eXpho Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) heisann, sitter her å fundere på hvilket skjermkort jeg burde velge. Jeg skal maks legge 4200 kroner i et skjermkort. Jeg har shuttle så er ikke akkurat så veldig god plass i det. Hva burde jeg velge av skjermkort for å få best mulig ytelse av geforce og x800 ? pluss at det må få plass i maskinen. har et i siktet: Sapphire Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP,ATI X800XT PE, VIVO, Full-Retail Endret 9. november 2004 av eXpho Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvis valget står mellom X800XT PE og 6800GT, så velger du så klart ATI kortet! Selv har jeg ett 6800 Ultra kort @ 430/1200 og er fornøyd med det. Men klarer du å vente lenger, så kommer ATI sin R500 på nyåret. Lenke til kommentar
eXpho Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Skal ha det beste kortet man får plass inn i et shuttle kabinett. Vet at asus sine geforce kort ikke passer helt bra iallefall. Jeg vil ha best mulig kort som passer fint i shuttlen og som ikke er dyrere enn 4200kroner Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har det Sapphire kortet selv og er kjempeforøyd med det, så det er absolutt et godt valg. Jeg vet ikke hvor god plass det er i en shuttle, men syns faktisk ikke x800 kortet er så stort. Har ikke no erfaring med Nvidia kort, men jeg tror du vil bli akkurat like fornøyd med et 6800GT, så valget er ditt. Kan være at Nvidia kortet er noe større en x800....? Lenke til kommentar
eXpho Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Tror nok geforce korta er litt større. Har hørt at POV og MSI sine geforce kort sine får plass. Men jeg vet jo ikke hvilke kort som er best, bruker maskinen mest til spilling. Lengden på shuttlen er 30 cm og av de er det bare plass til 25 cm langt skjermkort maks. Endret 9. november 2004 av eXpho Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Som sagt, hvis valget står mellom GF6800 GT og Radeon X800 XT PE, så er ATI-kortet helt klart det beste valget av de to, med mindre det er snakk om ren OpenGL/linux-bruk. Dessuten tar ATI-kortet en del mindre plass enn Geforce-kortet. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 heisann, sitter her å fundere på hvilket skjermkort jeg burde velge. Jeg skal maks legge 4200 kroner i et skjermkort. Jeg har shuttle så er ikke akkurat så veldig god plass i det. Hva burde jeg velge av skjermkort for å få best mulig ytelse av geforce og x800 ? pluss at det må få plass i maskinen.har et i siktet: Sapphire Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP,ATI X800XT PE, VIVO, Full-Retail Team-iQ Expho? Men jeg synes det er misbruk av penger å kjøpe XT PE når man SÅÅ lett kan gjøre et x800pro vivo om til et XT PE. Om du er iQ karen så ville jeg helt klart valgt x800 om du skal spille Counter-Strike Source. Lenke til kommentar
eXpho Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Heh. Er nok meg det ja. Men jeg skal ikke spille no source det er iallefall sikkert. Går i 1.6 vettu, og CZ. Men er x800 bedre enn geforce 6800 på spill sånn generelt sett ? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Heh. Er nok meg det ja. Men jeg skal ikke spille no source det er iallefall sikkert. Går i 1.6 vettu, og CZ. Men er x800 bedre enn geforce 6800 på spill sånn generelt sett ? På direcX9 er ATi best og på OpenGL er nVidia best sånn er det. Hva tenker du på HL2/Doom? Er de som er forskjellen egentlig. Lenke til kommentar
eXpho Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Kommer vel til å bli litt doom spilling. Spiller mest cs. Vil ha et skjermkort jeg kan ha en god stund før neste gang jeg må oppgradere. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kan kjøpe denne x800pro@xt. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304781&cks=PRL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå