el_cash Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 noen som kan anbefale meg en veldig liten/enkel html-editor som kan sjekke/korrigere mine syntaxer, og kanskje forenkle innlegging i tabeller? jeg lager en laaang tabell (fem kolonner og 180 rader til å starte med, skal muligens utvides) hvor jeg har masse å knotte inn, og kunne gjerne ønske meg noen tips om hvordan dette kan gjøres på en enklest mulig måte. grunnen til at jeg ønsker å gjøre dette i html er ganske enkelt fordi det er linker i en av kolonnene, og jeg ønsker å kunne oppdatere *alt* i tabellen fra ett sted (ett html-dokument, i dette tilfellet). ønsker ikke å bruke excel-tabeller, heller ikke importere fra excel til html, da jeg vil at koden skal være så "ren" som mulig, slik at den lett kan forandres. ps: jeg er på ingen måte dreven i html. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Bruk heller HTML på korrekt vis du - i samband med CSS. www.htmldog.com For å svare på topic, så er Notepad 2 det du er ute etter. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvem i all verden lager tabelllayout med 180 kollonner? Virker ikke akkurat som om det er layout han skal lage. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvem i all verden lager tabelllayout med 180 kollonner?Virker ikke akkurat som om det er layout han skal lage. Les ordentlig, da. 5 kolonner, og 180 rader. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Roger Johansson skrev sist en veldig bra artikkel om tabeller, den burde du lese: Bring on the Tables! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Hvem i all verden lager tabelllayout med 180 kollonner?Virker ikke akkurat som om det er layout han skal lage. Les ordentlig, da. 5 kolonner, og 180 rader. Ja? col1: col2: col3: col4: col5: col1 col2 col3 col4 col5 col1 col2 col3 col4 col5 col1 col2 col3 col4 col5 Ser enda ut som tabulær data i mine øyne. edit: rota litt. Endret 9. november 2004 av LoS Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Han reagerte fordi du sa 180 KOLONNER.. Edit: col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 col1 | col2 | col3 | col4 | col180 Blir det ikke slik ? Kolonnene går nedover, radene bortover.. Edit2: Jaok, du redigerte også ja.. Endret 9. november 2004 av Marvil Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 takker for svar - og ja, det er 5 kolonner og 180 rader det er snakk om; altså smal (i bredden), men laaang (høy) side. skal sjekke ut linkene dere har gitt meg, mange gode tips her! Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 notepad2 var genial! ypperlig! men jeg har flere problemer nå: har nå fått begynt på tabellen (som ikke blir ferdig de første 200 årene), men mangler litt på design-biten. for at stilen skal matche andre sider på samme domene så trenger jeg hjelp til to ting: jeg har et bakgrunnsbilde på 1941 x 453 pixler i jpeg-format som jeg ønsker skal være i nåværende høyde/bredde-forhold, men som skal "følge siden" helt øverst, dvs hvis jeg øker skjermoppløsning eller vindustørrelse, så skal bildet "henge med" i samme høyde/bredde-forhold, og være på toppen av siden (håper dette var forståelig)... i tillegg skal jeg ha en logo øverst til venstre på nevnte side, altså oppå ovennevnte bakgrunnsbilde, og denne logoen er på 110 x 90 pixler. både html-dokumentet med tabellene (tabell.html), bakgrunnsbildet (bakgrunn.jpeg) samt logoen (logo.gif) skal ligge i samme mappe på serveren, kall denne gjerne "tabellmappe" hvordan skal jeg få kodet til dette? har prøvd å få til dette i halvannen time, men jeg er totalt newbie på html/css og står fullstendig fast her... hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå