Gå til innhold

lett html-editor med (tabell-) og syntax-sjekker?

Anbefalte innlegg

noen som kan anbefale meg en veldig liten/enkel html-editor som kan sjekke/korrigere mine syntaxer, og kanskje forenkle innlegging i tabeller?

jeg lager en laaang tabell (fem kolonner og 180 rader til å starte med, skal muligens utvides) hvor jeg har masse å knotte inn, og kunne gjerne ønske meg noen tips om hvordan dette kan gjøres på en enklest mulig måte. :)

grunnen til at jeg ønsker å gjøre dette i html er ganske enkelt fordi det er linker i en av kolonnene, og jeg ønsker å kunne oppdatere *alt* i tabellen fra ett sted (ett html-dokument, i dette tilfellet). ønsker ikke å bruke excel-tabeller, heller ikke importere fra excel til html, da jeg vil at koden skal være så "ren" som mulig, slik at den lett kan forandres.

ps: jeg er på ingen måte dreven i html. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem i all verden lager tabelllayout med 180 kollonner?

Virker ikke akkurat som om det er layout han skal lage.

Les ordentlig, da. 5 kolonner, og 180 rader. :roll:

Ja?

col1: col2: col3: col4: col5:

col1 col2 col3 col4 col5

col1 col2 col3 col4 col5

col1 col2 col3 col4 col5

Ser enda ut som tabulær data i mine øyne.

edit: rota litt.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Han reagerte fordi du sa 180 KOLONNER..

Edit:

col1 | col2 | col3 | col4 | col180

Blir det ikke slik ? Kolonnene går nedover, radene bortover..

Edit2: Jaok, du redigerte også ja..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

notepad2 var genial! ypperlig! :yes: men jeg har flere problemer nå:

har nå fått begynt på tabellen (som ikke blir ferdig de første 200 årene), men mangler litt på design-biten. for at stilen skal matche andre sider på samme domene så trenger jeg hjelp til to ting:

jeg har et bakgrunnsbilde på 1941 x 453 pixler i jpeg-format som jeg ønsker skal være i nåværende høyde/bredde-forhold, men som skal "følge siden" helt øverst, dvs hvis jeg øker skjermoppløsning eller vindustørrelse, så skal bildet "henge med" i samme høyde/bredde-forhold, og være på toppen av siden (håper dette var forståelig)...

i tillegg skal jeg ha en logo øverst til venstre på nevnte side, altså oppå ovennevnte bakgrunnsbilde, og denne logoen er på 110 x 90 pixler.

både html-dokumentet med tabellene (tabell.html), bakgrunnsbildet (bakgrunn.jpeg) samt logoen (logo.gif) skal ligge i samme mappe på serveren, kall denne gjerne "tabellmappe"

hvordan skal jeg få kodet til dette? har prøvd å få til dette i halvannen time, men jeg er totalt newbie på html/css og står fullstendig fast her... hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...