Gå til innhold

Generelle synspunkter rundt mobil

Anbefalte innlegg

Hei, i morgen er det klart for norsk tentamen. Vi har så å si fått vite at en oppgave er å skrive en artikkel rundt mobiltelefonen. Jeg lurte da på om dere bare kunne luftet deres synspunkter rundt bruken av mobiltelefon. De aller fleste er nok enige om at den er en ressurs, men jeg hadde satt stor pris på å fått høre litt meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg for min del skjønner meg ikke på folk som stadig skrur av mobilen sin..

halvbroren min f.eks, når jeg trenger å snakke med han, så ringer jeg moren hans, og ikke han, og da er jo hele poenget med å ha mobil borte..

lydløs heter en fin funksjon, da er man heller ikke heelt bort selv om fokl ikek når deg, og hvis ristinga fortsatt plager deg, så er det jo bare å skru den av i lydløs profilen..

jo, og så synes jeg ting skjer for fort på mobilfronte, du rekker knapt nokk å få deg en supermobil før den er dårlig igjen.. :(

Lenke til kommentar

Kåseri er som en stil bare at den er fyllt med overdrevne påstander og skrivemåter som setter ting på spissen, innholdet er som oftest ironisk fyllt og humoristisk. For å sammeligne er en vanlig til mer stilren og statisk i den forstand at man ikke plutselig hiver seg ut med vågale påstander og overdreven kritikk. Dette er hovedtingene hvis jeg da ikke husker feil.

Jeg syns du kan trekke inn hvordan mobilene har påvirket oss i hverdagen og hvordan det eventuelt påvirker ungdommer og miljøene, bedriftene og de litt eldre.

Oppdatering:

Du kan trekke inn hvor stort business mobiltelefoner er og skrive hvordan ringelyder og MMS er blitt brukt og misbrukt.

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Forutenom det som allerede er nevnt ovenfor så kan du ta med disse "problemstillingene"/"temaene" som er interasanne:

- Trafikksikkerhet. (Handsfree, hjelper det?)

- Dyrt? (Innkjøp/bruk.)

- Er det virkelig nødvendig?

- Bruksområder.

- Stråling? (Skader det kroppen?)

- Status? (Dyr tlf. = status?)

- Hvordan påvirker mobilen det sosiale?

Og siden du går i skolen så kan du nok ta med;

- Hvordan påvirker mobilen ungdommen?

- Avhengighet? (:p)

- Forbud imot mobiltelefon i skoletiden; hvorfor..?

Ps:

Søk på forumet og du vil finne en bruker (tror det var c_u_m8/bandidos pelle) som skrev en stil om dette for en tid tilbake, der finner du mye morsomt og nyttig angående det du er ute etter ;) Dette ligger etsted på amobil.no forumet. Skulle gjerne ha funnet den for deg, men er litt i hastverk selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...