Gå til innhold

Hvor varm kan en AMD 64 3500+ være?

osoerebo

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg syns CPU'en min er i overkant varm. Jeg har nett satt sammen det nye systemet mitt og etter 10 minutter i BIOS så er temperaturen kommet opp i 59 grader C. Jeg har ikke installert noe OS enda.. Jeg bruker viften som kom med prosessoren og eg har smurt et tynt lag med Artic Silver 5 kjølepasta på.

Jeg går jo ut i fra at temperaturen på CPU'en vil stige når jeg begynner å installere Windows. Hvor varm kan den være før jeg må vurdere å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. 

Jeg syns CPU'en min er i overkant varm.  Jeg har nett satt sammen det nye systemet mitt og etter 10 minutter i BIOS så er temperaturen kommet opp i 59 grader C.  Jeg har ikke installert noe OS enda..  Jeg bruker viften som kom med prosessoren og eg har smurt et tynt lag med Artic Silver 5 kjølepasta på. 

Jeg går jo ut i fra at temperaturen på CPU'en vil stige når jeg begynner å installere Windows.  Hvor varm kan den være før jeg må vurdere å gjøre noe med det?

Tok du vek thermal paden under kjøleren??hvis det skulle hatt noe å si da...etter som eg har forstått det så er det ikke bra med får mye pasta under for da kan cpuen bli for varm. ellers så bør tempen ligge under 85graderC. Cpuen blir ødelagt når den ligger over den tempen over lengre tid.

Og skjekk om du har montert kjøleren riktig og kjenn på kjøleribben. Er den 60C så holder du ikke lenge på den. Kan være feilvisning i biosen, som b0nna sa.

Edit: b0nna kom før meg der ja....

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Jeg har vel ikke noen ekstra vifter utenom den i strømforsyningen. Godt muligt at BIOS'en viser feil. Jeg leste en plass at AMD 64 har en innebygd shut-down funksjon når CPU temperaturen overstiger 70 grader. Jeg får se hva som skjer når jeg får opp Windows.

Lenke til kommentar
59 grader i bios er grusomt varmt. ikkenoe å si på det, min ligger på 50 på 100% load ( i en shuttle ). hva slags kjøler bruker du ?

Grusomt varmt er det vel ikke da. Maskinen er ikke idle når den står i bios.

Utilstrekkelig lufting + bios oppdatering kan være alt som mangler.

osoerebo: har du oppdatert til nyeste bios? Hva hvis du tar av dekslet, tempen faller vel en del da?

Lenke til kommentar

bytt bios du, bygde en amd 64 maskin her i forrige uke, og den var over 70grader under installering av windows og programmer. la inn nyeste bios og så datt den ned på 40 tallet med en gang.

dette er desverre et problem med veldig mange amd 64 maskiner. mene bios fikser de fleste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...