mlwirak Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Test av Sony Cyber-shot DSC-P150 Sony P150 er markedets minste kamera med 7 megapiksler. Kameraet er en videreutvikling av det meget gode P100, og har 3x optisk zoom fra Carl Zeiss. Har det noen hensikt med 7 megapiksler på et så lite kamera? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Og dette kameraet er på vei til meg nå. Håper det kommer snart Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Fikk kameraet på døra for en time siden. Bestillte kameraet forrige Torsdag, ga kr 3799,- hos nettbutikken til Elkjop. Nå har plutselig Elkjop satt opp prisen til kr 4199,- Lenke til kommentar
RitaWJ Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Er dere fornøyd med det dere som har fått det? Lenke til kommentar
kingbee Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ser at komplett selger det for 3995,- (farge svart) Lenke til kommentar
joostein Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Sist gang jeg var innom japan photo i Bergen så jeg hadde de det til under 4000kr der også. ~Jostein Endret 9. november 2004 av joostein Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det jeg la merke til i farta var en liten skrivefeil "Lysstyrken på optikken er ørlite svarere enn normalt". Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Testen illustrerer "problemet" med terningkastmetoden: Hvorfor skal et kamera med et antall innvendinger (fargestikk, dårlig blits, etc) få en sekser? En større poengskala ville skille "klinten fra hveten" på en bedre måte. For så vidt viser sekseren bare at testeren synes dette kamera er blant de aller beste i sin klasse på testtidspunktet, men man kan ikke enkelt bruke testen til å sammenligne med andre kameraer. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det hadde vært en fordel med testmetoder som hadde en vitenskapelig basis som ikke ble foreldet sånn at man kunne sammenligne alle typer kamera til alle tider. Men jeg antar at de fleste som kjøper den type kamera ikke er spesielt interessert i det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Testen illustrerer "problemet" med terningkastmetoden: Hvorfor skal et kamera med et antall innvendinger (fargestikk, dårlig blits, etc) få en sekser? En større poengskala ville skille "klinten fra hveten" på en bedre måte. For så vidt viser sekseren bare at testeren synes dette kamera er blant de aller beste i sin klasse på testtidspunktet, men man kan ikke enkelt bruke testen til å sammenligne med andre kameraer. Det er akkurat det du kan, om du fjerner terningkastene og leser selve testen istedenfor. Ser på sammenligningsbildene og grafene. Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 "Man kan altså trygt kjøpe et så rimelig MemoryStick som mulig" Det kan du ikke hvis du vil filme i VGA kvalitet, da er det kun Pro utgaven som er god nok. Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Er det bare meg, eller er bildene faktisk noe grumsete ? .. Se f.eks. på bildet av slottet; her ser jeg tydelig grums, selv i full størrelse. Er det kvaliteten på kameraet som ikke var satt på fullt, eller er det ikke bedre? (og ja, jeg spør av uvitenhet, ikke for å kritisere) Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Kameraet er nå under bestilling, men lurer på hvilket minne jeg skal kjøpe til. Ser på komplett at de har et Sandisk Memory Stick PRO, 512 Mb til 875,- og etSandisk MEmory Stick PRO DUO til 949. Vil det være noen ytelsesforskjell på disse kortene? Duokortet kan jeg jo bruke på p900 telefonen også, men hvis ytelsen er dårligere blir det nok ikke til det. Hvor stor er forskjellen i forhold til de myyye dyrere Sony-kortene? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sandisk har faktisk kommet bedre ut i test enn Sony sine kort. Ihvertfall har jeg hørt dette. Når det gjelder minnekort, så sjekk at P900 støtter PRO-kort. Jeg tror nemlig den kun støtter vanlige... Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Kameraet er nå under bestilling, men lurer på hvilket minne jeg skal kjøpe til. Ser på komplett at de har et Sandisk Memory Stick PRO, 512 Mb til 875,- og etSandisk MEmory Stick PRO DUO til 949. Vil det være noen ytelsesforskjell på disse kortene? Duokortet kan jeg jo bruke på p900 telefonen også, men hvis ytelsen er dårligere blir det nok ikke til det. Hvor stor er forskjellen i forhold til de myyye dyrere Sony-kortene? DUO kortene passer vel ikke til DSCP150? Kan kun bruke MemoryStick/MemoryStick PRO. Selv går jeg for ett Pro kort fra Sandisk på 512MB. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Duo passer uten problemer det, det følger jo med adapter Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hmmm... har tydligvis litt å lære jeg Følger adapteret med Duo kortet? Jeg kan ihvertfall ikke se at det fulgte med kameraet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Om du ser bildet her, så ser du hvordan adapteren ser ut: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121851&cks=PRL Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Aha, da lærte jeg noe nytt i dag og... Lenke til kommentar
turid-laila Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 ser at blitsen ikkje kjem så bra ut, men at det finst en ekstra blits som tilbehør? stemmer dette? kameraet har ikkje tilbehørssko, så det virkar litt rart.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå