Nikolade Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei, vurderer å kjøpe meg et nytt hovudkort til pcen min. Er dette noe å annbefale? Har og tenkt å bytte diverse deler og kom til at dette kunne vere et godt kjøp: Athlon 64 3000+ Socket 939, Asus A8V Deluxe/Wifi-g Hovedkort S939, Twinmos PC3200 DDR-DIMM 1024 MB Dual pack. Har noen noe erfaring med noen av desse komponentene? Dårlig sammensetning? Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det eneste jeg ser som kan bli et problem er rammen. Ikke nødvendigvis, men har sett at det er flere som har hatt problemer med twinmos og amd64 kort. Så om du har mulighet, så kansje velge en annen produsent, Corsair f.eks Lenke til kommentar
Nikolade Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 ok, takk Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Vær obs på at modeller før revisjon 2.0 ikke har fungerende agp/pci lock... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det er vel først og fremst MSI som har hatt problemer med Twinmos, men hvis du vil være på den sikre siden så kan du godt kjøpe Corsair eller OCZ isteden. Men jeg ser ikke noen grunn til dette, da Twinmos er veldig billig ram i forhold til kvalitet, og som sagt, så er det veldig liten sjanse for at du får problemer. Lenke til kommentar
Nikolade Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Er ikke helt stødig på sånnt kan du forklare litt enklere? Lenke til kommentar
Nikolade Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Okey Managhead, takk Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Er ikke helt stødig på sånnt kan du forklare litt enklere? Det han mener er at; hvis du skal overklokke så bør du ha PCI/AGP lock, ellers vil PCI kort og/eller harddisker ta skade av det. Og den locken fungerer ikke hvis du ikke har en senere rev. en 2. Lenke til kommentar
Nikolade Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Ok, takk for hjelp Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Det er vel først og fremst MSI som har hatt problemer med Twinmos, men hvis du vil være på den sikre siden så kan du godt kjøpe Corsair eller OCZ isteden. Men jeg ser ikke noen grunn til dette, da Twinmos er veldig billig ram i forhold til kvalitet, og som sagt, så er det veldig liten sjanse for at du får problemer. Trodde det var VIA chipset som ikke alltid var så glad i Twinmos ram Kan godt være med på at MSI ikke er så glad i Twinmos, har opplevd det selv Edit: skal ikke begynne å krangle her Endret 9. november 2004 av ArchEnemY Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det er vel først og fremst MSI som har hatt problemer med Twinmos, men hvis du vil være på den sikre siden så kan du godt kjøpe Corsair eller OCZ isteden. Men jeg ser ikke noen grunn til dette, da Twinmos er veldig billig ram i forhold til kvalitet, og som sagt, så er det veldig liten sjanse for at du får problemer. Trodde det var VIA chipset som ikke alltid var så glad i Twinmos ram Kan godt være med på at MSI ikke er så glad i Twinmos, har opplevd det selv Edit: skal ikke begynne å krangle her Kan godt være det ja. Leste blant annet at det var en som hadde 4 forskjellige MSI kort som ingen bootet med Twinmos ram :!: Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ble ikke overraska av det nei Lenke til kommentar
ibsen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Shit... Jeg har nettopp bestilt MSI Neo2 og har Twinmos med Winbond (bc-5) brikker fra før av... På kompabilitets-siden til MSI står det at Twinmos funker greit! Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det er vel bare å prøve. Ingen som sier at Twinmos aldri funker, for det er feil Men høy feilprosent går det vel kansje ann å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå