Gå til innhold

Hardisk plutselig borte i windows

Anbefalte innlegg

D: disken min ble plutselig borte nå, jeg valgte at windows skulle fikse errors osv på den tools når du høyreklikker på disken. når den starta på nytt er den plutselig borte fra min datamaskin og i manage disk vises den som free space :cry::cry::cry:

kan noen hjelpe meg å fortelle meg hvordan jeg kan få tilbake den ?? hadde masse viktige saker der.. :( :( :( dritt windows ass..

Hvis noen vet om et program som kan gjenopprette disker så svar ! ! !

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå funnet ut at det er feil med MFT ( Master File Table)

Vet noen noe jeg kan gjøre for å få reddet noe data fra den \ få den oppe å gå igjen ? har prøvd flere programmer uten suksess.

har prøvd GetDataBack og prøver nå R-Studio. :cry:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

har kjøpt ny kabel nå men når jeg kjørte den Rstudio fikk jeg bare frem masse rare filer og mapper som jeg aldri har sett før og så sto det REcognized9 feks og FAT12 :wow: og FAT16, 32,... men ingen av de filene jeg savner. huff og huff

Til dere som kan noe om dette : hvis jeg lager ny partisjon der nå med NTFS, er det da vanskeligere eller lettere å redde data fra den ? ? ?

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
ok, sikkert bra men dette var vill bump (akuratt som jeg pleier og gjøre ) :p

OffT: I retningslinjene står det, etter hva jeg kan tolke, at dette er tillatt så lenge han kommer med ny, vesentlig info. Noe jeg mener han gjør her... Men de var riktignok litt tett opptil hverandre ja... Men det holder med ett smilefjes av hver, ikke 3 på rad ;)

OnT: Prøvd å sette den i en annen pc? Kan vi få litt info om pc specs, samt hvilken harddisk som er gåen?

Lenke til kommentar

Nei har ikke prøvd å sette den i en annen pc enda, kan prøve den på bror min sin pc og se om det hjelper.

Specs

MSI K7T266 Pro2

AMD 1800+

512MB DDR

GF4 Ti4200

HDDs

WD 80GB 8MB Cache

WD 160GB 8MB Cache <==== Gåen \ korrupt MFT

Win XP Pro ( Ikke SP2, har hørt mye rart om den ;) )

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Hei, jeg har også runde IDE kabler fra microplex, har også opplevd å få ett par disker ødelagt... Det har heldigvis vært innenfor garrantien, så jeg har fått nye.

Men mine ble totalt ødelagt... Virka ikke i noen andre pc'er heller... Jeg trodde at det var fordi jeg ikke hadde vifter forran de og at de ble for varme... rundt 40C

Jeg har GULE runde idekabler da... :p

Endret av Mental
Lenke til kommentar

kjipt :thumbdown: min disk er iorden fysisk men Master Fil Tabellen er herpa :(

Tror også det er noe bøll med Partisjons Tabellen. (et program ga melding om det )

Her er screen shot av resultatet fra scanningen til RStudio som jeg fikk anbefalt av en annen her på forumet.

Må jeg bare gi opp og formatere eller ?

post-62-1100206155_thumb.jpg

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...