mr. fotball Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei, i morgen er det klart for norsk tentamen. Vi har så å si fått vite at en oppgave er å skrive en artikkel rundt mobiltelefonen. Jeg lurte da på om dere bare kunne luftet deres synspunkter rundt bruken av mobiltelefon. De aller fleste er nok enige om at den er en ressurs, men jeg hadde satt stor pris på å fått høre litt meninger. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Mener selv det kan være slitsomt å være så tilgjengelig. skrur ofte av telefonen for å få litt "ro" Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Må si meg ganske enig der Seserr. Prøver bare å få med meg flest sider å meninger angående emnet. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvis du ikke vet så fryktelig mye om mobiltelefoner så kanskje du ikke bør skrive akkurat den oppgaven men. Hvis du leser noen artikler på amobil.no så får du med deg noen synspunkter. Les litt rundt i forumet også. Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Kunnsakpene er det ikke noe i veien med, jeg synes bare det er interessant å høre forskjellige meninger og synspunkter rundt emnet. Kunnskaps delen er noe helt annet. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 jeg for min del skjønner meg ikke på folk som stadig skrur av mobilen sin.. halvbroren min f.eks, når jeg trenger å snakke med han, så ringer jeg moren hans, og ikke han, og da er jo hele poenget med å ha mobil borte.. lydløs heter en fin funksjon, da er man heller ikke heelt bort selv om fokl ikek når deg, og hvis ristinga fortsatt plager deg, så er det jo bare å skru den av i lydløs profilen.. jo, og så synes jeg ting skjer for fort på mobilfronte, du rekker knapt nokk å få deg en supermobil før den er dårlig igjen.. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Akkurat det har jeg skrevet stil om en gang også. Mener det ble et kåseri til slutt. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 ehh.. hva er forskjellen? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Kåseri er som en stil bare at den er fyllt med overdrevne påstander og skrivemåter som setter ting på spissen, innholdet er som oftest ironisk fyllt og humoristisk. For å sammeligne er en vanlig til mer stilren og statisk i den forstand at man ikke plutselig hiver seg ut med vågale påstander og overdreven kritikk. Dette er hovedtingene hvis jeg da ikke husker feil. Jeg syns du kan trekke inn hvordan mobilene har påvirket oss i hverdagen og hvordan det eventuelt påvirker ungdommer og miljøene, bedriftene og de litt eldre. Oppdatering: Du kan trekke inn hvor stort business mobiltelefoner er og skrive hvordan ringelyder og MMS er blitt brukt og misbrukt. Endret 9. november 2004 av Basus Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 For ikke å snakke om takeoff/bruk/misbruk av mobilkameraer! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Forutenom det som allerede er nevnt ovenfor så kan du ta med disse "problemstillingene"/"temaene" som er interasanne: - Trafikksikkerhet. (Handsfree, hjelper det?) - Dyrt? (Innkjøp/bruk.) - Er det virkelig nødvendig? - Bruksområder. - Stråling? (Skader det kroppen?) - Status? (Dyr tlf. = status?) - Hvordan påvirker mobilen det sosiale? Og siden du går i skolen så kan du nok ta med; - Hvordan påvirker mobilen ungdommen? - Avhengighet? () - Forbud imot mobiltelefon i skoletiden; hvorfor..? Ps: Søk på forumet og du vil finne en bruker (tror det var c_u_m8/bandidos pelle) som skrev en stil om dette for en tid tilbake, der finner du mye morsomt og nyttig angående det du er ute etter Dette ligger etsted på amobil.no forumet. Skulle gjerne ha funnet den for deg, men er litt i hastverk selv Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg skal fortelle mine behov ved en telefon. Jeg må ha no nytt. Men ikke det nyeste. Den må ha noe ingen andre har. Jeg MÅ ha en telefon som ingen andre jeg kjenner har. Være unik på mobilfronten. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Du kan jo også skrive om at mobbing over SMS/MMS foregår. Endret 9. november 2004 av SumSar Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Du kan jo også skrive om at mobbing over SMS/MMS foregår. Ikke som jeg vet om. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Nei, vet ikke om noe sånt her jeg går på skole heller, men undersøkelser viser at dette faktisk er et stort problem. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Du kan jo også skrive om at mobbing over SMS/MMS foregår. Ikke som jeg vet om. har vært borti personer som har bedrevet det. kunne forstå hensikten med det, men personen storkoste seg *for et samfunn* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå