Dj-dalby Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hei. Jeg har tenkt og bruke PC-en min til en router. Dette er planene mine... Adsl modem -til- pc nettverks kort -ut-n nettverkskort 2 i den samma PC-en -til- en switsh -fra- switsh til andre PC-er..... Hvordan setter jeg opp det slik at det ene nettverks kortet sender internett info og det andre motar ifra adsl modemet. så at den switshen får delt adsl en min på andre PC-er.... Dette ble litt om og men men jeg håper dere skjønner. Alle svar takkes med glede.... Lenke til kommentar
adyton Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hvis du bruker er windows 98 se eller windows 2000/xp kan du bruker ICS.. her er forklaring på ICS i win2k og 98: http://www.homenethelp.com/ics/ics-install-s2000.asp eller så kan du bruker en proxy server f.eks: AnalogX Proxy Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 En mye enklere løsning der du slipper det og ha 2 nettverskort i en av pcene men samtidig bruke den som router er å kjøre sygate med funksjonen One Nic enablet. Den lager da en virtuelt nettverkskort som gjør at du slipper å ha 2 stk.. kobler bare adsl modemet i huben og en kabel til maskinen med sygate så funker det fett. http://soho.sygate.com/products/shn_onenic.htm slang med en liten link jeg.. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 skjønner forresten ikke hvorfor dere i hardware.no ikke hadde med denne løsning i deres guide til å dele internett. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Det med å bruke Sygate funker flott, men hvis du har f.eks en gammel 486 eller noe, kan du legge inn en linux distro som kun fungerer som router/dhcp server. Smoothwall og ClarkConnect er vel av de bedre. Jeg er meget fornøyd med smoothwall :smile: Hvis du har tenkt å bruke denne løsningen, skal jeg ta den litt mer detaljert. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 04:04, Seserr skrev:skjønner forresten ikke hvorfor dere i hardware.no ikke hadde med denne løsning i deres guide til å dele internett. Det kunne dem sikkert men det er jo ikke akkurat noe brannmur engang ett sånt oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå