Gå til innhold

Logitech Z-5500 til X-Box, TV, VCR, dvd og bærbar?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg vurderer å bytte ut sorround anlegget mitt i stuen til Logitech Z-5500.

Det anlegget jeg har nå er bare "boss" med en sub som ruler like mye som en svenske på blåbærtur!

Jeg vurderer som sagt å benytte meg av Logitech Z-5500, men er redd for at rommet kan bli for stort for disse. Rommet er ca. 5 x 6 meter og høytalerene skal festes oppe i hvert hjørne av rommet.

Er det noen som har f.eks Z-680 i lignende rom størrelse som jeg viser til?

Fungerer det?

Og som jeg nevnte i topicen så skal jeg koble en del ting til disse høytalerene.

Men er det nok tilkoblings muligheter?

TV

X-Box

DVD spiller

Video maskin

Bærbar pc

Vil dette kunne kobles sammen?

Ellers så hørte jeg en plass at høytaler ledningen er fastmontert på satelitt høytalerene. Stemmer dette?

Håper ikke det.....jeg har allerede trykket kabler som kosta en liten formue.

Vil helst ikke rive ut disse ledningene. Først og fremst på grunn av kvaliteten og ikke minst at jeg har ett skult anlegg til ledningene.

Håper noen kan svare meg...for jeg er klar til å bestille! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rommet blir vel ikke for stort.. men hvorfor må du ha dem i hvert hjørne av rommet?

Hei,

Fordi at når jeg bygget huset så ville jeg ha

skjulte ledninger og mulighet for sorround.

Derfor har jeg laget veggboks opp under taket i hvert hjørne.

Og så ser det mye finere ut enn når det henger ledning nedover veggen.

Lenke til kommentar

Hellu

Fikk nettopp mine Z-5500, og jeg må nok desverre skuffe deg, kablene er fastmonterte på satelittene.....

Sub'en er gigantisk. Rimelig lav WAF på den :cry:

Oppgraderte fra et DTT-2500 og volummessig er de (Z-5500) i en annen liga. De virker litt "trange" foreløpig, så de trenger nok litt innspilling. Har litt susing i sub'en, men skal teste litt andre tilkoblinger.

Endret av toennes
Lenke til kommentar
Hellu

Fikk nettopp mine Z-5500, og jeg må nok desverre skuffe deg, kablene er fastmonterte på satelittene.....

Sub'en er gigantisk. Rimelig lav WAF på den :cry:

Oppgraderte fra et DTT-2500 og volummessig er de i en annen liga. De virker litt "trange" foreløpig, så de trenger nok litt innspilling. Har litt susing i sub'en, men skal teste litt andre tilkoblinger.

fastmonterte sier du?? nei og nei.. :no:

Lenke til kommentar

Ikke bare det, men stativet er også fastmontert. Det kan vendes mellom to posisjoner slik at satelittene kan stå på hylle eller skrus fast rett på veggen. Det er ikke store muligheter for å vinkle satelittene dersom de ikke skal "stråle" vinkelrett mot lytteposisjon.

Så også et review på nettet hvor noen hadde skrudd av festet på disse høytalerene. Resultatet ble da at festet inni høytaleren løsnet......

Endret av toennes
Lenke til kommentar

Men hvis jeg klipper ledningene og lodder de sammen med de kablene jeg har og bruker krympeplast rundt de. Vil jeg få mer støy i høytalerene da?

Vet at på en del slike høytalere se er det hull for andre fester som du fester med en skrue. Jeg har det på de høytalerene jeg har nå.

Da har jeg mulighet til å vinkle de slik jeg vil ha de.

Lenke til kommentar

jeg har z-680, og kablene er ikke fastmontert!!!!

du vil ikke få noe mer støy hvis du gjør jobben sikkelig!

og jeg har et rom på 4x6 de er helt supre,men den har kanskje ikke nok aux-in porter den har coaxial/digital så hvis du vil ha de kontaktene inn så må du bytte på.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hellu

Sub'en er gigantisk. Rimelig lav WAF på den  :cry:

Oppgraderte fra et DTT-2500 og volummessig er de i en annen liga. De virker litt "trange" foreløpig, så de trenger nok litt innspilling. Har litt susing i sub'en, men skal teste litt andre tilkoblinger.

fastmonterte sier du?? nei og nei.. :no:

Fastmontert! :thumbdown:

Skikkelig dårlig!

Lenke til kommentar
Går vel greit å kjøpe en dts dekoder og koble mellom høytalerne og alt du vil ha koblet til. Da får du fort mange fler etilkoblingsmuligheter.

dts dekoder?

Hva er det og hvor mye koster noe slik?

Og hvor stor en en slik ting?

Jeg er så klar til å bestille, men hvis jeg ikke klarer å koble meg opp

med alle de tingene jeg har så kan jeg ikke bestille de.

Irriterende med de kablene som er fastmonterte gitt

Lenke til kommentar
En slik dekoder er ganske liten. ER vel mer en liten boks som kobler samme alle enhetene. Koster ca 1100, og selges de fleste steder.

hehe...1100 kroner?

Og høytalerene koster 2900.

Dyr måte å få koblet til alt da.

Finnes det ingen billigere måte?

Lenke til kommentar
En slik dekoder er ganske liten. ER vel mer en liten boks som kobler samme alle enhetene. Koster ca 1100, og selges de fleste steder.

hehe...1100 kroner?

Og høytalerene koster 2900.

Dyr måte å få koblet til alt da.

Finnes det ingen billigere måte?

På Logitech Z-680 og Z-5500 er det DTS 5.1 / DTS 96/24 og Dolby Digital 5.1 decodere innebygd i styre enheten :=)

sjekk her:

http://www.logitech.com/index.cfm/products...,CONTENTID=9486

Lenke til kommentar
Heisann,

Jeg vurderer å bytte ut sorround anlegget mitt i stuen til Logitech Z-5500.

Det anlegget jeg har nå er bare "boss" med en sub som ruler like mye som en svenske på blåbærtur!

Jeg vurderer som sagt å benytte meg av Logitech Z-5500, men er redd for at rommet kan bli for stort for disse. Rommet er ca. 5 x 6 meter og høytalerene skal festes oppe i hvert hjørne av rommet.

Er det noen som har f.eks Z-680 i lignende rom størrelse som jeg viser til?

Fungerer det?

Og som jeg nevnte i topicen så skal jeg koble en del ting til disse høytalerene.

Men er det nok tilkoblings muligheter?

TV

X-Box

DVD spiller

Video maskin

Bærbar pc

Vil dette kunne kobles sammen?

Ellers så hørte jeg en plass at høytaler ledningen er fastmontert på satelitt høytalerene. Stemmer dette?

Håper ikke det.....jeg har allerede trykket kabler som kosta en liten formue.

Vil helst ikke rive ut disse ledningene. Først og fremst på grunn av kvaliteten og ikke minst at jeg har ett skult anlegg til ledningene.

Håper noen kan svare meg...for jeg er klar til å bestille! :dribble:

alså Z-5500 er kongen på haugen

kasta inn fra logitech.com

-----------------------------------------------------------------------

6 kanaler direkte (3 ministereokontakter) til 3 analoge mini-stereoinnganger , som cd- og dvd-spillere, PlayStation 2, Xbox eller 2-kanals lydkort til pc

-----------------------------------------------------------------------

alså du kan ha opp til 6 analoge mini-stereo plugger koblet til Z-5500 alså hva som helst med mini-stereo plug (eks: CD,iPod,DVD,PC,TV,VCR)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...