Steinar2k Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har en bærbar som er kjøpt på whitebox.no Modellen er CL56 Den har fungert helt fint i 2 måneder men plutselig å har USB portene sluttet å fungere. Har prøvd: Avinstallere/Reinstallere ServicePack2 Avinstallere/Reinstallere/oppdatert USB driveren. Det ser ut som om musen ikke får strøm siden den ikke begynner å lyse, har prøvd flere mus, den eksterne harddisken min fungerer heller ikke. Maskinen finner den ikke. Dette har ikke vært et problem før. Noen som vet hva dette kan være? MVh Steinar Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har akkurat samme problemet, i tillegg til at lyden ikke fungerer.. Det er litt merkelig, for når jeg kobler noe på usb-portene, så får "enhetene" strøm, men dukke likevel ikke opp på pc'en.. Hadde en oppgradering av bios muligens fungert?? Eller har noen hatt lignende problem, og løst dette på en annen måte?? På forhånd takk for all hjelp.... Lenke til kommentar
harsan Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Eg òg sliter med samme problem. Enhetane får strøm, men det er alt. Har du funne ei løysing på problemet Pengi? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Har dere alle CL56? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 det første jeg gjorde da jeg kjøpte min cl56 for et drøyt år siden var å oppdatere bios til siste versjon, så jeg vet ikke om min hadde problemet før jeg la inn ny bios. har du prøvd dette? CL56 BIOS og drivere finner du her: http://www.compal.com/asp/driver_dnd/e_dow...51/Drivers/v006 Lenke til kommentar
harsan Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hei og takk for svar Bios-oppdatering er vel det einaste eg ikkje har prøvd. Ser det er bios og drivera til cl51, fungerar dei like bra til cl56 òg? Kva er siste bios-versjon til cl56? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 CL51 = CL56. Hvis du ser under maskina di så finner du en merkelapp der det står CL51. CL56 er bare en oppdatert versjon av CL51. Siste versjon av BIOS er (tror jeg) 1.40. Du kan jo gå inn i bios'en under oppstart og sjekke hvilken versjon du har. Jeg hadde 1.20 før jeg oppdaterte. Lenke til kommentar
harsan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Der er versjon 1.20 eg har. Kanskje det berre er meg, men eg kan ikkje finne noko bios på den liken du gav meg. Kun BIOS flash utility. Men eg fann versjon 1.40 her http://www.bizcom-us.com/support/TechSuppo...adPage.htm#cl56 Lenke til kommentar
harsan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Då har eg oppdatert bios til versjon 1.40, MEN det hjalp ikkje stort på problemet mitt. Begynner å gå tom for idear.. Noken som har en anelse om kva som kan vere feil? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Gå inn på enhetsbehandlig (start->kjør->devmgmt.msc, avinstaller de enhetene det er snakk om, start maskinen på nytt, plugg enhetene inn i usb-porten og vent på at windows varsler at enhetene er installert og klar til bruk. Lenke til kommentar
harsan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Prøvde dette, men fortsatt samme problem. Har tidlegare gjennomført en "clean install", og installert dei nyaste dirverane til pc'en. Prøvde òg å resette CMOS, men uten resultat. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Tenkte jeg skulle vekke til live denne tråden: Min lillebror har arvet min CL56 og har nå ikke lenger USB-porter som fungerer etter sånn ca 3 år. Kan det kanskje fikses med å oppdatere BIOS? Maskinen har ikke hatt noen slike problemer før, og den har kjørt Vista i snart et år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå