M-WaWe Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Heisann, Jeg vurderer å bytte ut sorround anlegget mitt i stuen til Logitech Z-5500. Det anlegget jeg har nå er bare "boss" med en sub som ruler like mye som en svenske på blåbærtur! Jeg vurderer som sagt å benytte meg av Logitech Z-5500, men er redd for at rommet kan bli for stort for disse. Rommet er ca. 5 x 6 meter og høytalerene skal festes oppe i hvert hjørne av rommet. Er det noen som har f.eks Z-680 i lignende rom størrelse som jeg viser til? Fungerer det? Og som jeg nevnte i topicen så skal jeg koble en del ting til disse høytalerene. Men er det nok tilkoblings muligheter? TV X-Box DVD spiller Video maskin Bærbar pc Vil dette kunne kobles sammen? Ellers så hørte jeg en plass at høytaler ledningen er fastmontert på satelitt høytalerene. Stemmer dette? Håper ikke det.....jeg har allerede trykket kabler som kosta en liten formue. Vil helst ikke rive ut disse ledningene. Først og fremst på grunn av kvaliteten og ikke minst at jeg har ett skult anlegg til ledningene. Håper noen kan svare meg...for jeg er klar til å bestille! Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Ingen har som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har prøvd og sett Z-680 (den som var kongen før Z-5500..) den hadde ikke fastmonterte ledninger. Rommet blir vel ikke for stort.. men hvorfor må du ha dem i hvert hjørne av rommet? Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Rommet blir vel ikke for stort.. men hvorfor må du ha dem i hvert hjørne av rommet? Hei, Fordi at når jeg bygget huset så ville jeg ha skjulte ledninger og mulighet for sorround. Derfor har jeg laget veggboks opp under taket i hvert hjørne. Og så ser det mye finere ut enn når det henger ledning nedover veggen. Lenke til kommentar
toennes Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Hellu Fikk nettopp mine Z-5500, og jeg må nok desverre skuffe deg, kablene er fastmonterte på satelittene..... Sub'en er gigantisk. Rimelig lav WAF på den Oppgraderte fra et DTT-2500 og volummessig er de (Z-5500) i en annen liga. De virker litt "trange" foreløpig, så de trenger nok litt innspilling. Har litt susing i sub'en, men skal teste litt andre tilkoblinger. Endret 10. november 2004 av toennes Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hellu Fikk nettopp mine Z-5500, og jeg må nok desverre skuffe deg, kablene er fastmonterte på satelittene..... Sub'en er gigantisk. Rimelig lav WAF på den Oppgraderte fra et DTT-2500 og volummessig er de i en annen liga. De virker litt "trange" foreløpig, så de trenger nok litt innspilling. Har litt susing i sub'en, men skal teste litt andre tilkoblinger. fastmonterte sier du?? nei og nei.. Lenke til kommentar
toennes Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Ikke bare det, men stativet er også fastmontert. Det kan vendes mellom to posisjoner slik at satelittene kan stå på hylle eller skrus fast rett på veggen. Det er ikke store muligheter for å vinkle satelittene dersom de ikke skal "stråle" vinkelrett mot lytteposisjon. Så også et review på nettet hvor noen hadde skrudd av festet på disse høytalerene. Resultatet ble da at festet inni høytaleren løsnet...... Endret 10. november 2004 av toennes Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Fikk nettopp mine Z-5500, og jeg må nok desverre skuffe deg, kablene er fastmonterte på satelittene..... Men hvis jeg klipper ledningene og lodder de sammen med de kablene jeg har og bruker krympeplast rundt de. Vil jeg få mer støy i høytalerene da? Vet at på en del slike høytalere se er det hull for andre fester som du fester med en skrue. Jeg har det på de høytalerene jeg har nå. Da har jeg mulighet til å vinkle de slik jeg vil ha de. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 jeg har z-680, og kablene er ikke fastmontert!!!! du vil ikke få noe mer støy hvis du gjør jobben sikkelig! og jeg har et rom på 4x6 de er helt supre,men den har kanskje ikke nok aux-in porter den har coaxial/digital så hvis du vil ha de kontaktene inn så må du bytte på. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Går vel greit å kjøpe en dts dekoder og koble mellom høytalerne og alt du vil ha koblet til. Da får du fort mange fler etilkoblingsmuligheter. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hellu Fikk nettopp mine Z-5500, og jeg må nok desverre skuffe deg, kablene er fastmonterte på satelittene..... Sub'en er gigantisk. Rimelig lav WAF på den Oppgraderte fra et DTT-2500 og volummessig er de i en annen liga. De virker litt "trange" foreløpig, så de trenger nok litt innspilling. Har litt susing i sub'en, men skal teste litt andre tilkoblinger. fastmonterte sier du?? nei og nei.. Fastmontert! Skikkelig dårlig! Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Kablene er fastmontert med rca plugg i enden. Dekoderen er bedre, lyden er bedre, og det er faktisk mulighet for flere stereokilder (2 mer enn z-680). Jeg sitter i ett 4x5 rom akkurat nå, og det lyder bra, men det spiller lavere enn z-680, og klarere. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Går vel greit å kjøpe en dts dekoder og koble mellom høytalerne og alt du vil ha koblet til. Da får du fort mange fler etilkoblingsmuligheter. dts dekoder? Hva er det og hvor mye koster noe slik? Og hvor stor en en slik ting? Jeg er så klar til å bestille, men hvis jeg ikke klarer å koble meg opp med alle de tingene jeg har så kan jeg ikke bestille de. Irriterende med de kablene som er fastmonterte gitt Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 En slik dekoder er ganske liten. ER vel mer en liten boks som kobler samme alle enhetene. Koster ca 1100, og selges de fleste steder. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det er DTS dekoder i z-5500 Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 En slik dekoder er ganske liten. ER vel mer en liten boks som kobler samme alle enhetene. Koster ca 1100, og selges de fleste steder. hehe...1100 kroner? Og høytalerene koster 2900. Dyr måte å få koblet til alt da. Finnes det ingen billigere måte? Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Måtte skjøte mine kabler, og siden det er rca plugg i enden er det bare å skjøte med en hunn rca. lyden er like fin Lenke til kommentar
wiak Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 En slik dekoder er ganske liten. ER vel mer en liten boks som kobler samme alle enhetene. Koster ca 1100, og selges de fleste steder. hehe...1100 kroner? Og høytalerene koster 2900. Dyr måte å få koblet til alt da. Finnes det ingen billigere måte? På Logitech Z-680 og Z-5500 er det DTS 5.1 / DTS 96/24 og Dolby Digital 5.1 decodere innebygd i styre enheten :=) sjekk her: http://www.logitech.com/index.cfm/products...,CONTENTID=9486 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Heisann, Jeg vurderer å bytte ut sorround anlegget mitt i stuen til Logitech Z-5500. Det anlegget jeg har nå er bare "boss" med en sub som ruler like mye som en svenske på blåbærtur! Jeg vurderer som sagt å benytte meg av Logitech Z-5500, men er redd for at rommet kan bli for stort for disse. Rommet er ca. 5 x 6 meter og høytalerene skal festes oppe i hvert hjørne av rommet. Er det noen som har f.eks Z-680 i lignende rom størrelse som jeg viser til? Fungerer det? Og som jeg nevnte i topicen så skal jeg koble en del ting til disse høytalerene. Men er det nok tilkoblings muligheter? TV X-Box DVD spiller Video maskin Bærbar pc Vil dette kunne kobles sammen? Ellers så hørte jeg en plass at høytaler ledningen er fastmontert på satelitt høytalerene. Stemmer dette? Håper ikke det.....jeg har allerede trykket kabler som kosta en liten formue. Vil helst ikke rive ut disse ledningene. Først og fremst på grunn av kvaliteten og ikke minst at jeg har ett skult anlegg til ledningene. Håper noen kan svare meg...for jeg er klar til å bestille! alså Z-5500 er kongen på haugen kasta inn fra logitech.com ----------------------------------------------------------------------- 6 kanaler direkte (3 ministereokontakter) til 3 analoge mini-stereoinnganger , som cd- og dvd-spillere, PlayStation 2, Xbox eller 2-kanals lydkort til pc ----------------------------------------------------------------------- alså du kan ha opp til 6 analoge mini-stereo plugger koblet til Z-5500 alså hva som helst med mini-stereo plug (eks: CD,iPod,DVD,PC,TV,VCR) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå