Alex_2xA Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Heisann, min mor skal ha seg en bærebar pc, og har da spurt meg om ider til en fin en, men jeg har ikke sett på markede på over et år å er litt usikker på hvan en kan få for en rund 8000-9000 kroner om dagen, pcn skal hovedsaklig brukes til skole arbeid og slikt, minne bør ligge på 512Mb(mer skader ikke), CPU hastighet bør helst ligge på mer enn 2GHz(ikke nødvendig, men en fordel, kommer litt ann på pris og slik), og hardsik må ligge på minumum 40Gb, ettersom dette er min mors pc er ikke graffik så essensielt, men skader ikke med et dugende graffik kort så lenge ikke prisøkningen blir signifikant. Har noen noen gode forlslag til en pc? (AMD eller Pentium spiller ingen rolle, den billgste funker best ) Teksten ovenfor ble kansje litt rotete, så her er en liste: Minne: minimun 512 Mb CPU: Helst minimun 2Ghz Hardsik: 40Gb eller mer Graffik: Et ok skjermkort Nettverk: Standard eternett plugg (100Mbit minimum) er et krav, Gbit og tråløst hadde vært en fordel Annet: USB2.0 (2 eller flere porter) Pcn skal ikke være compaq, fohonds instalert word er ikke nødvendig. Dette er kansje høye krav til denne pris klassen, men er det noen som har noen gode forslag så ville det vært kjempe bra. -Alex Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 du bør spesifisere litt bedre ang. CPU. i.e. en Pentium M 1.5 tilsvarer en Pentium 4 M 2.4ghz eller no slikt...så den "2ghz" grensa di kan du egentlig kaste ut vinduet, den har liten eller ingen relevans (Hvis vi anntar at du mener "P4 Ghz", så er egentlig alle Pentium M cpu'er på 1.3 og over kvalifiserte...selv Celeron M 1.3 og over kan være gode nok 100mbit ethernet og trådløst har de fleste bærbare solgt i dag...gigabit er det bare noen få som har...og da snakker vi langt over din prisklasse Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 du bør spesifisere litt bedre ang. CPU. i.e. en Pentium M 1.5 tilsvarer en Pentium 4 M 2.4ghz eller no slikt...så den "2ghz" grensa di kan du egentlig kaste ut vinduet, den har liten eller ingen relevans (Hvis vi anntar at du mener "P4 Ghz", så er egentlig alle Pentium M cpu'er på 1.3 og over kvalifiserte...selv Celeron M 1.3 og over kan være gode nok 100mbit ethernet og trådløst har de fleste bærbare solgt i dag...gigabit er det bare noen få som har...og da snakker vi langt over din prisklasse jeg regnet med gbit ble litt dyrt, er egentlig ikke nødvendig . Men med 2Ghz mener jeg i forhold til dt som av standart for ca et år siden, feks i forhold til en AMD XP2500+ (som jeg personlig har), jeg vet egentlig ikke hva som er nytt, eller hvilke prosessorer som brukes på bærebare, men måvel være noe som tilsvarer en P4 2.2 Ghz eller noe rundt der, hvis det help . denne gensen kan også senkes for prisens skyld, ettersom dette er en pc som ikke vile kreve noen kjempe ytelse, men fordel å ha litt kraftig cpu. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) jeg vil tro en Penitum M /eller en Celeron M 1.3 vil tilsvare en 2.2 Pentium4...så du kan starte å se i det laveste sjiktet av laptopper (veel. en sannhet med modifikasjoner, det laveste sjiktet bruker vel fremdeles P4 eller Celeron...*frysninger*) Se etter laptops med Pentium M eller Celeron Mcpu'er (også kalt "centrino" (selv om dette betegner en kombinasjon av chipset, trådløst og Pentium M cpu) (Merk, det er ikke det samme som Pentium 4 Mobile eller Mobile Pentium 4 eller Pentium 4 for den saksskyld.. Pentium Mobile er en avart av P3 videreutviklet spesiellt for bærbare. MEGET bra CPU'er der mhz ikke teller såå mye for ytelsen (ala Athlon vs. P4 ) Anbefales på det høyeste at du går for en slik, ettersom den bruker lite strøm, utvikler mindre varme og generellt sett er finere (seriøst, mer batteritid, laverestøy pga lavere varmeutvikling og speedstep som regulerer hastigheten dynamisk...+ bra ytelse, kan man forlange mer? ) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302735&cks=PRL <- denne oppfyller vel alle kravene du satte...? Jepp skjermkort suger, men du kan ikke kreve mer i denne prisklassen realistisk sett Endret 9. november 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå