Gå til innhold

Toll fra Play?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nesten samme problemet! Jeg vil bestille Band of Brothers, men det blir usaklig dyrt om det må fortolles! Fikser de det på en måte slik at hver pakke blir under 200,- ?

Det tviler jeg sterkt på...band of brothers er en dvd-pakke!

 

Play deler bare bestillingen opp når de har et pakketilbud bestående av dvd'er som også kan kjøpes enkelt...men, om du kjøper band of brothers, simpsons-seriene eller andre pakker der dvd'ene har felles cover så blir de sendt i en pakke!

Det var skikkelig kjipt! Det er jo helt tøysete hele regelverket! på Play.com koster det £ 29.99 for alle BoB...må jo ut med 800 eller noe her i Norge!

Lenke til kommentar
Hvordan er det med betaling på dette? Har aldri handlet fra utlandet før. Er det akkurat £20 du må ut med, eller er det noen lumske tillegsgebyrer? Det virker som et bra tilbud...

Ikke noe lunske greier fra play.com ihvertfall!:)

 

Om du betaler med Visa så følger de helt greie valutakurser!

Jepp... aldri tull med play.com. Brukt dem mange ganger.

 

Nice at de deler opp bargains...

Lenke til kommentar
Hvordan er det med betaling på dette? Har aldri handlet fra utlandet før. Er det akkurat £20 du må ut med, eller er det noen lumske tillegsgebyrer? Det virker som et bra tilbud...

Du må for all del ikke bestille for 20£ da går du på en smell, et pund er vel ca. 12. 50 eller noe sånn nå for tiden.

 

Personlig så bestiller jeg aldri noe som koster mer en 15 pund, da holder jeg meg under 200 kr.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med betaling på dette? Har aldri handlet fra utlandet før. Er det akkurat £20 du må ut med, eller er det noen lumske tillegsgebyrer? Det virker som et bra tilbud...

Du må for all del ikke bestille for 20£ da går du på en smell, et pund er vel ca. 12. 50 eller noe sånn nå for tiden.

 

Personlig så bestiller jeg aldri noe som koster mer en 15 pund, da holder jeg meg under 200 kr.

les tråden før du poster!

Lenke til kommentar
Hvordan er det med betaling på dette? Har aldri handlet fra utlandet før. Er det akkurat £20 du må ut med, eller er det noen lumske tillegsgebyrer? Det virker som et bra tilbud...

Du må for all del ikke bestille for 20£ da går du på en smell, et pund er vel ca. 12. 50 eller noe sånn nå for tiden.

 

Personlig så bestiller jeg aldri noe som koster mer en 15 pund, da holder jeg meg under 200 kr.

les tråden før du poster!

Beklager, har lest posten. Burde ha skrevet pr. pakke, og det var forresten ikke den første posten jeg quotet.

 

Men noen skal jo ha alt inn med spade.

Lenke til kommentar

Order Reference(s) : xxx

 

Item : The Usual Suspects - Special Edition (2 Discs)

Price : £6.66

Quantity : 1

Delivery Cost : Free

Payment : Credit Card

 

Order Reference(s) : xxx

 

Item : Addams Family Values

Price : £6.66

Quantity : 1

Delivery Cost : Free

Payment : Credit Card

 

Order Reference(s) : xxx

 

Item : Once Upon A Time In America - Special Edition (2 Discs)

Price : £6.66

Quantity : 1

Delivery Cost : Free

Payment : Credit Card

 

tre forskjellige pakker, ja. takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Jeg har nesten samme problemet! Jeg vil bestille Band of Brothers, men det blir usaklig dyrt om det må fortolles! Fikser de det på en måte slik at hver pakke blir under 200,- ?

Det tviler jeg sterkt på...band of brothers er en dvd-pakke!

 

Play deler bare bestillingen opp når de har et pakketilbud bestående av dvd'er som også kan kjøpes enkelt...men, om du kjøper band of brothers, simpsons-seriene eller andre pakker der dvd'ene har felles cover så blir de sendt i en pakke!

man får også band of brothers som 5 enkle dvd å ( ene og en disk selges)

Lenke til kommentar
Jeg har nesten samme problemet! Jeg vil bestille Band of Brothers, men det blir usaklig dyrt om det må fortolles! Fikser de det på en måte slik at hver pakke blir under 200,- ?

Det tviler jeg sterkt på...band of brothers er en dvd-pakke!

 

Play deler bare bestillingen opp når de har et pakketilbud bestående av dvd'er som også kan kjøpes enkelt...men, om du kjøper band of brothers, simpsons-seriene eller andre pakker der dvd'ene har felles cover så blir de sendt i en pakke!

man får også band of brothers som 5 enkle dvd å ( ene og en disk selges)

Sikker på dette? Det er jo bokser... :hmm:

Lenke til kommentar
Joda, men også billigere enn 800 som du skisserer.

 

Det vil forøvrig bli enda billigere dersom du importerer fra play, og står for fortollingen selv (mulig posten har satt ned satsene sine på fortolling, slik det blir like billig om de gjør det).

Eller kjenner noen som bor i EU. Da kan du bestille filmene dit og be de sende den videre til deg. Da regnes det som gave, og verdigrensen er 1000,- NOK.

 

PS: Jeg forsøkte å bestille noen filmer til en kompis i Norge, og Amazon skrev på pakken at det var en gave (verdien var ca. 500,-). Tollvesenet godtok ikke det, siden pakken ble sendt fra et firma i utlandet. Må mao sendes fra en privatperson for at grensen skal være 1000,- ... :nei::nei:

Lenke til kommentar

Noe som jeg såvidt glimtet i noe tollgreier som stod i VG eller Dagbladet en dag var at når tollgrunnlag skal beregnes skal først den britiske mva. trekkes fra. Jeg husker ikke hvor mange prosent det var, men om en har kjøpt noe for 220 kr, så tror jeg at det vil bli under 200 kr om den britiske mva. trekkes fra. Dog er jeg usikker på om de har mva. i det heletatt i Jersey (der play.com holder til). Noen som vet mer om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...