Gå til innhold

XP blue screens

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt en del blåskjermer; særlig når jeg laster ned og/eller spiller. Husker 3 forskjellige: Bad_pool_caller, driver_irql_not_less_or_equal & PFN_List_Corrupt. På den driver_irql-skjermen, ble også noe om ntfs.sys nevnt. Lurte litt på om det kunne være irq-konflikter og sjekket dette. Fant en del delte irq'er: IRQ 20: nvidia nforce audio codec interface & standart enhanced pci to usb host controller; IRQ 21: Standard OpenHCD usb host controller, nvidia nforce networking controller & OHCI Compliant IEEE 1394 host controller. IRQ 22: nvidia nforce mcp audio processing unit & standard OpenHCD usb controller.

Kan noen av disse være problemet, og hvordan kan jeg i tilfelle fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å flytt litt på minnet. Eg hadde bluescreen på ei flunka ny maskin, der minne, hovudkort og alt anna var i tipp topp stand, eg har ingen forklaring på kvifor, men det har skjedd 3 ganger med meg, og det etter å ha kjørt memtest og burnin

Lenke til kommentar

Står da ingenting om disk i de linkene. Men derimot et mulig minneproblem, eller et driver-problem.....

Prøv, som nevnt over her, og bytte plass på minnebrikkene, og oppdatere nVidia-driverne.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Står da ingenting om disk i de linkene. Men derimot et mulig minneproblem, eller et driver-problem.....

Sa ikke at det skulle stå noe om disk der heller :dontgetit: ?

Tanken bare streifet meg at det kunne være disk problemer da jeg har sett det før .....

Edit : leif

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...