Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan sette opp pcen som en router eller server

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt og bruke PC-en min til en router.

Dette er planene mine...

Adsl modem -til- pc nettverks kort -ut-n nettverkskort 2 i den samma PC-en -til- en switsh

-fra- switsh til andre PC-er.....

Hvordan setter jeg opp det slik at det ene nettverks kortet sender internett info og det andre motar ifra adsl modemet. så at den switshen får delt adsl en min på andre PC-er....

Dette ble litt om og men men jeg håper dere skjønner.

Alle svar takkes med glede....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mye enklere løsning der du slipper det og ha 2 nettverskort i en av pcene men samtidig bruke den som router er å kjøre sygate med funksjonen One Nic enablet.

Den lager da en virtuelt nettverkskort som gjør at du slipper å ha 2 stk.. kobler bare adsl modemet i huben og en kabel til maskinen med sygate så funker det fett.

http://soho.sygate.com/products/shn_onenic.htm

slang med en liten link jeg..

Lenke til kommentar

Det med å bruke Sygate funker flott, men hvis du har f.eks en gammel 486 eller noe, kan du legge inn en linux distro som kun fungerer som router/dhcp server. Smoothwall og ClarkConnect er vel av de bedre. Jeg er meget fornøyd med smoothwall :smile: Hvis du har tenkt å bruke denne løsningen, skal jeg ta den litt mer detaljert.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 04:04, Seserr skrev:

skjønner forresten ikke hvorfor dere i hardware.no ikke hadde med denne løsning i deres guide til å dele internett.

Det kunne dem sikkert men det er jo ikke akkurat noe brannmur engang ett sånt oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...