på å lage et lite program som fikser id3tager på mp3filer, finner aldri et som gjør akkurat det jeg vil det skal gjøre. Men er det noen som har kode for å endre dette? Ja, har googlet og fant fint lite aktuelt tagrename306 funker som bare det til den oppgaven Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Det er godt mulig, men er som sagt interessert i å lage et selv, og spurte derfor om kode Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Antar du finner noe her: Java library that supports ID3 v1 & v1.1, Lyrics3 v1 & v2, ID3 v2.2 & v2.3 & v2.4 tags, and MP3 Frame Headers. http://sourceforge.net/projects/javamusictag/ Lenke til kommentar
Banzaii Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hei guruthos, du får takke det harde it-arbeidsmarkedet for at jeg tok meg tid til å progge dette import java.io.*; public class WriteID3{ public static void main(String arg[]){ try{ System.out.print("Tast inn mp3 filnavn: "); InputStreamReader konsoll = new InputStreamReader(System.in); BufferedReader fraKonsoll = new BufferedReader(konsoll); String filnavn = fraKonsoll.readLine(); File mp3 = new File(filnavn); if(!mp3.exists()){ System.out.println("Filen eksisterer ikke. Programmet vil avslutte."); System.exit(0); } FileInputStream leser = new FileInputStream(mp3); int lengde = (int) mp3.length(); // read metoden setter skriverhode i riktig posisjon // de siste 128 bytene benyttes til id3 tag byte[] musikk = new byte[lengde - 128]; leser.read(musikk); leser.close(); FileOutputStream skriver = new FileOutputStream(mp3); skriver.write(musikk); String tag = "TAG"; skriver.write(formater(tag, 3)); System.out.print("Tast inn tittel: "); String inn = fraKonsoll.readLine(); skriver.write(formater(inn, 30)); System.out.print("Tast inn artistnavn: "); inn = fraKonsoll.readLine(); skriver.write(formater(inn, 30)); System.out.print("Tast inn albumnavn: "); inn = fraKonsoll.readLine(); skriver.write(formater(inn, 30)); System.out.print("Tast inn aarstall: "); inn = fraKonsoll.readLine(); skriver.write(formater(inn, 4)); skriver.write(formater("", 128 - 3 - 30 - 30 - 30 - 4)); skriver.close(); } catch(Exception x){ } } private static byte[] formater(String inn, int maks){ int lengde = inn.length(); if(lengde > maks) inn = inn.substring(0, maks); byte[] b = inn.getBytes(); byte[] verdi = new byte[maks]; for(int i = 0; i < b.length; i++) verdi[i] = b[i]; return verdi; } } jeg følger med på denne tråden, så pling hvis du lurer på noe Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Øyh, damn! Takker og bukker, prøve dette imorgen Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) } catch(Exception x){ } Hva gjør dette? Endret 28. desember 2004 av guruthos Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Espen, du Espen .. Det er en del av Try()-blokken. Omtrent som en error-handler om jeg har forstått det riktig. Limer inn litt fra denne siden. try { task1(); task2(); task3(); } catch(IOException e){ return "error"; } Endret 28. desember 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Banzaii Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Exception x håndterer Input/Output feil. Det kunne like godt stått IOException. Det er tre situasjoner som kan kaste en IOException i dette programmet; File not found, can't read file, can't write file. Istedet for å ta stilling til om filen eksisterer i koden kunne dette gjøres i exception blokken. eks. TA BORT: if(!mp3.exists()){ System.out.println("Filen eksisterer ikke. Programmet vil avslutte."); System.exit(0); } LEGG TIL: catch(IOException x){ System.out.println("Filen eksisterer ikke, kan ikke leses, eller kan ikke skrives til. Programmet vil avslutte."); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå